• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Sonen var rätt stor. Tvåan är ofta större! Min kollega tippar 4kg på bf (hon är bm) ska be vår andra bm om ett tips med! Och min bm kul att se vem som kommer närmst

På bf+16 var Isak 51cm och 4190gr. Apgar 10-10-10 tros epidural värkstimulerande dropp och 15h på fl

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-29 13:59:32 följande:

Inkl ben ja...

Men det är nog omöjligt att mäta en bebis i magen bara så från utsidan, benen är väl ca 10 cm så då skulle ert barn var 35 cm och det tror jag inte är möjligt så här tidigt. Då skulle du inte kunna ha ett sf mått som låg mitt på kurvan.
  • MissKaos

35cm sa min app i v 26 från huvud till fot. Normal uppskattad mao. Kul sätt att gissa

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

35cm sa min app i v 26 från huvud till fot. Normal uppskattad mao. Kul sätt att gissa

• Plopps80

Jaha men då så då är det väl en normal bebis där inne och inte en jättebebis Flört uch det är ju inget man önskar sig direkt.

• Plopps80

Ja min app säger 23 cm mellan huvud och stjärt så det verkar ju vara i sin ordning. Skönt att ha en anledning till stor mage nu, 30 cm bebis tillsammans med fostervatten, moderkaka och hinnor måste ju få ta ut sin rätt. Är det jag retar mig på när alla skrattar och kommenterar min mage heeeela tiden. Fattar dom inte att jag har ett barn där inne och en hel del annat.... Inte så att jag har druckit öl och fått en ölmage...

• Parksandrec

jag och sambon jämförde våra egna papper från förlossning och vägningarna som följde. vi  är båda sent sjuttiontal och tappade båda 200 gram dagarna efter födseln.

Kul att föräldrarna sparat tycker jag!

vart mindre nöjd med att jag vägde närmare 3800, men men. sambon var en liten en på 3200
    I mina papper fanns märkliga noteringar om amning, en kolumn för moder en för annan. på annan var det inskrivet olika 30ml 20ml etc. WEIRD de måste väl mena ersättning då? inte att nån annan kvinna fanns till hands för att ge bröstmjölk?

Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • Plopps80

På 1177 står det att bebisen är 35 cm från huvud till fot. Wow coolt så stor trodde jag inte den var i vecka 26....

• mammatilltvå85

Jag är ju i v.26+2 och igår på UL så uppskattades min bebis vikt till 850 gram, hon var visserligen -12% så "normal" är väl då närmare kilot nu. de sa inget om längden, bara att lårbenet var ca 5 cm. Tänk att vi ändå har så "mkt" bebis i magen nu....nästan ett kilo. Och nu kommer de ju öka snabbt snabbt!

• Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-08-29 15:04:27 följande:
    Jag är ju i v.26+2 och igår på UL så uppskattades min bebis vikt till 850 gram, hon var visserligen -12% så "normal" är väl då närmare kilot nu. de sa inget om längden, bara att lårbenet var ca 5 cm. Tänk att vi ändå har så "mkt" bebis i magen nu....nästan ett kilo. Och nu kommer de ju öka snabbt snabbt!

Är den ökningen jag är livrädd för. Har rätt mkt bristningar sedan innan och de har jag lärt mig att leva med, men vill inte ha fler. Smörjer flera ggr om dagen med olja i hopp om att jag skall klara mig. Vet att det säkert inte hjälper men vill verkligen inte för allt i världen få fler bristningar.
Svar på tråden December bebis 2013