• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-08-21 20:10:56 följande:

Nä inte min mrn det är olika. Han har varit med på rul och nupp.

Min son ska med och lyssna på hjärtat!

Vi firar en massa idag. Semester. Fsk har godkänt flrr timmat för sonen närvlilebror kommer. min man har eget och jag jobbar lite där med. 15h fsk hade blivit katastrof!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ah okej. Får väl se hur han vill ha det :) Mysigt att ha med sonen!! :)
  • nyttliv85
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:05:04 följande:
    Följer eran partner med när ni går till barnmorskan? :) Ska dit för första gången sen v12 och nu är jag i v25. Vad gör man? Om man lyssnar på hjärtljuden och sånt så måste det väl vara roligt för sambon att följa med också? :)

Min man följer inte med till barnmorskan då han ofta har möten osv med jobbet och har svårt att komma ifrån, däremot har han vart med på KUB-testet , RUL och läkarbesök. Kommer såklart också vara med på föräldrarkursen som startar i sep.
  • IdaJ

Magen i v 24+1 :) Tyckte precis det kändes som han vände sig där inne. Alltså från att ha fötterna nere vid troskanten typ till att ha dom ovanför naveln. Är det möjligt?? Haha. Fick en rejäl spark som kändes jättetydligt när jag hade handen på magen. Första gången jag känner det. Hoppas att sambon kan få känna snart med :)

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-21 20:18:33 följande:

Ja en stor del är nog vätska. Men det finns nog en hel del rester efter gott också på denna kropp men jösses vilka svullna fötter och händer.

Känner mig rätt lugn nu. Pratat med min psykolog igår om div olika saker. Bla vikten. Jag gick ju upp massor med sonen med. Är INTE fet, men har gått upp mkt kan ju inte gå på promenader eller ngt. KÄnner mig nog tung för att jag har ont och då blir det ju svårt att röra sig = jag får en "tung" känsla i kroppen lite som om jag bore 100år gammal eller ngt på em. och klumpig pga att jag får vatten i både fingrar och fötter. Näää nu är det tilla tt njuta av detta så mkt det går.  BM tyckte oxå viktökn vart helt ok.
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:19:53 följande:
    Ah okej. Får väl se hur han vill ha det :) Mysigt att ha med sonen!! :)
    Ja han vill så gärna. Nu har han bestämt att lillebror ska komma ut när vi kommer hem från Kreta.. Dvs om en vecka drygt... Kommer ju bli katastro när han förstår att det tar jättelång tid till..
    Mannan kan ju följa med de ggr han kan! För oss har det inte funkat med tider etc jag hr varit på lunchtid och på vägen hem och då har han inte kunnat. Men han har träffat BM en gång och det känns ju bra.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:32:34 följande:
    Magen i v 24+1 :) Tyckte precis det kändes som han vände sig där inne. Alltså från att ha fötterna nere vid troskanten typ till att ha dom ovanför naveln. Är det möjligt?? Haha. Fick en rejäl spark som kändes jättetydligt när jag hade handen på magen. Första gången jag känner det. Hoppas att sambon kan få känna snart med :)
    Dom kan konsten att snurra runt rejält! Ett tag till finns det väl plats innan det blir trångt som 17!
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-08-21 20:42:00 följande:
    Dom kan konsten att snurra runt rejält! Ett tag till finns det väl plats innan det blir trångt som 17!
    Då är det inte konstigt om man tar med sin

Sambo då iaf :)

Haha ja, då får han nog vänta ett tag till innan lillebror kommer :D Tänk vilken besvikelse.

Då va det säkert det jag kände. Dom senaste dagarna har han rört sig hur mycket som hellst :)
  • FiaFunderar

Ja om man inte har mängder med fostervatten :) Då kan de fara runt hur länge som helst.

Min dotter låg på bredden (huvudet lite snett uppåt) dagen innan BF :)

De vände på henne men hon fortsatte leka runt där inne :)

Men när förlossningen startade så skötte hon sig och la sig till rätta.

Hon var 51cm och 3855g när hon kom ut :)

• MissKaos
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:48:34 följande:
    Då jag inte lyckades lägga in en bild så testar jag med detta istället.
    Kan ni se bilden när ni trycker på länken? :)

instagram.com/p/dSSGEvBdQO/

NEj får bara fel på sidan..
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:46:58 följande:
    Då är det inte konstigt om man tar med sin
    Sambo då iaf :)

Haha ja, då får han nog vänta ett tag till innan lillebror kommer :D Tänk vilken besvikelse.

Då va det säkert det jag kände. Dom senaste dagarna har han rört sig hur mycket som hellst :)
    Nej det är nog eg rekomenderat.
    FiaFunderar skrev 2013-08-21 20:48:51 följande:
    Ja om man inte har mängder med fostervatten :) Då kan de fara runt hur länge som helst.
    Min dotter låg på bredden (huvudet lite snett uppåt) dagen innan BF :)
    De vände på henne men hon fortsatte leka runt där inne :)
    Men när förlossningen startade så skötte hon sig och la sig till rätta.
    Hon var 51cm och 3855g när hon kom ut :)
    *s* TUR hon visste var utgången var! Bra av henne :-9 Min var fixerad i eeevigheter sen tillsist vid htr om vräkning med hjälp av firma för detta tog han och pallrade sig ut i v 40+2

Svar på tråden December bebis 2013