• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-20 18:16:04 följande:
    Miss kaos fin mage. Dina andra bilder ser jag inte. Är oxå orolig för sf måttet men hade barnet haft hydracefalus hade dom redan upptäckt det vid rul. Oroar mig däremot för ett stort barn och att magen ska brista sönder och samman. Alla kommentarer hur stor jag är hela tiden. Och det stressar mig enormt. Ligger vaken på nätterna pga detta. Skulle ha sockerfri dag. Svärmor har bakat kladdkaka. Min annars så starka karaktär finns inte.
    Fast ligger du vaken pga vad folk säger tycker jag du ska säga till dom det! OCH prata med MVC! Få extra sf mätning?
    Och nej man ser inte alltid vattenskalle på r-ul utan det kan även upptäckas via förstort SF som vid koll visar på för mkt fostervatten och vidare undersökn  kan tom krävas.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-20 18:24:57 följande:
    Fast ligger du vaken pga vad folk säger tycker jag du ska säga till dom det! OCH prata med MVC! Få extra sf mätning? Och nej man ser inte alltid vattenskalle på r-ul utan det kan även upptäckas via förstort SF som vid koll visar på för mkt fostervatten och vidare undersökn  kan tom krävas.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tror det är extremt ovanligt att vattenskalle uppkommer efter rul. Hänger ju oftast ihop med ryggmärgsbråck. Är inte ett dugg orolig över det utan över när folk säger "hur ska detta sluta". Det håller mig vaken för jag undrar verkligen hur det ska sluta. Ska magen hänga till knäna sen.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-20 19:01:06 följande:

Tror det är extremt ovanligt att vattenskalle uppkommer efter rul. Hänger ju oftast ihop med ryggmärgsbråck. Är inte ett dugg orolig över det utan över när folk säger "hur ska detta sluta". Det håller mig vaken för jag undrar verkligen hur det ska sluta. Ska magen hänga till knäna sen.
    Fast jag har inte sett NÅGON med mage till knäna precis, och din ser ju inte ut att vara i närheten. Dessutom går det fixa med plastik i värsta fall. Mycket bristningar går ju behandla med laser.
    Jag hade med tänkt en sockerfri dag, men det sket sig *s* Nästa vecka ska jag ha en njutarvecka.Semester med mat ingår och vi vet att det är BRA så det blir en hel del god mat och finfina deserter Hade eg tänkt mig att en sund vecka innan hade varit bra för magen men *hmm* Fusk med träningen dessutm, orkar inte idag. Är för trött.. Sover rätt kasst nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-20 19:15:28 följande:
    Fast jag har inte sett NÅGON med mage till knäna precis, och din ser ju inte ut att vara i närheten. Dessutom går det fixa med plastik i värsta fall. Mycket bristningar går ju behandla med laser. Jag hade med tänkt en sockerfri dag, men det sket sig *s* Nästa vecka ska jag ha en njutarvecka.Semester med mat ingår och vi vet att det är BRA så det blir en hel del god mat och finfina deserter Hade eg tänkt mig att en sund vecka innan hade varit bra för magen men *hmm* Fusk med träningen dessutm, orkar inte idag. Är för trött.. Sover rätt kasst nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Sover också dåligt! Drömmer massa mardrömmar och känner mig aldrig utvilad. Kommer ta till plastik om magen hänger ner sen. Hoppas ni får en Go semester! Jag tränar ingenting och äter mkt så det är inte konstigt att jag ser ut som jag gör. 13,8 kg+ är det. Vågen visade 15 kg men 1,2 kg försvann över natten. Känner mig väldigt nedstämd pga detta. Känner mig misslyckad och skäms över mig själv. Vet att det inte är rätt men känslorna kan man inte ta bort.
  • mammatilltvå85

Gick in i v.26 idag. Nu känns det som att tiden rusar fram! Får nästan lite panik! Vill ju hinna njuuuuta av denna (troligtvis) sista graviditet. 

Tack för alla mellanmålstips! Vi var och storhandlade ikväll i 2 timmar och shoppade massor av era förslag. Nu är kylen och frysen fullproppad. Varje gång vi handlar tänker jag herregud hur ska vi kunna äta upp allt detta? det är ju SJUKT mycket mat. Men nästa gång det är dags att storhandla ekar det lika tomt. Och vi har "bara" två barn....brukar tänka på de riktiga storfamiljerna med typ 10 barn. Var ryms deras mat?!

Kände inte av några sammandragningar alls under denna handling. Jätteskönt! Annars brukar det vara rena rama döden.....inte heller fogarna gjorde sig påminda. Jag mår verkligen mycket bättre i kroppen nu än för en månad sen. Konstigt det där...kände mig typ höggravid då och vankade fram med en knappt synbar (för andra) kula. Men det känns ju väldigt bra nu när vardagen dragit igång igen med massor att göra på dagarna.

Kursen vi läser nu i skolan är den värsta jag haft någonsin, dessutom går den på engelska och den är extremt omfattande. Den pågår tills jag går in i v.35 och jag hoppas lillan ligger kvar så jag hinner slutföra den. Det är väl den enda stressen just nu....

• FiaFunderar

Jag var på mitt andra BM besök idag.

Jag är i vecka 23+2. Bebbes hjärtljud låg på 140 (dotterns hjärtljud i samma vecka: 158)

Sf-måttet låg på 23 och med dottern hade jag 25 i samma vecka...

Trodde det skulle ligga på samma mått eller till och med lite högre.

Idag har jag varit ute och joggat 2,5 km. Skönt för själen!

Nu blir det nått gott-gott och idol på teven :)

• mallabralla

Hej! Vilka fina magbilder! Min har också börjat växa nu, +3kg och är i vecka 24. Bebisen sparkar för fullt och jag mår fint, förutom ont i svanskotan/vänster skinka, inte kul! Någon som har samma och vet vad det kan bero på? Jag cyklar till och från jobbet, blir ca 1,5mil varje vardag och så har jag börjat på gravidyoga, så det känns skönt att hålla igång!

• MissKaos

Fogarna?

Cykla är bra! Det gör jag med känns mkt brs. Frisk luft rörelse.. och man vaknar till!

mallabralla skrev 2013-08-20 21:32:56 följande:
    Hej! Vilka fina magbilder! Min har också börjat växa nu, +3kg och är i vecka 24. Bebisen sparkar för fullt och jag mår fint, förutom ont i svanskotan/vänster skinka, inte kul! Någon som har samma och vet vad det kan bero på? Jag cyklar till och från jobbet, blir ca 1,5mil varje vardag och så har jag börjat på gravidyoga, så det känns skönt att hålla igång!

• mallabralla
    MissKaos skrev 2013-08-21 06:26:21 följande:

Fogarna?

Cykla är bra! Det gör jag med känns mkt brs. Frisk luft rörelse.. och man vaknar till!

Ja! Underbar luft just nu! Friskt och krispigt, jag vaknar verkligen till av den morgonturen!
  • MissKaos

Bm idag! Skönt sf 32 mitt på kurvan. Hjärtljud på 145 och hb 121 bgluc 4,1

Nu lunch och lunchträning! Sen hem och tvätta packa etc. Imorgon åker vi

Svar på tråden December bebis 2013