• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    r det dags!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Elsa på gymmet..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-03-12 08:21:10 följande:
    Min dotter har alltid vaknat 04-05 gör det fortfarande trots att hon är 6 år. För de första går dessa tidiga uppvak över när barnet blir äldre men inte för dottern. Ludwig sover till 7-7:30 men ställer mig in på att han kommer vakna 05 i framtiden. De flesta barn är omänskligt morgonpigga.

..inte min stora..han vaknar vid 7-8 o kollar gärna barntv i vår säng till 10 om han får..
  • MissKaos
    sta nöjet borta mao!

• IdaJ
    MissKaos skrev 2014-03-12 10:04:11 följande:
    sta nöjet borta mao!

Så söt! :)
  • Plopps80
    Irlais skrev 2014-03-12 09:06:46 följande:
    Åh fy plopps... Hur gör ni då, turas om om att gå upp så tidigt eller...? Går och lägger er 19? ???? Dagen fortsätter i bajsets tecken... Skötbädden totalt nerbajsad vid blöjbytet. Bebisen och hans kläder klarade sig dock från kladd, alltid något!

Vi har alltid haft varsin sovmorgon på helgen. Den som gått upp 05 har sedan gått och lagt sig vid 09 när den andre kommer upp. Kan säga att sedan vi fick henne har vi gått och lagt oss 22-23 som absolut senast på helgerna. Det har varit tufft faktiskt. Nu är hon snart 6 år och sitter framför tv:n när vi slummrar men man sover inte riktigt e man har ett vaket barn i huset.
    MissKaos skrev 2014-03-12 10:02:50 följande:
    ..inte min stora..han vaknar vid 7-8 o kollar gärna barntv i vår säng till 10 om han får..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Så det finns alltså hopp nä ställer in mig på åratal av kass sömn med tidiga mornar så får jag hellre bli glatt överraskad. Är det Elsa på Friskismattan? Kopia av Isak. Du måste skicka ditt kontonr oxå så jag kan betala molodressen
  • MissKaos

På mammababy pass är det ju ok att amma byta blöja etc.

Ja hon är väldigt stadig nu 10v på bilden. Kan ligga sådär 30min nu och kika. Instruktören är kul att kolla på.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-12 10:19:45 följande:
    Va stadig hon är i nacken!! Riktig goding! Funkar det bra att ha med henne till gymmet?

• MissKaos

Kommer plopps. Kaos m sjuk i.

Ja det är E! Dom är så lika.

Nu ligger e och har en skallra i stadigt tag m två händer och in med den i munnen..

• MissKaos