• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Ja på ett ställe blev jag och kompisen nekade att amma 2008 när dottern var bebis. Vi blev så jävla förbannade. Ställde till en liten scen och stövlade ut. Har aldrig känt mig så diskriminerad!

• Tuttiluttan
    MissKaos skrev 2014-02-22 10:40:51 följande:

Har ett set som evt kan vara till salu

Inboxa isf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag har försökt skicka pm, de vill inte riktigt fungera antingen har du fått en hel drös pm av mig eller inget alls.

Har du inte fått ngt så prova du och skicka till mig.
  • Felinne
    Plopps80 skrev 2014-02-22 11:11:32 följande:

Ja på ett ställe blev jag och kompisen nekade att amma 2008 när dottern var bebis. Vi blev så jävla förbannade. Ställde till en liten scen och stövlade ut. Har aldrig känt mig så diskriminerad!

Men Gud! Vad är det för människor som gör så? Klart att ett barn som behöver mat måste få det. Bra att du sa ifrån

MissKaos: Förstår att du inte vill gynna dem men jag undrar om det faktiskt har rätt att neka dig? Så länge du är en betalande kund och inte bara är någon som kommer in från gatan liksom
  • MissKaos

Bryr mig inte om vilket! Jag betalar min mat där jag är välkommen med barnet. Har varit jättedebatter i media om detta.

Felinne skrev 2014-02-22 18:12:11 följande:
    Men Gud! Vad är det för människor som gör så? Klart att ett barn som behöver mat måste få det. Bra att du sa ifrån

MissKaos: Förstår att du inte vill gynna dem men jag undrar om det faktiskt har rätt att neka dig? Så länge du är en betalande kund och inte bara är någon som kommer in från gatan liksom

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Åh jag måste få dela med mig! Vi la Snuttan igår kl 23 å hon sov själv till kl 4 ville ha lite mat å sov på mog till kl 6 sen mat igen å lades sedan ner för att sova själv! Å hon vaknar nu!! Åhh jag är så nöjd 8 tinmar av sömn själv utan bebis på mig :)

• Plopps80

Jag är också glad och utvilad idag. Ludwig sov mellan 22-06 i natt. Bredvid mig iofs men han låg stilla utan att fäkta och knorra. Vid 06 åt han en snabb slurk och stensov till 08:30. Skönt med sånna nätter.

• sarak

Vi har haft ett par lite jobbiga nätter. Jag är förkyld och hostig och sover nog sämre pga det. Rasmus sover gott mellan 19 - 04 ungefär. Ammar vid 22-23 när jag lägger mig. Men kl 04 är jag helt DÖD och han är jättepigg. Han ligger nära nära hela nätterna. Går inte att lägga honom i egen säng, då vaknar han. Lägger honom i mitten av vår säng, men han kravlar sig alltid till mig. Har försökt ha honom vaken lite längre på kvällarna, men det är omöjligt, han är SÅ trött vid 18-20.

• IdaJ

Jag känner mig väldigt bortskämd med att ha sådana nätter jämnt :) Lägger oss 22, han vaknar och vill ha mat vid 6, somnar om och sover till 10 :) En utvilad mamma kan man iaf säga att jag är ^^

• Irlais

Någon la upp en bild i Amningshjälpens slutna grupp på Facebook angående rätten att amma offentligt. Hänvisar bl.a. till barnkonventionen... Är väl en tolkningsfråga men fy faaaan vad arg jag skulle bli om någon sa till mig.

Var tvungen att amma på bussen igår och var rädd att någon skulle säga nåt, men det gick bra...