• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Har fått såå ont i bröstet, det ilar i det och det är så hemskt ömt!! Känns inte som mjölkstockning för det är inte hårt eller varmt. Vad kan det vara?

• IdaJ

Någon mer som har en bebis som absolut inte vill ligga ner på dagarna? Ted gör allt han kan för att komma upp i sittande ställning när han är vaken. Ligger han i famnen så gör han sig till ett C. Haha :)

• Repan
    MissKaos skrev 2014-02-24 12:56:06 följande:

Wow!

Kan han redan ha fyror? För stort läcker med tyvärr. Och så skiljer drt mellan märkena. Men när det kommer sådär mkt känns det som om det inte spelar roll gur man gör. E hade bajsfest häromdagen -läkage ut på min vita fina amningströja. Svårt det där m blöjor. Hat nu köpt på Lidl som har kampanj på sin nya variant. 20kr paketet om man handlar över 300kr. Ska bara göra åt strl 2 dom sista min lilla är nätt på ngt vis liberos 2 är nu på gränsen men pampers2 sitter bra. Fårse hur nya toujour gör sig.

Glädjande dock. Har gått ner 2kg på att undvika godis o kakor under veckorna och kört olgas program och friskis mammacore. (3veckor) känns bra! Det går inte fort.. men åt rätt håll. Målet är att kunna ha mina sommarkjolar och kortbyxor

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja när vi hade 3or så läckte varje blöja kiss bara efter 1-2 timmar. Nu läcker dom aldrig förutom på bajsfesterna då ;)
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-02-24 14:02:02 följande:

Har fått såå ont i bröstet, det ilar i det och det är så hemskt ömt!! Känns inte som mjölkstockning för det är inte hårt eller varmt. Vad kan det vara?

Har också så! Undrar vad det är. Har också ont bakom skuldrorna/iryggen vilket jag vet är mjölkkörtlar då BM på BB sa det. Kanske är mjölk som spänner bara? Jag känner det iofs oftast precis efter amning.
  • Repan

Plopps! Det kan vara svamp i brösten som smärtar. Läs om det! Jag vet ju att jag har svamp så då vet jag varför det ilar och smärtar o kliar då. Kanske har du fått det?

• sarak

Lilleman fortsätter att somna som en stock tidigt på kvällarna och vakna pigg och utvilad runt fyra. Här har han somnat i pappas knä, mitt i en mening. Vi försökte underhålla honom och hålla honom vaken liiiite längre, men det är omöjligt.

• sarak
    IdaJ skrev 2014-02-24 15:17:42 följande:

Någon mer som har en bebis som absolut inte vill ligga ner på dagarna? Ted gör allt han kan för att komma upp i sittande ställning när han är vaken. Ligger han i famnen så gör han sig till ett C. Haha :)

Ja, Rasmus vill också komma upp och sitta. Kämpar som en tok
  • Plopps80

Har också funderat på svamp det har bränt och ilat i brösten efter varje amning sedan Ludwig föddes. Nu är vänster bröst så ömt att det smärtar att röra vid det med armen. Det är mjukt och fint men aj aj. När mjölken rinner till bränner det och spänner det som f*n. Uch får väl gå till läkaren om det inte går över.