• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Felinne - hon sover ca 2-3 timmar, men ska tillägga att det har hon börjat med nu å då är det BARA om jag promenerar. Stannar jag så är hon vaken.

• sarak
    Felinne skrev 2014-03-10 09:43:24 följande:
    Ungefär hur långa pass sover era bebisar på dagarna? Sover de i vagn, sele, på er, i sängen eller på något annat sätt? Och hur sover de på natten?
    Rasmus kan sova någon timme i vagnen på förmiddagen när den står still medan jag fixar stallet. Promenerar vi kan han sova längre, gick promenad över 2 timmar här om dagen och han sov hela tiden, Inne brukar han somna en stund i sängen om vi ligger där och ammar. 15-20 minuter om jag smyger upp, somnar jag med sover han längre Behöver jag få något gjort inne kan han sova i sjalen typ hur länge som helst, älskar verkligen den. Sover tills man tar upp honom
  • moruri

Douglas 63 cm och 6,7 kg
    Ferdinand 78 cm och 11,2 kg

Fingossarna, båda följer sina kurvor fint. Vaccineringen gick bra, inte varit nå klagande än. Kanske får tillfälligt i akt att använda den nya termometern pappa köpte. En sån som läser av på tinningen. Får la se hur den fungerar inte alltid kul med vanlig rumptemp.

Annars måndag idag, URK. Vårt hem är i kaos. Värsta disken, kläder ligger slängde på golvet i sovrummet, högar med papper jag måste sortera och stoppa in i rätt filer. Stor tvätt men tappat bort tvättaggen så kan inte boka tid.. Bara att börja hugga i.

• MissKaos

Olika!

Ofta sover E gott i vagnen. Sover inte bra i min famn.

Min stora har feber. Synd om honom. Hn hade sett fram mot en kul dag på universeum m plopps dotter ja vi mammor o bebisarna med. Bad att få åka hem. Väl hemma 38, 3.

Felinne skrev 2014-03-10 09:43:24 följande:
    Ungefär hur långa pass sover era bebisar på dagarna? Sover de i vagn, sele, på er, i sängen eller på något annat sätt? Och hur sover de på natten?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Ludwig sover oftast i vagnen på dagen där sover han bäst. Han har sovit 3-4 timmar på förmiddagen och några kortare sömnpauser på eftermiddagen men nu sover han ett kort pass på morgonen typ 35 min-1 timme, en längre stund mitt på ca 2,5 timme och sedan 45 min-1 timme på em. Han kräver mindre sömn nu. Är 3 månader och 16 dagar. Tröttare på kvällen också märker jag.

• Plopps80

Han kan inte sova på mig eller i min famn. Det har han inte kunnat sedan han blev ca 6 veckor. Lägger honom i vagnen när han är trött och han somnar där själv med sin snutte. Mitt mål är att han även ska kunna somna så lugnt och tryggt på kvällen i egen säng. Just nu skriker han sig blå om vi lägger honom i sin säng på kvällen. Då vill han sova på oss men han sover väldigt dåligt och vaknar hela tiden vilket är en ond cirkel.

• Förstaförsökaren26

Jag skulle behöva lite hjälp - när ni ansöker om fp har ni då anmält/ansökt för hela perioden på en gång? Eller kan man ansöka i perioder om 3 mån?! Vi har inte riktigt bestämt hur länge vi blir hemma å vill därför kunna ansöka under "resans" gång! Jag anmälde i nov för dec-feb å fick ut som jag skulle men sen i feb gick jag in å ansökte igen då jag ville ha fullt i feb men fick bara för 16 dagar. Å nu är jag orolig för i mars om jag ens får några pengar. Ansökte även i feb för mars. Har sen gått in nu i mars å ansökt för april- juli.

• Förstaförsökaren26

Oj glömde även fråga om de här 10 dagarna den andra föräldern kan ta ut. Min sambo har anmält men ej tagit ut. Går han miste om de dagarna nu? 60 dagar har gått

• MissKaos

Ha! Lyxliv över.

Idag har e sovit 45minx2. Är dock rätt nöjd. Men hon som brukar sova 3-4h. Har hunnit mkt på fm tack vara det. Mysigt att hinna bara med henne åh andra sidan.

Smaka ja. Gav henne lite banan skrapadr lote m nageln. Hon såg väldigt inte impad ut. Spotta ut.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gnällis. Blir knäpp här! En sjuk å en gnäller..