• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

... Missa inte kaffefläcken på magen btw. Vet inte om den syns på bilden men den alternataivt dagens meny, börjar vara standard nu

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Bildbombar tråden lite. Bytingenfynden. Strl 62 på byxor och bodys samt 68 på heldressen.
    Bildkvaliteten blev lite sisådär. Tur man inte ska jobba som fotograf.. Det är dinosaurier på den bodyn som blev lite suddig!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • nyttliv85
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-08-20 12:45:50 följande:
    Vad ska man ha med i sin ansökan?! Går å funderar starkt på att söka. Det är tuffare än jag trott att vara tillbaka på jobbet! Har bland annat några barn med behov hos oss. Å det är långa dagar med mkt lyft.

Du ska skicka in en ansökan som heter "7205 Ansökan om graviditetspenning" , din arbetsgivare ska fylla i blankett  "7206 Utlåtande från arbetsgivare om omplacering av en gravid anställd"
    Utöver dessa två blanketter kan du skicka med div bilagor som du skriver själv, tex hur din arbetsdag ser ut, utlåtande från tex sjukgymnast om du har några problem under graviditeten.
    Jag skickar med en länk till försäkringskassan där du hittar blanketterna och div info.

Lycka till!    

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/vanta_barn/graviditetspenning
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-20 14:58:07 följande:

Bildbombar tråden lite. Bytingenfynden. Strl 62 på byxor och bodys samt 68 på heldressen.
    Bildkvaliteten blev lite sisådär. Tur man inte ska jobba som fotograf.. Det är dinosaurier på den bodyn som blev lite suddig!

Jätte fina kläder, vilket fynd! Jätte fin mage har du också!
    du ska se att allt är fint med magen, försök att inte oroa dig! 
  • MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-08-20 15:15:37 följande:

Jätte fina kläder, vilket fynd! Jätte fin mage har du också!
    du ska se att allt är fint med magen, försök att inte oroa dig! 

Åhh längtar att få sätta det på en liten knodd Så mysigt med fint beg kläder de är ju intvättade och lagom mjuka men fortfarande så fina..

Man ska inte veta så mkt. Det är bara dumt.

Gillar inte mitt jobb ibland. Fick idag frågan om Citodon verklgein var ok när man är gravid (har ju fått det mot foglossningar) och kom på mig själv med att beskriva neontala abstinens, när man bör sluta med det inför fl samt skador av olika typer av narkotiska preparat på barn. Hjärntvättad?
    Och jag VET att det inte är farligt att ta lite Kodein (citodon) mot smärta under grav och att mitt barn sannolkt tar sämmre skada av den hemska stressen vi har ahft det sista. Och att det inte är bra för barnet om jag inte sover pga smärta.. och ändå..
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-20 15:24:10 följande:

Åhh längtar att få sätta det på en liten knodd Så mysigt med fint beg kläder de är ju intvättade och lagom mjuka men fortfarande så fina..

Man ska inte veta så mkt. Det är bara dumt.

Gillar inte mitt jobb ibland. Fick idag frågan om Citodon verklgein var ok när man är gravid (har ju fått det mot foglossningar) och kom på mig själv med att beskriva neontala abstinens, när man bör sluta med det inför fl samt skador av olika typer av narkotiska preparat på barn. Hjärntvättad?
    Och jag VET att det inte är farligt att ta lite Kodein (citodon) mot smärta under grav och att mitt barn sannolkt tar sämmre skada av den hemska stressen vi har ahft det sista. Och att det inte är bra för barnet om jag inte sover pga smärta.. och ändå..

precis, för mkt kunskap kan ibland vara dåligt för ens eget bästa :)  
  • MissKaos
    V24 med sonen. Bilderna är ju inte tagna i samma vinkel men jag är bra mkt större denna ggn.. Hittade även en tagen i v27 och det är nog mer likt nu!
  • cupcakekiller

Jag är lika stor nu i v.24 som jag var med sonen i v.35, blä hur ska det här sluta.. Annars så har jag dagliga sammandragningar så ligger mest i sängen och surar, kan vi inte bara hoppa till december nu?

• MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-08-20 17:36:39 följande:
    Jag är lika stor nu i v.24 som jag var med sonen i v.35, blä hur ska det här sluta.. Annars så har jag dagliga sammandragningar så ligger mest i sängen och surar, kan vi inte bara hoppa till december nu?

Jag har med en massa SD. Pga stress på jobbet, känns sådär! I torsdags var vi två syrror och vi hade noll behandlingsass. En sekr och en kurator men dom kan ju inte ta medicinska bed. Vi fick inte tag i ngn läkare heller. KUL! (vi är 4- 5 syrror och en beh.ass normalt sett)och hela förra veckan gick i det temat. Mängder av patienter som inte bara gick att ge medicin utan som behövde bedömmas av olika skäl. Vaknade på natten av sd tom.. MEN på Torsdag åker vi till Kreta en hel vecka Och inget jobb på 10 dgr. Sen ska jag jobba 5v och sen HEM! Hoppas det blir lugnare på jobbet efter sem annars kommer inte jag kunna jobba -eller kan man ha sd på nätterna?
    JAg vill alltså gäärna ha nästa vecka ser fram emot familjemys :-9 Sen snabbspola fem v och sen ska jag göra rätt mkt trevligt när jag är hemma.
  • Plopps80

Miss kaos fin mage. Dina andra bilder ser jag inte. Är oxå orolig för sf måttet men hade barnet haft hydracefalus hade dom redan upptäckt det vid rul. Oroar mig däremot för ett stort barn och att magen ska brista sönder och samman. Alla kommentarer hur stor jag är hela tiden. Och det stressar mig enormt. Ligger vaken på nätterna pga detta. Skulle ha sockerfri dag. Svärmor har bakat kladdkaka. Min annars så starka karaktär finns inte.

Svar på tråden December bebis 2013