• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ
    sarak skrev 2014-02-24 19:41:28 följande:
    Ja, Rasmus vill också komma upp och sitta. Kämpar som en tok
    Rätt roligt :) Och vad starka dom är alltså. Jag höll i hans lår igår och då satte han sig upp. Kul nu när det börjar hända lite :)
  • Plopps80

Repan själv är jag en godisgris utan dess like. I vanliga fall har jag ändå god karaktär och äter bara sött på helgen men nu är det dagligen. Idag har jag druckit Ramlösa och ätit några digestive. Känner mig relativt nyttig

• MissKaos

Kräks. Fryser.

Livrädd bebis ska bli smittad.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

Så himla glad, vår son verkar äntligen må bra!!

Det har varit en jobbig start. Det började ju redan på bb, han var för slö för att orka och vi behövde ge ersättning. Detta har ju fortsatt och han har haft svårt att öka i vikt med höga levervärden som följd. Vid tio veckor hade han endast ökat 880g sen födsel trots amning och ersättning i calmaflaskan. Han började gå ner i vikt och vi var tvungna att byta till en flaska som han inte behövde suga aktivt ifrån. Hans tungband klipptes ytterst lite och han sög lite bättre men började rata bröstet, såklart, varför behöva jobba för maten? Han har nu mest fått ersättning, pumpar lite och ammar då han vill och han har nu ökat 1380g på 3 veckor.

Pumpar men det kommer inte så mycket nu då han bara ammas 1-3ggr dag. Har även testat att väga före och efter amning och han får bara i sig 40-50ml. Börjar bli väldigt jobbigt att pumpa, får kämpa för varje droppe och bvc och hans läkare har sagt att dom tycker jag borde tänka på att ge upp amningen helt. Dom frågar till vilket pris det är värt det. Men jag kan inte låta bli att bli leden. Jag ville så gärna och försöker väl hålla kvar vid det lilla som går. Han var snäll innan och sov bra men det är inget mot nu. Världens gladaste och han har nu börjat sova 8-9h utan avbrott och det måste ju betyda att han är nöjd. Känns inte som om det finns något mer att göra, jag har KÄMPAT i snart 13 veckor, jag har gjort allt.

Fick igår veta att hans levervärden normaliserats och är så (ursäkta ordvalet) JÄVLA GLAD över det. Han mår äntligen helt bra, önskar bara att det vore pga amningen. Det viktigaste är ju att han mår bra och därför finns ju inget annat alternativ än att fortsätta ge ersättning.
    Får se hur länge jag fortsätter pumpa bara.

• MissKaos

Så skönt!!

Njut av ditt underverk nu

Nov13 skrev 2014-02-25 19:55:56 följande:

Det har varit en jobbig start. Det började ju redan på bb, han var för slö för att orka och vi behövde ge ersättning. Detta har ju fortsatt och han har haft svårt att öka i vikt med höga levervärden som följd. Vid tio veckor hade han endast ökat 880g sen födsel trots amning och ersättning i calmaflaskan. Han började gå ner i vikt och vi var tvungna att byta till en flaska som han inte behövde suga aktivt ifrån. Hans tungband klipptes ytterst lite och han sög lite bättre men började rata bröstet, såklart, varför behöva jobba för maten? Han har nu mest fått ersättning, pumpar lite och ammar då han vill och han har nu ökat 1380g på 3 veckor.

Pumpar men det kommer inte så mycket nu då han bara ammas 1-3ggr dag. Har även testat att väga före och efter amning och han får bara i sig 40-50ml. Börjar bli väldigt jobbigt att pumpa, får kämpa för varje droppe och bvc och hans läkare har sagt att dom tycker jag borde tänka på att ge upp amningen helt. Dom frågar till vilket pris det är värt det. Men jag kan inte låta bli att bli leden. Jag ville så gärna och försöker väl hålla kvar vid det lilla som går. Han var snäll innan och sov bra men det är inget mot nu. Världens gladaste och han har nu börjat sova 8-9h utan avbrott och det måste ju betyda att han är nöjd. Känns inte som om det finns något mer att göra, jag har KÄMPAT i snart 13 veckor, jag har gjort allt.

Fick igår veta att hans levervärden normaliserats och är så (ursäkta ordvalet) JÄVLA GLAD över det. Han mår äntligen helt bra, önskar bara att det vore pga amningen. Det viktigaste är ju att han mår bra och därför finns ju inget annat alternativ än att fortsätta ge ersättning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    Nov13 skrev 2014-02-25 19:55:56 följande:

Gud vad skönt! Härligt att höra att allt har blivit bättre för er! Tuff start ni haft.
  • sarak

Stackars dig MissKaos! Krya på dig!

Åh vad skönt nov13! Förstår att det måste kännas underbart. Vad gäller amningen så tror jag det finns bätte hjälp att få än BVC. Har du testat amningshjälpen? Kanske kan få hjälp av en hjälpmamma eller på en amningsmottagning. Värt ett försök om det är amma du vill. Kram på dig

• Plopps80

Nu har Lillen fått sitt tremånadersvaccin. Det gick väldigt smidigt. Han fick suga på sockerlösning som ska vara smärtstillande. Han grät bara några sekunder. Känns lite skumt att spruta in massa sjukdomar i den rena lilla kroppen. Men vill ju inte att han ska drabbas av hemska sjukdomar. Hoppas han inte får feber eller smärtor mitt lilla