• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-03-14 12:26:07 följande:

Isak var med sådär hungrig. Jag började ge gröt när han var knappt fyra månader. Din är väl snart fyra? Är smakisar gröt ett alternativ då? Mer mättande än ers..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Han är tre mån precis nu, ska höra vad som sägs på föräldragrupp om mat o så :)
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-03-14 13:42:13 följande:

Ludde äter gröt varje dag. En tsk smile1.gif han blir 4 mån om 10 dagar. Repan stötta upp med lite ersättning om han inte verkar mätt. Äter han är han hungrig annars är det något annat. Har gjort ersättning till lude otaliga ggr då jag inte trott han blivit mätt på kvällen då han varit missnöjd. Men han har inte velat ha så det har varit något annat. Han har hållit på så länge. Nu är allt mkt bättre gällande amningen.

Gjort två ggr då han verkat hungrig o då har han ätit ena ggn 125 ml bröstmjölk från frysen o andra åt han 90ml ersättning. Så det jag menar m att amning inte räcker alla dagar då han två ggr senaste veckan ätit så mycket till precis efter!

Han gillar inte ersättning så bra dock, ser ut o vilja spy när det kommer i munnen först innan han vant sig ;)
  • Plopps80

Jag kör på med mat direkt. Runt 4 mån har barnen ett fönster öppet och är intresserat av mat. Kommer göra exakt som förra gången. Det blev bra! Rekommendationerna ändras hela tiden. 1 krm är för att man inte ska konkurrea ut amningen. Men det är just vad jag vill göra

• MissKaos

Jag konkurerade då inte ut någoamning.

Plopps80 skrev 2014-03-14 16:29:43 följande:
    Jag kör på med mat direkt. Runt 4 mån har barnen ett fönster öppet och är intresserat av mat. Kommer göra exakt som förra gången. Det blev bra! Rekommendationerna ändras hela tiden. 1 krm är för att man inte ska konkurrea ut amningen. Men det är just vad jag vill göra

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag testar så får man väl se vad denna ungen tycker. Förra hade ammat längre om han hade fått tröttnade efter 50 månader.

• MissKaos

Läs rekommendation om introducering av mat på livsmedelsverkets hemsida föresten

• sarak

Rasmus blir 4 månader om 12 dagar. Vägrar flaska så har inte fått något annat än bröstmjölk hittills i livet. Jag har mycket mjölk, räcker med ett bröst per amningstillfälle. Jag hade tänkt ta det väldigt lugnt med matintroduktionen, vänta tills han var 6 månader eftersom amningen funkar så bra. Men vi får se, det vore ju skönt om man kunde hålla honom sysselsatt med något annat en stund, typ ett rån, om jag är borta. Nu får han ju lov att följa med överallt då bara bröstet funkar. Igår var vi på hoppträning, så underbart med vår i luften och det går att amma utomhus!!  Tänker absolut inte truga mat innan 6 månader. Verkar han jätteintresserad kanske han får smaka något. Just nu är han mest intresserad att äta hand. Stackars hand är alldeles röd av allt tuggande. Får numera in den så långt så spyorna flyger kors och tvärs genom huset...

• Förstaförsökaren26

SaraK hehe så är Elise oxå. Tuggar å tuggar på handen! Åhh hon har förändrats så på 2dagar greppar leksaker å idag låg hon på mage å rullade över till rygg! Såg så roligt ut för hon var så bestämd över att ta sig till rygg istället för mage!

• MissKaos

Ja bulemi bebisar! ! Min gör med sådär men har nu hittat tummen. Hon kollar på ena handen och försöker ta den med andra. Jättekul greppar nu med båda händerna och är i vägra sova på dagen fas. Vill lägga sig på kvällen istället det är ju bra! Gick 90min på fm med henne idag så hon sov i vagnen. Träningspasset på friskis igår funkade inte hon bröt ihop. Trött. stora är hemma med influensan så ham har ju hållt henne vaken. (Andra föräldern vabar delvis gick inte ta hand om bägge själv)