• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Prins Williams Mamma
    Men gud va fint set det passar nog bebis jättebra.
    Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-08-22 09:28:43 följande:
    Ja, jag har aldrig varit viktfixerad, men omgivningen har ju gjort mig till det...jag vägde mig aldrig förr, men nu är det ett ständigt vägande och frågande...

Ja det är märkligt... Tror att andra vill veta att dom minsann gick upp mindre och hoppas på att vara bättre eller vinna ngt pris eller så. Min mamma är likadan! Tjata.. JAg har nu slutat svara, va f-n lixom sitter mitt egenvärde i min vikt? Isåfall kan folk fara åt h-te och jag behöver inte dom! Har ju fptt kommentarer som att "har inte BM sagt ngt om hur STOR din mage har blivit?"  Förutom att jag då blir ledsen så blir jag ju oroad att ngt är fel.. "hej Tjockis" är inte heller kul. Hej själv, fetto!  Egentligen gillar jag sprattelmagen och vill njuta av den. Får väl banta sen SÅ svårt är det inte att gå ner några kilon. Säg att jag går upp 25. Sist försvann väl 15 av bara farten och så börjar man röra på sig, gå promenader etc så skärper man upp kosten. Kroppen hämtar sig efter ett tag då orkar man träna igen etc. Då är resten borta snabbt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-08-22 10:55:51 följande:
    det setet + filt hade jag till yngsta sonen när han var nyfödd=)

Vad kul, inte bara jag som gillar rött mao Hon hade en liten sparkdress/hängslebyxa i röd plysch med laban på. Otroligt söt.. Men jag har nu köpt mkt i just strl 62 av ngn anledning? När jag går hem sen ska jag sortera upp och kolla av vad jag eg  har laddat med i varje strl.  5 set i strl 50 + extra vita byxor så kan man använda 56 bodys till.. och så lika mkt 56 + två heldressar dock den ena är 50/56 men ser rätt stor ut.. MInns bara att jag tvättade hela hela tiden med Isak. Tror jag kommer få skriva upp precis på listan innan Ullared typ 2 par frotté sockar  den strl osv.
    Kanske ska leta upp någon hjälmmössa med som inte är minsta size. Har för mig att jag använde det ett tag
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Prins Williams Mamma skrev 2013-08-22 11:04:11 följande:
    Men gud va fint set det passar nog bebis jättebra.

Tack! Fina beg kläder är högspris när man gillar att shoppa
  • Em me

Miss kaos, ja precis. Här är man glad och lycklig av sin graviditet, och så ska folk komma och påpeka massa.. Hade hoppats att min bm kunde lugna mig och tvärt om gör hon de ännu värre.. Istället för att säga att det är normalt säger hon att allt över 12 kg är de man lagt på sig utöver grav.. Kan nån säga att de är fel? Samlar inte alla olika mängd vatten med? Mina fötter är ex svullna så jag får skoskav av minna träningsskor, de underlättar inte direkt träningen och känner inte att jag har råd med ett par träningsskor de stackars månader som är kvar av grav..

• Plopps80

Jag samlar massa vätska. Sist gick jag ner 20 kg direkt efter förlossningen. Om bebisen och allt väger 12 kg så var det 8 kg vätska. Sen hade jag ändå 15 kg att gå ner i rent fett och det gjorde jag med råge. Gick ner 17 kg.

• Sanktb

Jag brukar gå upp mycket när jag är gravid, 20-30 kg. Den här graviditeten har jag inte gått upp så mycket tror jag.. Har inte vägt mig och kommer inte göra det heller för det spelar mig ingen roll vad som står på vågen. Får kommentarer om magen att den är stor och om det kan vara två där inne. Men jag svarar bara att det var bara en bebis på rul. Däremot så får jag höra mycket om andra gravida och då är det tvärtom att folk tycker att den och den har gått upp alldeles för lite och vart ska detta sluta, bara 5 kg.
     Då svarar jag perfekt halva graviditeten kvar då och 5-7 kg till så är de uppe i 10-12 kg. För mig så spelar det ingen roll om jag går upp 12-25 kg. När bebisen kommit ut i början av december, ska jag baka och äta lussekatter, pepparkakor och glögg. God julmat och godis. Jag äter mycket mer när jag ammar än när jag är gravid. 

• sarak
    Sanktb skrev 2013-08-22 13:03:03 följande:

Jag brukar gå upp mycket när jag är gravid, 20-30 kg. Den här graviditeten har jag inte gått upp så mycket tror jag.. Har inte vägt mig och kommer inte göra det heller för det spelar mig ingen roll vad som står på vågen. Får kommentarer om magen att den är stor och om det kan vara två där inne. Men jag svarar bara att det var bara en bebis på rul. Däremot så får jag höra mycket om andra gravida och då är det tvärtom att folk tycker att den och den har gått upp alldeles för lite och vart ska detta sluta, bara 5 kg.
     Då svarar jag perfekt halva graviditeten kvar då och 5-7 kg till så är de uppe i 10-12 kg. För mig så spelar det ingen roll om jag går upp 12-25 kg. När bebisen kommit ut i början av december, ska jag baka och äta lussekatter, pepparkakor och glögg. God julmat och godis. Jag äter mycket mer när jag ammar än när jag är gravid. 

• sarak
    Sanktb skrev 2013-08-22 13:03:03 följande:

Skulle ju skriva något också
    VARFÖR skrev du glögg, lussekatter och pepparkakor?!! Fick nog min första riktiga craving nu, MÅSTE HA!!
Svar på tråden December bebis 2013