• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Boel
    mammatilltvå85 skrev 2014-03-23 16:56:02 följande:
    Väldigt länge sen jag var in och läste och skrev något här nu men ser ju att tråden lever...kul!
    Alba är snart 6 månader nu och har växt en hel del sen hon föddes. 4,7 kg och ca 59 cm lång..
    Hon ammar bara kvällnatt-morgon 3 mål och äter sen 2 grötmål och 1 puremål under dagen Känns som att hon verkligen börjar bli stor! Hon HATAR att ligga på mage, men älskar att sitta och stå....sover i sin säng i nestet på nätterna och i vagnen på dagarna...

jag har fortsatt att plugga och jobbar lite extra nåt pass i veckan. Fast studiemotivationen är inte direkt på topp;=)

Har ingen nytagen bild i datorn (mest på mobilen) men om ni har instagram och vill kan ni följa mig där! Heter ANNAERICA1985 där...
    Hej Mammatilltvå85!
    Bra initiativ att starta den här tråden - och jag har inte följt med riktigt från början.
    Min son föddes i december och är snart 3 månader.
    Föddes din dotter tidigt eftersom hon snart är ett halvår? Eller var hon beräknad i september/oktober?
  • MissKaos

Kul att höra! Tiden går! 6 månader.. ojoj tänk att Elsa 3 månader väger runt 6kg.. men vad är A korrigerat?

E älskar Magläge nu. Tror drt är för att hon kan förflytta sig lite då.

Väldigt länge sen jag var in och läste och skrev något här nu men ser ju att tråden lever...kul!

Alba är snart 6 månader nu och har växt en hel del sen hon föddes. 4,7 kg och ca 59 cm lång..

Hon ammar bara kvällnatt-morgon 3 mål och äter sen 2 grötmål och 1 puremål under dagen Känns som att hon verkligen börjar bli stor! Hon HATAR att ligga på mage, men älskar att sitta och stå....sover i sin säng i nestet på nätterna och i vagnen på dagarna...

jag har fortsatt att plugga och jobbar lite extra nåt pass i veckan. Fast studiemotivationen är inte direkt på topp;=)

Har ingen nytagen bild i datorn (mest på mobilen) men om ni har instagram och vill kan ni följa mig där! Heter ANNAERICA1985 där...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne

Vad härligt att höra att det har gått så bra för er!
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-03-23 08:49:33 följande:
    Ligger era där ni lägger dom? Elda börjar snurra som en klocka. Inte långt men rör dig det gör hon.
    Jag brukar lägga Rasmus på min yogamatta, han gillar att han får bra grepp där. Han kan röra sig ganska mycket. Rör sig i sömnen med, tar inte lång tid att ta sig från mitten av sängen tills han ligger vid mitt bröst. Det har han gjort ända sedan han föddes, överlevnadsinstinkt
  • MissKaos

Jag kör med med yogamattan. Jättebra att ligga och snurra på!

Idag ska elsa få vaccin. Alltid lite hemskt det gör ju ont. Hoppas hon klarar sig från feber för imorgon vill stora killen till universeum när han är ledig. Nu vill ungen sova. Dax att gå. Långpromenad till bvc!

sarak skrev 2014-03-24 07:30:09 följande:
    Jag brukar lägga Rasmus på min yogamatta, han gillar att han får bra grepp där. Han kan röra sig ganska mycket. Rör sig i sömnen med, tar inte lång tid att ta sig från mitten av sängen tills han ligger vid mitt bröst. Det har han gjort ända sedan han föddes, överlevnadsinstinkt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Rasmus sover. Rolig men jobbig helg tror jag. Helg med båda storasystrarna hemma, resa och träffa kusinerna och farmor och farfar för första gången, korvgrillning i skogen... Han vill inte missa något. Igår 17.30 åkte storasyster som bara är här varannan helg hem till sin mamma, det blev lugnt och tyst hemma och Rasmus somnade som en stock. Han har i princip sovit sedan dess. Vaknat och ätit, varit vaken en liten stund men sedan somnat igen. Lille plutt. Tur att vi inte har planerat in någonting idag, kan han få en riktig vilodag. Jag passar på att tvätta och städa...

• Felinne

Är det någon här som har någon erfarenhet av någon sömnmetod (absolut ingen metod som tycker att skrik är ok dock) för att få barnet att sova längre pass eller somna om när det vaknar? Min kille sover bara långa pass när han sover i selen och så ett längre pass på natten och jag tycker det vore skönt om han kunde sova längre pass än bara 30min på dagen.

• sarak
    Felinne skrev 2014-03-24 13:36:38 följande:
    Är det någon här som har någon erfarenhet av någon sömnmetod (absolut ingen metod som tycker att skrik är ok dock) för att få barnet att sova längre pass eller somna om när det vaknar? Min kille sover bara långa pass när han sover i selen och så ett längre pass på natten och jag tycker det vore skönt om han kunde sova längre pass än bara 30min på dagen.
    Här sovs det i vagnen på dagarna. Antingen går jag en långpromenad, eller en kortare så får han sova kvar i vagnen. Om han vaknar kan man ruska lite på vagnen kan han somna om en stund till. 
  • MissKaos

Nyvacci erad bebis.

idag 6180gr i tisdags 5850.tbx åå kurvan..

ang gröt till bebis (3mån) hsr ju börjat ge elsa sa bvc det är rekomendationer bara.. jag tycker ju bröstmjölken stannar nere bättre när hon får lite gröt. Inte ngt fel alls.