• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Ludwig sover väldigt mycket på dagarna fortfsrande. Ca 1,5 timme på morgonen 2-3 timmar mitt på dagen och 1 timme på em. Somnar för natten vid 19:30-20 i sin vagn där han sover även på dagen. Jag har alltid bara lagt ner honom i vagnen vaken och där somnar han snabbt. Ammar honom på kvällen när han är riktigt trött och nattar honom sedan i vagnen. Där sover han hela natten med något uppvak mitt i natten. Har inte använt mig av någon speciell metod. Däremot har jag aldrig väckt honom för tex mat utan han har alltid fått sova ostört så länge han vill. Dottern väckte jag och matade trots att det inte behövdes. Hon har alltid sovit sämre. Däremot är Ludwig en helt annan baby när man lägger honom i hans säng. Han gapar, skriker och blir helt som förbytt. Då han är en trygg bebis som sover väldigt bra vill jag absolut inte att han ska behöva skrika sig till sömns och känna oro så han får somna i vagnen varje kväll. Håller med dig miss kaos AW är barnmisshandel

• Boel

Plopps80: Så mycket sover Leo också. Han brukar ha ett pass på 3 timmar på förmiddagen och sen blir det några timmar här och där fram tills läggdags.

Idag hade vi 3-månaders kontroll och vaccination.
    Han är nu 61 cm och väger 7360 g :)

• MissKaos

Åh min har inte tid att sova just nu. Hoppas det går över. Hon blir övertrött. .

3mån koll härmed! 6180gr 64cm.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Bumbostol, ni som har, är det lönt att köpa den nu vid 3 1/2 månad? Hur länge kan de användas?

• sarak

Rasmus har hittat sin grej, hoppgunga! Han har alltid varit rastlös i babygym och babysitter. Magläge på golvet har funkat en stund ibland. Men jag har aldrig sett honom så lycklig som i hoppgungan! Riktiga glädjetjut. Har bara fått hoppa korta stunder än så länge, men den där kan han nog ha riktigt kul i.

• moruri

Hoppgunga is the shit! Övertygad att det var den som gjorde att Ferdinand gick tidigt!! :)

• AnnaSthlm
    Plopps80 skrev 2014-03-24 18:15:01 följande:
    Inte för att jag vill verka taskig men jag anser att AW metoden är tortyr mot barn. Vissa buffar barnen så de får hjärnskador och de får ligga och skrika sig till sömns.

Oj, det får nog de föräldrar som gör så som får stå för det. Jag har aldrig behövt låta min son skrika sig till sömns. Många blandar ihop Standardmodellen och Sova hela natten- kuren. Den senaste behövs inte om man följer den första, och där finns varken skrik eller gråt eller våldsamhet.

Jag önskar att fler faktiskt läste vad som står i böckerna (vad man än tycker om AW som person) istället för att läsa en massa skräckpropaganda på nätet.

AW standardmodellen var mitt tips iaf, funkar för oss.
  • Plopps80

Hoppgunga ska införskaffas! Ludde är totalt uttråkad i babygymmet och vill bara stå hela tiden. Frågan är vart man ska hänga den. Har öppen planlösning och bara en dörr på övervåningen å det är till badrummet men får väl hänga den där hehe.

• MARlA

GAAH! Frustrationen när man måste pumpa ur en mjölkknöl ur bröstet och pumpf*n inte funkar som den ska!
    Hjälp mig. Vilken/Vilka pumpar rekommenderar ni!?