• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Hon ammar. Och ammar. Det klunkar i henne... ammade henne före gröt o eftrr nu sover hon gott.. hon har gått upp över 200gr på 3dgr på bara tuttemjölk så mat finns!

mitt flra bvc tyckte det var ok att ge gröt från 3mån om man var försiktig min stora fick när han var drygt 3 mån.

sarak skrev 2014-03-21 20:00:14 följande:
    Åh vad jobbigt, men jag förstår inte, vill hon inte amma eller finns det inte tillräckligt med mjölk? Måste vara hemskt att se dom hungriga!! Du kan inte mata ersättning med sked då? Eller om du har bröstmjölk urpumpad i frysen? Tänkte om hon äter gröt från sked kanske det funkar?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

*lol *

Kaxigare än 1 msk gröt..

sarak skrev 2014-03-21 18:28:16 följande:
    Rasmus beställde in en smakportion

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

E sover från mellan 18:45 och 20-07; 30 rd flera matpauser.

• Plopps80

Ludwig sov häromdagen mellan 20-03:30 väcker inte honom. Har aldrig någonsin väckt honom eller jo första dygnen när sockret sjönk. Men annars tror jag friska bebisar vaknar när de är hungriga helt enkelt.

• moruri

Här växer lillen stabilt! :) de flesta plagg i strl 62 är för korta i armarna. Han har tom fått börja använda något sett i strl 74! Ferdinand kan fortfarande ha det också, bara det är något tightare ;)!

Skrattar era än? Har för mig att det tog lite längre tid för Ferdinand men Douglas har skrattat sånna riktiga skratt i tre veckor kanske! Så hiiiiimla härligt att lyssna på, han är också superkittlig och garvar som bara den och man kittlar han lite under hakan! :D

• Plopps80

Ludwig kiknar av skratt när jag tar mitt ansikte mot honom och säger "du är söööt"med pipig röst. Hörde honom kikna av skratt första gångenvid 3 månader när kompisen skoja med honom. Dottern skrattade aldrig på det sättethon kund skratta och tjuta lite men Ludwig skrattar på ett helt annat sätt. Mannen är avundsjuk och försöker dagligen få honom att skratta men har inte lyckats. Måste bara berätta att vi köpt vårt drömhus. Det var en nervkittlande budgivning men vi vann!!! Kommer få sköta allting hemma med två barn från morgon till kväll då mannen tar 1 månad kompledigt för att renovera köket och barnens rum. Kommer bli ensamstående den månaden då han kommer greja mellan 06-22 varje dag i en månad. Men just nu är ändå allt oerhört lätt med Ludde och årstiden är perfekt. Vi kan vara ute mkt och så får jag umgås med folk så miss kaos vi får boka någon dag Är så lycklig. Känns som vi vunnit högsta vinsten med detta hus

• MissKaos

Flera dagar. Isak längtar efter Filippa.

korvgrillning vid fint väder?

bytingen börjar m sommarkläder. Jag vill se huset!8

Plopps80 skrev 2014-03-22 08:41:14 följande:
    Ludwig kiknar av skratt när jag tar mitt ansikte mot honom och säger "du är söööt"med pipig röst. Hörde honom kikna av skratt första gångenvid 3 månader när kompisen skoja med honom. Dottern skrattade aldrig på det sättethon kund skratta och tjuta lite men Ludwig skrattar på ett helt annat sätt. Mannen är avundsjuk och försöker dagligen få honom att skratta men har inte lyckats. Måste bara berätta att vi köpt vårt drömhus. Det var en nervkittlande budgivning men vi vann!!! Kommer få sköta allting hemma med två barn från morgon till kväll då mannen tar 1 månad kompledigt för att renovera köket och barnens rum. Kommer bli ensamstående den månaden då han kommer greja mellan 06-22 varje dag i en månad. Men just nu är ändå allt oerhört lätt med Ludde och årstiden är perfekt. Vi kan vara ute mkt och så får jag umgås med folk så miss kaos vi får boka någon dag Är så lycklig. Känns som vi vunnit högsta vinsten med detta hus