• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Onda sd ska du def sjuka dig med. Du kan ringa fl och fråga om råd väl? Eller sjukvårdsupplysningen! Idag! Din bm borde kunna fixa tid omg

Äntligengravid skrev 2013-08-21 16:28:40 följande:
    Helt galet vad ont man ska behöva ha. Foglossning, ont i fötter och knän och så onda sammandragningar på det. Tänker sjukskriva mig imorrn och försöka få tag på läkare. Jobbar timmar på en förskola och det är riktigt tungt nu med alla nyinskolade som vill bäras en del och som behöver mycket hjälp.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Precis satt och skrev åä en lunchrest

mammatilltvå85 skrev 2013-08-21 16:20:28 följande:
    antar att du menar 23 ...det är mitt på strecket=) i v.24+..32 lät väääldigt mkt nämligen....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag har gett massa influnsavaccin och tagit själv med. Kommer ta. Få biv jfr med att få influensan.

nyttliv85 skrev 2013-08-21 12:27:03 följande:
     influensavaccination....

Kanske lite tidigt egentligen, men såg en broshyr ang vaccin mot årets influensa... och tydligen är vi gravida i riskgruppen och rekomenderas vaccin. Jag har aldrig tidigare tagit vaccin mot säsonginfluensan, är är därför skeptiskt denna gång... hur ställer ni er till att vaccinera er? 

• Äntligengravid
    MissKaos skrev 2013-08-21 17:11:26 följande:
    Onda sd ska du def sjuka dig med. Du kan ringa fl och fråga om råd väl? Eller sjukvårdsupplysningen! Idag! Din bm borde kunna fixa tid omg
    Nja till förslossningen behöver jag nog inte ringa. Hade likadant när jag väntade mitt andra barn. Men barnmorskan ska jag ringa när dom öppnar imorrn
  • Plopps80

Kommer inte ta vaccin när jag är gravid. Känns inte tryggt. Vet inte om jag har belägg för rädslan men känns helt fel att spruta in massa ämnen i kroppen när man är gravid. Är emot vaccin i vanliga fall också ja influensa vaccin. Tror det är bäst om kroppen får jobba lite med immunförsvaret.

• Plopps80
    Prins Williams Mamma skrev 2013-08-21 12:46:40 följande:
    VECKA 25
    Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208

Fin du är!
  • Repan

Tog fågelinfluensavaccinet men aldrig tagit ngt annat o gör inte det nu heller.

Svar på tråden December bebis 2013