• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Jag var hos en naturdoktor igår och han berättade om man har en svampinfektion är det absolut bästa att sluta med socker och vetemjöl.

Svampinfektionen överförs även till bebisen om man ammar och kan skapa gasiga magar bland annat.

Torsk på tungan får man lättast bort på en helammande bebis genom att man själv plockar bort socker från kosten...

Så nu ska jag vara stenhård! Jag har ju blivit sååå sockerberoende under den här graviditeten!

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-24 19:47:32 följande:

Vad gör man åt det repan?

Daktacort salva 2ggr/dag på bröstvårtorna, ev. också behandla bebis med mycostatin om hen har torsk i munnen då. Funkar det ej efter 2 v får man en all-killer-tablett som blåser ut all svamp i kroppen, kanske behöver du den om du har så ont, det låter inte bra. Prata med BVC de har personal som kan skriva ut. Inte bra o ha så ont så det stör amningen :(
  • Plopps80

Tack för era tips! Måste man tvätta bröstvårtan innan man ammar när man smörjt mrd dactacort? Ludde hade garanterat torsk när han var några veckor för han hade en tjock vit beläggning på tungan. Detta försvann men det har bränt i brösten efter varje amning sedan dess. Har vant mig och tänkt det är normalt. Men denna smärta går inte att ignorerar. Den är värst när bröstet är fullt. Är det helt tömt känns det inte så mkt. Jag vräker i mig socker. Dricker söta drycker och äter godis hela dagarna är som besatt! Måste dra ner. Inte konstigt att svampen frodas i kroppen. Uch mår dåligt av mig själv.

• Förstaförsökaren26

Är det vanligt med sockerbheov efter en grav? Är samma här! Är tokig i läsk, inte bra jag vet! Men jag har så galet begär!! Allt sött liksom!!

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-25 07:51:53 följande:

Tack för era tips! Måste man tvätta bröstvårtan innan man ammar när man smörjt mrd dactacort? Ludde hade garanterat torsk när han var några veckor för han hade en tjock vit beläggning på tungan. Detta försvann men det har bränt i brösten efter varje amning sedan dess. Har vant mig och tänkt det är normalt. Men denna smärta går inte att ignorerar. Den är värst när bröstet är fullt. Är det helt tömt känns det inte så mkt. Jag vräker i mig socker. Dricker söta drycker och äter godis hela dagarna är som besatt! Måste dra ner. Inte konstigt att svampen frodas i kroppen. Uch mår dåligt av mig själv.

Nej bara det gått en stund (man smörjer precis efter amning morgon o kväll o gärna lufta lite) så går det bra, ska ej finnas synlig salva kvar bara.

Försök med salva i två veckor den kostr 70kr på apoteket. Annars ring bvc! Om ludde inte har svamp längre är det lättare. Jag håller på nu men inser att jag nog kommer behöva tablett istället för jag blir aldrig av med skiten, bara håller sig på en nivå att det inte gör så ont men försvinner inte helt.
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-25 12:12:49 följande:

Är det vanligt med sockerbheov efter en grav? Är samma här! Är tokig i läsk, inte bra jag vet! Men jag har så galet begär!! Allt sött liksom!!

Jag är också mest beroende av läsk! Helt galet! Kan lätt dricka en och en halv liter på en dag!

Men efter att jag var hos naturdoktorn och han sa att Lisen mår typ sämre av att jag äter socker så har jag bestämt mig!! Nu måste det bli slut på det hela... Och det kommer väl antagligen hjälpa min vikt nedåt också...
  • siolina

Har också blivit sockerjunkie. Äter ett extra mellanmål per dag som består av nåt onyttigt. Inte min grej egentligen. Måste skaffa hem annat som är bra som mellanmål. Det är främst på kvällen det är lätt hänt att nåt slinker ned.

När är det ok att börja träna magen efter snitt? Efter nästan tre månader borde det väl vara lugnt?

Idag gör min bebis inget annat än äter och sover. Skönt men jag får inget gjort som jag hade velat. Snart dags att gå till förskolan.

• Plopps80

Tack repan för dina bra råd! Ska handla den idag. Hoppas du får medicin så dina besvär går över. Förskräckligt att ha det så! Ang sockersug är det ett fenomen hos ammande kvinnor att man är onormalt sockersugen. Mjölkproduktionen kräver sitt tror jag. Lyckades inte gå ner mina gravvkilo fören jag slutade amma sist. Då först klarade jag mig ifrån sockerberoendet. Denna gång är det samma. Skakar ju nästan om jag inte får socker.

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-25 14:36:58 följande:

Tack repan för dina bra råd! Ska handla den idag. Hoppas du får medicin så dina besvär går över. Förskräckligt att ha det så! Ang sockersug är det ett fenomen hos ammande kvinnor att man är onormalt sockersugen. Mjölkproduktionen kräver sitt tror jag. Lyckades inte gå ner mina gravvkilo fören jag slutade amma sist. Då först klarade jag mig ifrån sockerberoendet. Denna gång är det samma. Skakar ju nästan om jag inte får socker.

Jag gillar inteens socker, aldrig ätit godis etc. Men nu när jag ammar vill jag ha både godis glass o choklad helst. Tillåter bara choklad till kaffe men suget är ju där.