• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

ger upp-- ser ju bara konstigt ut

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Foto: Äntligen blev bebisen nöjd! Försökt med allt. Ny blöja pussa gosa mata. Trodde inte hon fixad hålla i skallrs själv men jodå. .storebror bad att få lägga sig. Stackars febrig sjukling. Åt inte ens upp godispåsen han fick..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

HAr anmält mitt skumma inlägg själv o bett moddisarna ta bort! Ser ju helt sjukt ut.

• MissKaos

Meh? Tusen Elsa bilder? I mobilen -på datorn var det toma inlägg o hela tråden blev trasig! Sorry!!

• Repan

bvc idag, sprutor som gick bra (fråga er bvc om emlaplåster som smärtlindring, vi fick tipset för sent, fråga innan vaccinationsbesöket)

12 veckor, 8kg o 66cm! Nu gick han utanför normalen på längd också.

Igår o idag har fått ersättning blandat m frusen bröstmjölk efter två täta amningar på kvällen. Han är arg på brösten o har varit i nån vecka (sliter o drar o släpper o grymtar osv) o vill att det ska komma fortare trots att han sällsn ätit från flaska.

Brösten är som två skinnpåsar vid 23-tiden, helt tomma o då har han ätit 125 respektive 90ml till ... Känns som att han är så stor att helamning inte funkar snart. Har inte mängderna han önskar..

• Irlais
    Repan skrev 2014-03-12 22:50:30 följande:

bvc idag, sprutor som gick bra (fråga er bvc om emlaplåster som smärtlindring, vi fick tipset för sent, fråga innan vaccinationsbesöket)

12 veckor, 8kg o 66cm! Nu gick han utanför normalen på längd också.

Igår o idag har fått ersättning blandat m frusen bröstmjölk efter två täta amningar på kvällen. Han är arg på brösten o har varit i nån vecka (sliter o drar o släpper o grymtar osv) o vill att det ska komma fortare trots att han sällsn ätit från flaska.

Brösten är som två skinnpåsar vid 23-tiden, helt tomma o då har han ätit 125 respektive 90ml till ... Känns som att han är så stor att helamning inte funkar snart. Har inte mängderna han önskar..

Min bebis verkar vara ganska jämnstor med din (8,32 kg och 65,4 cm vid 3 månader). Mina bröst har känts mjuka och tomma ganska länge men mjölken verkar räcka ändå, trots att han är så stor :) om du vill helamma så borde det alltså inte vara något problem att få upp produktionen så den räcker, kanske kan du ringa Amningshjälpen eller fråga på deras facebooksida för tips?
  • MissKaos

Jag postade en bild blev inget bars toma inlägg. Anmälde mitt inlägg dom tog bort ett av dom tomma sen kom alla bildrr fram. Skit skumt

Plopps80 skrev 2014-03-13 07:52:42 följande:
    Vad har hänt med tråden? Ser att folk skrivit men ser inte vad det står.

• Plopps80

Runt 3 mån har de en period då de sliter och drar i brösten. Ludwig har nästan tagit livet av mina bröst det sista. Har haft sånna smärtor att det svartnat för ögonen när han ska amma pga att han slitit och dragit i vårtorna. Grät förra v när jag ammade. Denna veckan äter han fint och lugnt och brösten är läkta. Ringde amningsmott ang detta och det är en fas de går igenom. Hemskt. Man ska fortsätta amma som vanligt. Men det är lättare sagt än gjort.

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-03-13 11:38:29 följande:

Runt 3 mån har de en period då de sliter och drar i brösten. Ludwig har nästan tagit livet av mina bröst det sista. Har haft sånna smärtor att det svartnat för ögonen när han ska amma pga att han slitit och dragit i vårtorna. Grät förra v när jag ammade. Denna veckan äter han fint och lugnt och brösten är läkta. Ringde amningsmott ang detta och det är en fas de går igenom. Hemskt. Man ska fortsätta amma som vanligt. Men det är lättare sagt än gjort.

Aha... Det är rena brottningsmatchen varannan matning. Han låter heller inte "nöjt" på det sätt han alltid gjort när han ätit klart förr, iaf inte lika ofta.

Fortsätter amma, det gör inte så ont direkt mer kämpigt o tar 100 år att mata. Kanske har min förkylning minskat produktionen tillfälligt.