• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Jag tycker absolut att man ska få amma offentligt är mer jag själv som gärna gör det privat! Å andra sidan har hon aldrig blivit hungrig om vi varit på stan då vi endast gått korta stunder. Skulle hon dock bli hungrig så måste jag ju sätta mig å amma!

• MissKaos

Har ammat på spårvagn etc ingen hsr någondinn sagt ngt där. På cafeer har dom för sig anda gäster tyckrr det är osmakligt att se bröst

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lyxdagar över. E har soviy hos mig större delen av de sista två nätterna. Dock ammat på kväll o en el två gång mitt i natten

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ludwig har för första gången somnat själv i sin säng nu i kväll. På dagen somnar han alltid själv men det har aldrig hänt på kvällen. Ammade och mös en lång stund i soffan. Sedan sa jag "nu ska vi sova" och så la jag ner honom i sängen. Han låg och sprattlade lite och jollrade och efter 15 min sov han. Får väl se hur länge men det är i alla fall ett framsteg. Så gjorde jag med dottern. Hon var bara att lägga ner. Hoppas detta är början på det! Troligen inte men man kan ju hoppas

• Plopps80

Ludde sov i sin säng till 02:30. Efter det knorrade han och rörde sig så mkt jag har inte sovit så bra. Men ser det som ett framsteg att han somnade själv i sin säng på kvällen.

• MissKaos

Grattis plopps! Inte illa

Elsa får jag lägga sovsndes i spjälsäng hon sov där halva natten. Hon verkar nöjd bär honvaknar där. Har somnat där själv dagtid engång..

• Repan

Vi har haft jobbiga dagar med ont i magen på natten o svårt o bajsa - sen kommer mastodontbajset mitt i natten som skulle fylla 3 blöjor lätt. Vi tar av den fulla blöjan på skötbordet o sen kommer en till som vi fånhar med tvättlappar o så ännu en... Helt galet!

Vi har storlek 4 på blöjorna nu. Ändå läcker det när han bajsar ;)

Dags o byta från vagga till spjälsäng, han är alldeles för stor för vaggan nu.

• Förstaförsökaren26

Va härligt att det går framåt gällande sovandet! :) jag hade en liten tös som sov på mig inatt dock vid 5 så fick jag nog å la henne i hennes säng å hon sover tills hunden sååååklart börjar gny efter min sambo som åkt till jobbet så hon vaknade!! Höll på att bli tokig!!

• MissKaos

Wow!

Kan han redan ha fyror? För stort läcker med tyvärr. Och så skiljer drt mellan märkena. Men när det kommer sådär mkt känns det som om det inte spelar roll gur man gör. E hade bajsfest häromdagen -läkage ut på min vita fina amningströja. Svårt det där m blöjor. Hat nu köpt på Lidl som har kampanj på sin nya variant. 20kr paketet om man handlar över 300kr. Ska bara göra åt strl 2 dom sista min lilla är nätt på ngt vis liberos 2 är nu på gränsen men pampers2 sitter bra. Fårse hur nya toujour gör sig.

Glädjande dock. Har gått ner 2kg på att undvika godis o kakor under veckorna och kört olgas program och friskis mammacore. (3veckor) känns bra! Det går inte fort.. men åt rätt håll. Målet är att kunna ha mina sommarkjolar och kortbyxor

Repan skrev 2014-02-24 10:53:08 följande:
    Vi har haft jobbiga dagar med ont i magen på natten o svårt o bajsa - sen kommer mastodontbajset mitt i natten som skulle fylla 3 blöjor lätt. Vi tar av den fulla blöjan på skötbordet o sen kommer en till som vi fånhar med tvättlappar o så ännu en... Helt galet!

Vi har storlek 4 på blöjorna nu. Ändå läcker det när han bajsar ;)

Dags o byta från vagga till spjälsäng, han är alldeles för stor för vaggan nu.