• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Boel skrev 2014-03-16 22:10:31 följande:
    Hur gammal är Rasmus?
    När kan man börja simma med sin bebis?

Plopps och FiaFunderar: Låter underbart!
    Han är drygt 3,5 månader. Babysim här i stan är från 3 månader. Nu var det fullt i babysimsgrupperna, så vi var där och plaskade på egen hand. Jag står på reservlista så får se om vi kommer med. Gråter inte ihjäl mig om jag inte är det, Rasmus tycker det är kul bara att plaska i sin balja här hemma och duscha med mig. Men hans storasyster vill så gärna gå på babysim med honom (hon är 14 år), så det kunde ju vara en mysig familjeaktivitet. 
  • MissKaos

6v började nin atora babysim

Boel skrev 2014-03-16 22:10:31 följande:
    Hur gammal är Rasmus?

När kan man börja simma med sin bebis?

Plopps och FiaFunderar: Låter underbart!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Babysim upplevde jag som dyrt och fruktansvärt stressigt. Vill inte vara negativ men tror ni får mysigare med 14 åringen om ni badar på egen hand. Man badar bara 20 minuter typ per gång och det kostar skjortan. Dessutom massa bebisar som ska ducha och ha på blöjor och som efteråt ska kläs. Mkt skrikande små. Vill bara vara snäll med detta

• MissKaos

..håller med.. eller det var lite mysigt men mycket meckigt o jobb o stress.

Plopps80 skrev 2014-03-17 08:18:16 följande:
    Babysim upplevde jag som dyrt och fruktansvärt stressigt. Vill inte vara negativ men tror ni får mysigare med 14 åringen om ni badar på egen hand. Man badar bara 20 minuter typ per gång och det kostar skjortan. Dessutom massa bebisar som ska ducha och ha på blöjor och som efteråt ska kläs. Mkt skrikande små. Vill bara vara snäll med detta

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Och ett väldigt focus på att dyka. Min son älskade att simma men hatade att dyka och ändå var det så extremt focus på det.

• MissKaos

3kvällar har mina barn sovit 19:30. Så skönt...e har vaknat o ammat ett par ggr och sen sovit 22-02. Hon sov till 23 i sin säng sen gick der inte, men hos mig snusade hon gott. Misstänker ju hon har haft flunsan fast milt. Båda ungarna fiser nu så det luktar avlopp eller ngt annat hemskt. Man blir ofta knepug i magen av influensan o efter. Läst på lite är tydligen ofta lätt för småbarn hon har inte haft direkt feber men känts lite varm ett par ggr. Så nuär hon sig lik igen.. hoppas hon ska sova länge i vagnen nu på väg t gymmet! Verkar tamigtusan omöjligt att gå ner i vikt btw. Magen krymper iaf lite. Var svårt efter isak med gick ner när jag slutade amma honom blir så hungrig av amnandet.

• sarak
    MissKaos skrev 2014-03-17 09:08:50 följande:
    3kvällar har mina barn sovit 19:30. Så skönt...e har vaknat o ammat ett par ggr och sen sovit 22-02. Hon sov till 23 i sin säng sen gick der inte, men hos mig snusade hon gott. Misstänker ju hon har haft flunsan fast milt. Båda ungarna fiser nu så det luktar avlopp eller ngt annat hemskt. Man blir ofta knepug i magen av influensan o efter. Läst på lite är tydligen ofta lätt för småbarn hon har inte haft direkt feber men känts lite varm ett par ggr. Så nuär hon sig lik igen.. hoppas hon ska sova länge i vagnen nu på väg t gymmet! Verkar tamigtusan omöjligt att gå ner i vikt btw. Magen krymper iaf lite. Var svårt efter isak med gick ner när jag slutade amma honom blir så hungrig av amnandet.
    Jag vet, har typ slutat väga mig, ingen idé. Tränar massor och börjar känna mig nöjd med kroppen. Överkroppen har blivit "smal" igen. Magen är ganska platt faktiskt. Extrakilona sitter på höfter, rumpa och lår och det verkar sitta rejält. Är hungrig jämt, är uppe och äter på nätterna till och med. Men det får vara så, vägrar vara hungrig och dieta, det får åtminstone vänta tills jag slutat amma. Om kilona fortfarande sitter kvar då får man väl börja överväga någon form av diet. Dags får frukost nummer 3 nu!! Eller vi kanske kan kalla det mellis den här gången?
  • Förstaförsökaren26

Här får det bli promenad 1-2 Tim dagligen å sedan ta bort läsk! Det får duga tills amningen är över! Vill kunna ha på mig snygga kläder igen!

• MissKaos

Inte bara jag då. Har en fetmage dock. Bulldeg. Vill komma i moma sommarkläder..

diet ja hmm inte när jag helammar iaf. Men sen blir det nog hårda tag mot späcket.

sarak skrev 2014-03-17 09:47:21 följande:
    Jag vet, har typ slutat väga mig, ingen idé. Tränar massor och börjar känna mig nöjd med kroppen. Överkroppen har blivit "smal" igen. Magen är ganska platt faktiskt. Extrakilona sitter på höfter, rumpa och lår och det verkar sitta rejält. Är hungrig jämt, är uppe och äter på nätterna till och med. Men det får vara så, vägrar vara hungrig och dieta, det får åtminstone vänta tills jag slutat amma. Om kilona fortfarande sitter kvar då får man väl börja överväga någon form av diet. Dags får frukost nummer 3 nu!! Eller vi kanske kan kalla det mellis den här gången?