• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne

Kul att hörs om andras sovvanor även om det är aningens nedslående. Vår kille sover nämligen typ 2x30 min på totalt dagen om jag inte tar honom i selen (men det orkar jag inte alltid för ryggens skull) då kan han sova kanske 2h med några små uppvak. På kvällen/natten sover han kanske 2-3h i stöten, ibland med några uppvak.

Det här med att bebisar sover jättemycket stämmer verkligen inte in på honom. Men jag tänker att snart måste det ändras så att han kan sova längre pass...

• Repan

T sover 2-3h hemma i säng eller typ i soffan på dagarna, upp till 4h om vi är ute o går eller kör bil osv.

Han sover 7/8h + 1-2h nästan varje natt nu, mellan oss i sängen men även en gång i liggdelen när vi kom hem sent o lät honom ligga kvar.

Vi njuter så länge det varar...

• MissKaos

Min stora var sån och bättre blev det inte. Han sover ok nu fem år gammal. Första två åren spv han kasst. Nu vaknar han 1-2ggr bara o vill ha vatten som mest.

Felinne skrev 2014-03-11 19:13:39 följande:
    Kul att hörs om andras sovvanor även om det är aningens nedslående. Vår kille sover nämligen typ 2x30 min på totalt dagen om jag inte tar honom i selen (men det orkar jag inte alltid för ryggens skull) då kan han sova kanske 2h med några små uppvak. På kvällen/natten sover han kanske 2-3h i stöten, ibland med några uppvak.

Det här med att bebisar sover jättemycket stämmer verkligen inte in på honom. Men jag tänker att snart måste det ändras så att han kan sova längre pass...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne
    MissKaos skrev 2014-03-11 19:32:15 följande:
    Min stora var sån och bättre blev det inte. Han sover ok nu fem år gammal. Första två åren spv han kasst. Nu vaknar han 1-2ggr bara o vill ha vatten som mest.
    Gah! Då kanske jag ska börja ställa in mig på en lite längre tidshorisont än den på några månader jag ser framför mig nu...
  • MissKaos

Bättre få en glad överraskning...

Jag var slut som artist ett tag när jag blrjade jobba. Sov jättelite han höll på på nätterna

(maken sjuk o gjorde sitt bästa att hjälpa till)

Hoppas det inte blir så för er.

Felinne skrev 2014-03-11 19:35:09 följande:
    Gah! Då kanske jag ska börja ställa in mig på en lite längre tidshorisont än den på några månader jag ser framför mig nu...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Felinne - det kanske är nägot med de här nyårsbebisarna :) Min sover på dagen som sagt endast om jag är ute med vagnen! Som igår sov hon inte alls på dagen! Endast natt men sov 2-3 Tim i sträck inte mer.

• Irlais

På tag om sömn... Min bebis har börjat sova dåligt på nätterna och de senaste dagarna vaknar han även för dagen vid 5. Extra bonus är att han bajsar då också. Idag blev det bajs i hela sängen.... Hoppas det går att tvätta bäddmadrassen :)

Han pratar (tjuter) jättemycket så både jag och sambon vaknar. Suck! Sambon håller på och pratar och leker med honom dessutom fast jag säger att det måste bara tråkigt annars kommer det fortsätta såhär, så lär väl ha morgon vid 5 framöver.

• Plopps80

Min dotter har alltid vaknat 04-05 gör det fortfarande trots att hon är 6 år. För de första går dessa tidiga uppvak över när barnet blir äldre men inte för dottern. Ludwig sover till 7-7:30 men ställer mig in på att han kommer vakna 05 i framtiden. De flesta barn är omänskligt morgonpigga.

• Irlais
    Plopps80 skrev 2014-03-12 08:21:10 följande:

Min dotter har alltid vaknat 04-05 gör det fortfarande trots att hon är 6 år. För de första går dessa tidiga uppvak över när barnet blir äldre men inte för dottern. Ludwig sover till 7-7:30 men ställer mig in på att han kommer vakna 05 i framtiden. De flesta barn är omänskligt morgonpigga.

Åh fy plopps... Hur gör ni då, turas om om att gå upp så tidigt eller...? Går och lägger er 19? ????

Dagen fortsätter i bajsets tecken... Skötbädden totalt nerbajsad vid blöjbytet. Bebisen och hans kläder klarade sig dock från kladd, alltid något!