• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    MARlA skrev 2014-03-25 16:15:06 följande:
    GAAH! Frustrationen när man måste pumpa ur en mjölkknöl ur bröstet och pumpf*n inte funkar som den ska!
    Hjälp mig. Vilken/Vilka pumpar rekommenderar ni!?
    Har en medela, har inte lyckats pumpa bort någon stockning med den. Har pumpat tills det inte kommer mera, så har bebis fått suga bort stockningen direkt efter samtidigt som jag värmt och masserat lätt.  Har funkat för mig 2 gånger nu.
    Ska man pumpa bort en stockning skulle jag nog åka till bb och hyra en sån där elektrisk monstermasinspump. Testade en sån, jäklar vad effektiv!
  • Irlais

Min BVC-sköterska rekommenderade inte att pumpa vid mjölkstockning då det kan förvärras av pumpen tydligen... Jag använder en medela-pump och har inte svårt att tro det, tycker den misshandlar bröstet!

• MARlA
    sarak skrev 2014-03-25 16:23:40 följande:
    Har en medela, har inte lyckats pumpa bort någon stockning med den. Har pumpat tills det inte kommer mera, så har bebis fått suga bort stockningen direkt efter samtidigt som jag värmt och masserat lätt.  Har funkat för mig 2 gånger nu.
    Ska man pumpa bort en stockning skulle jag nog åka till bb och hyra en sån där elektrisk monstermasinspump. Testade en sån, jäklar vad effektiv!

Vet inte riktigt vad det är för märke på min, philips avent tror jag? Provade att fortsätta pumpa direkt efter amningen eftersom knölen inte försvann under de 17 minuter min son låg och sög. Detta är 5e eller 6e gången det sätter sig såhär i mitt bröst och min pojk är bara 11 veckor. Amningen funkar jättebra men så bara plötsligt sätter det sig, inte så jag blir dålig och får feber men det är ömt och gör ont och man känner tydligt de hårda mjölkgångarna och en stor knöl.
  • Jis

Jag köpte bumbo i veckan, vet att sonen gillade sin i typ 3 månader. Köpte en beggad r 200kr.

• MARlA
    Irlais skrev 2014-03-25 16:31:18 följande:
    Min BVC-sköterska rekommenderade inte att pumpa vid mjölkstockning då det kan förvärras av pumpen tydligen... Jag använder en medela-pump och har inte svårt att tro det, tycker den misshandlar bröstet!
    Vad tyckte din Bvc-sköterska man skulle göra för att råda bot på det då?
  • MissKaos

Shoppat solhatt idag. Åhhh sommar!! Längtae nu

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Jag beställde en bumbo till min lilla idag :) hur har ni det i era vagnar? Min tjej har de senare dagarna inte somnar på promenaden! Hon vill titta å vara med, kan man byta till sittdel redan eller är hon för liten? Hur tänker ni

• Boel
    sarak skrev 2014-03-25 16:23:40 följande:
    Jag har varit amningsdonator fram tills nu och lånade en sådan elektrisk pump från amningscentralen - Underbar!
  • moruri

Kollat runt lite på blocket. Verka kunna hitta bumbo för 2-300, så blir nog att försöka fixa en i veckan! :) är ju så tråkigt att ligga nu. :D

Har en brio happy där det finns en litet ryggstöd man kan fälla upp i hårdliften, mycket smart. Dock används ju nästan bara syskonvagnen, där tycker jag Douglas än är lite liten för att sitta. Kanske nästa månad.

Missk: härligt! Längtar sååååå till sommaren, när Douglas kan sitta upp! ska köpa jeans shorts med hängslen på hm, Ferdinand har sånna, så ska jag köpa matchande t-shirts och kepor! ;)

• corky
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-25 17:44:32 följande:

Jag beställde en bumbo till min lilla idag :) hur har ni det i era vagnar? Min tjej har de senare dagarna inte somnar på promenaden! Hon vill titta å vara med, kan man byta till sittdel redan eller är hon för liten? Hur tänker ni

Jag har bytt till sittdelen. Min grabb gapskrek helt hysteriskt i liggdelen, så jag bytte. Nu får han sitta upp tills han somnar, vilket brukar ske efter 5 minuter, sen lägger jag omkull honom och då ligger han ju lika bra som i liggdelen. Jag tänker att det är så korta stunder han sitter att det är ok.