• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Var ju på Bytingen här i Gbg igår. Såg då ett klädsett som jag inte köpte men jag fick gå tbx idag.. Det fanns kvar Tog bilden för att mms:a karln. Nu spammar jag er med den.

Är alltså ett beg set från POP. ser som nytt ut 50kr för byxan 65 för bodyn.

...och nu är 62 påsen full!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-08-21 20:56:18 följande:

NEj får bara fel på sidan..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tröttsamt!! Familjeliv borde förbättra sin app!
  • Plopps80

Vad bra att du känner dig bättre idag miss kaos. Du gör rätt i att njuta av graviditeten. Känner likadant. Har haft min hjärtevän här idag. Hon har peppat mig hela dagen över hur fin jag är att magen är lagom stor att jag är vackert gravid. Hon sa innan hon gick. "Om människor vill höja sig själva genom att sänka dig (klaga på min stora mage) får det stå för dom. Lyssna istället på de som älskar dig och som ser hur vacker du är både på insidan och utsidan". Gulligt sagt. Har fått upp självförtroendet igen. Sedan har jag ändå tänkt skärpa mig nu. Ingen läsk och godis bara på lördagar och i absoluta nödfall. Känns mycket bättre.

• Plopps80

Ja alltså en kexchoklad vid blodsockerfall och dyl. Gulliga kläder!!! vad är bytingen?

• Em me

Vikt känsliga. Läs inte, det är detta som tynger mig och det jag vill skriva om.

Mitt självförtroende gick ner av att träffa barnmorskan i tisdags, jag har ju typ fått höra av farmor och mamma och så att de gick upp 11 kg under hela grav och jag har ju redan gått upp 10... De fick mig att börja tänka, men så har andra lugnat mig igen, så frågade jag bm lite lätt i hopp om ett lugnande svar och då sa hon att graviditeten väger 12 kg och resten har jag lagt på mig... De fick mig att må ännu sämre... Jag har kämpat länge för att bli gravid men massa motgångar och innan och egentligen trivs jag med att va gravid, min sambo säger ofta att han tycker jag är så vacker med mim mage, och jag har kompisar som säger att det passar mig.

Varför är det helt plötsligt ok att fråga om vikt bara för man är gravid? Tom grannar frågar, alla frågar!!! Jag har gått från 50-60, så kanske ingen farlig vikt.. Men bm sa att om jag fortsätter så så är de ju 10kg till... De enda som syns är mage och bröst, så vet inte vart kilona ligger... Är i v 26..

• Plopps80
    Em me skrev 2013-08-22 09:14:15 följande:
    Vikt känsliga. Läs inte, det är detta som tynger mig och det jag vill skriva om. Mitt självförtroende gick ner av att träffa barnmorskan i tisdags, jag har ju typ fått höra av farmor och mamma och så att de gick upp 11 kg under hela grav och jag har ju redan gått upp 10... De fick mig att börja tänka, men så har andra lugnat mig igen, så frågade jag bm lite lätt i hopp om ett lugnande svar och då sa hon att graviditeten väger 12 kg och resten har jag lagt på mig... De fick mig att må ännu sämre... Jag har kämpat länge för att bli gravid men massa motgångar och innan och egentligen trivs jag med att va gravid, min sambo säger ofta att han tycker jag är så vacker med mim mage, och jag har kompisar som säger att det passar mig. Varför är det helt plötsligt ok att fråga om vikt bara för man är gravid? Tom grannar frågar, alla frågar!!! Jag har gått från 50-60, så kanske ingen farlig vikt.. Men bm sa att om jag fortsätter så så är de ju 10kg till... De enda som syns är mage och bröst, så vet inte vart kilona ligger... Är i v 26..

Känner igen mig så i det du skriver. Hur mycket har du gått upp? Har gått upp 13,8 kg och går in i v 26 på söndag. Är helt förstörd och självförtroendet är lika med noll. Alla dömmer en och pratar om den stora magen och min viktuppgång. Vill helst gömma mig. Jag kommer gå upp ca 25 kg om det fortsätter i samma takt. Är väldigt nere över det och det får man vara!
  • Em me

Ja, jag har aldrig varit viktfixerad, men omgivningen har ju gjort mig till det...jag vägde mig aldrig förr, men nu är det ett ständigt vägande och frågande...

• mammatilltvå85
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:05:04 följande:
    Följer eran partner med när ni går till barnmorskan? :) Ska dit för första gången sen v12 och nu är jag i v25. Vad gör man? Om man lyssnar på hjärtljuden och sånt så måste det väl vara roligt för sambon att följa med också? :)

Min man följer med. Det är ju inte direkt tätt mellan besöken och han tycker det är lika roligt som jag=)
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-08-21 21:04:37 följande:
    Var ju på Bytingen här i Gbg igår. Såg då ett klädsett som jag inte köpte men jag fick gå tbx idag.. Det fanns kvar Tog bilden för att mms:a karln. Nu spammar jag er med den.

Är alltså ett beg set från POP. ser som nytt ut 50kr för byxan 65 för bodyn.

...och nu är 62 påsen full!
    det setet + filt hade jag till yngsta sonen när han var nyfödd=)
Svar på tråden December bebis 2013