• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Hur ofta äter era små? Här går det knappt två timmar mellan amningarna på dagen/kvällen. Är utled på att amma så här ofta. Ibland sover han ju iofs 3-4 timmar på dagen och han sover ofta 5-6 timmar i sträck på natten men från 03-05 och fram till 21 äter han ofta varannan timme eller ibland varje 1,5 timme. Tycker det är för mycket. Gör inget annat än att amma.

• sarak

Täppt och hostig kille tycker ingenting är roligt. Blir heeelt förtvivlad om jag lägger ner honom i sängen, babygymmet, babysittern... Men sjalen funkar som vanligt fint, undra hur många 100 eller 1000 timmar han sovit i den nu... Lätt bästa inversteringen jag gjort åt honom(och mig) så här långt.

• MissKaos

Har nu små klänningar utanpå bodym. Bra som dreggellapp räcker längre ner o sitter bättre..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Hmm hon äter ca varannan timma typ(?) men nu har jag varit på stan 3ggr denna vecka å hon har då sovit i vagnen å då har hon ätit efter 3 Tim typ. Här har mensen kommit för andra gången sen förlossningen. Har efterkontroll på måndag hos barnmorskan måste fixa nytt preventivmedel. Några tips?! Åh stackars liten! Tur att sjalen hjälper!! Va smart med klänning utanpå body!! ;)

• Felinne
    Plopps80 skrev 2014-02-28 13:38:40 följande:
    Hur ofta äter era små? Här går det knappt två timmar mellan amningarna på dagen/kvällen. Är utled på att amma så här ofta. Ibland sover han ju iofs 3-4 timmar på dagen och han sover ofta 5-6 timmar i sträck på natten men från 03-05 och fram till 21 äter han ofta varannan timme eller ibland varje 1,5 timme. Tycker det är för mycket. Gör inget annat än att amma.
    Så är det för oss också emellanåt. Tycker det varierar så otroligt mycket över hur ofta han äter. Både under dagen och natten. Ibland går det fyra timmar, men oftast går det 1,5-2 eller möjligen 2,5h mellan. För mig är det inga problem att amma ofta om jag bara hade kunnat sova någonting, men jag har så lång "startsträcka" till sömnen så det blir inte så mycket av den varan då. Känner mig alltså ofta rätt sliten på morgonkvisten när jag fått sova sammanlagt 3-4 timmar under hela natten.
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-28 13:38:40 följande:
    Det går 2-3 timmar emellan. Även på natten, typ amning 22, 01, 04, 06, 08. Efter 8 amningen brukar det bli en längre sovstund ute i vagnen, typ 3 timmar. Men han äter så fort, typ 10 minuter, så det känns inte som om jag ammar så mycket. Och på natten (där runt ett) försöker jag att inte vakna riktigt, lägger honom bara till bröstet och somnar om, så jag är oftast ganska utvilad när han vaknar vid 4. Då är han pigg så då måste vi prata och leka lite innan vi kan somna om en liten stund innan det är dags att gå upp.
  • MissKaos

Ser mys ut m sjal. Gillar eg sjalen men har inte använt den. Ksnske blir mer till våren?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Ammar nu 17, sen förmodligen 20, 22/23/24 beroende på, sen typ 04/05 och igen vid 09