• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Skönt att du känner igen det! Sd känns ju oroandebom dom gör ont.

Äntligengravid skrev 2013-08-21 17:38:08 följande:
    Nja till förslossningen behöver jag nog inte ringa. Hade likadant när jag väntade mitt andra barn. Men barnmorskan ska jag ringa när dom öppnar imorrn

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är ett vaccin jag är mkt skeptisk till!

Repan skrllev 2013-08-21 18:28:31 följande:
    Tog fågelinfluensavaccinet men aldrig tagit ngt annat o gör inte det nu heller.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Tog inte vaccinet mot svininfluensan. Gav inte dottern det heller och det är jag oändligt glad över!

• IdaJ

Följer eran partner med när ni går till barnmorskan? :) Ska dit för första gången sen v12 och nu är jag i v25. Vad gör man? Om man lyssnar på hjärtljuden och sånt så måste det väl vara roligt för sambon att följa med också? :)

• MissKaos

Oj men då vet du ju vad dina kilon består av!

Plopps80 skrev 2013-08-21 19:55:27 följande:
    Snacka om vätska i kroppen. Mina fotknölar existerar inte. Sist gick jag ner 20 kg direkt efter förlossningen. Har alltid haft lätt för att samla vätska. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zpsadadaf88.jpg

• MissKaos

Nä inte min mrn det är olika. Han har varit med på rul och nupp.

Min son ska med och lyssna på hjärtat!

Vi firar en massa idag. Semester. Fsk har godkänt flrr timmat för sonen närvlilebror kommer. min man har eget och jag jobbar lite där med. 15h fsk hade blivit katastrof!

IdaJ skrev 2013-08-21 20:05:04 följande:
    Följer eran partner med när ni går till barnmorskan? :) Ska dit för första gången sen v12 och nu är jag i v25. Vad gör man? Om man lyssnar på hjärtljuden och sånt så måste det väl vara roligt för sambon att följa med också? :)

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-21 20:07:27 följande:
    Oj men då vet du ju vad dina kilon består av!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja en stor del är nog vätska. Men det finns nog en hel del rester efter gott också på denna kropp men jösses vilka svullna fötter och händer.
Svar på tråden December bebis 2013