• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ

Vad fina barn vi har allihopa!! :) Roligt att se era små! Här är mitt lilla nappmonster en gång till :)

• moruri

Superfina ungar alla har <3

I veckan har jag träffat lite folk med barn. Var och fikade och plötsligt satt vi 5 mammor med mulattbarn. Det var roligt och vi hade massa att prata om våra chocolate men, kulturer, osv osv ;).

vi bestämde att vi skulle grilla om ett par veckor! Känns jättesskönt att jag lyckats utvidga mitt nätverk här i Malmö, tar sin tid när man är ny i en stad.

• FiaFunderar
    Så himla fina och söta bebisar alltså

Här hemma Lisen åkt på en dunderförkylning igen. Men hon är lika glad för det

Här är jag och mina busisar!
  • MissKaos

Ligger era där ni lägger dom? Elda börjar snurra som en klocka. Inte långt men rör dig det gör hon.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85

Väldigt länge sen jag var in och läste och skrev något här nu men ser ju att tråden lever...kul!
    Alba är snart 6 månader nu och har växt en hel del sen hon föddes. 4,7 kg och ca 59 cm lång..
    Hon ammar bara kvällnatt-morgon 3 mål och äter sen 2 grötmål och 1 puremål under dagen Känns som att hon verkligen börjar bli stor! Hon HATAR att ligga på mage, men älskar att sitta och stå....sover i sin säng i nestet på nätterna och i vagnen på dagarna...

jag har fortsatt att plugga och jobbar lite extra nåt pass i veckan. Fast studiemotivationen är inte direkt på topp;=)

Har ingen nytagen bild i datorn (mest på mobilen) men om ni har instagram och vill kan ni följa mig där! Heter ANNAERICA1985 där...

• JMP

Jag skriver aldrig men har läst och hängt med från början! Har undrat många gånger hur det gått för dig mammatilltvå, skönt att höra att allt gått bra :) jag började följa dig på instagram, du hade så fina och mysiga bilder. Vad fin Alba är! Lika lång som min Elise men nästan två kilo lättare... Jag har en riktigt liten tungviktare :)

• JMP

På tal om att röra sig när man lägger ned dom. Elise ligger på rygg hela natten men jag förstår inte hur hon bär sig åt för hon ligger på kudden när jag lägger ned henne men när hon vaknar ligger hon alltid i fotändan... :)