• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Cornelia 084 skrev 2013-08-28 12:39:57 följande:
    Någon mer än jag som är hungrig hela tiden? Känner liksom ingen direkt mättnadskänsla efter jag ätit, eller så försvinner den bara någon timme efter att jag ätit. Det är inte så här varje dag men nu har det ändå hållit i sig några dagar.

Har än så länge gått upp 7 kg och är i vecka 25, vilket känns okej, då jag har lågt BMI från början. Dock hade jag gått upp hälften av det när jag väntade sonen i samma vecka.

Vet inte riktigt var jag vill komma med detta ;) Kanske tips på mättande måltider och mellanmål? :)
    Jag är också hungrig hela tiden. Är uppe och äter minst en gång per natt, trots att jag äter precis innan jag går och lägger mig. Kan inte låta bli, är så hungrig att jag inte kan sova annars.

Jag har dessutom ett enormt sug efter kolhydrater, typ mackor och pasta. Jag kan äta hur mycket fil och ägg som helst till frukost men känner mig inte nöjd innan jag dessutom tryckt i mig några mackor också.

Vet inte hur mycket jag gått upp, det visar sig hos barnmorskan i morgon
  • Plopps80

Har halsbrännan from hell!!! Har glömt mina tabletter hemma. Ska äta kycklingpaj med lite sting i till lunch kommer väl svimma av smärta.

Hur sover ni tjejer? Jag är i det närmsta sömnlös numera.

Somnar gott på kvällen, stentrött men vaknar alltid vi 02 och måste upp och kissa.
    Då vaknar lillen i magen och börjar dansa stepdans på min urinblåsa och är överallt i magen.
    Blir ju klarvaken av att gå upp också. Kan ligga och vrida mig i timmar sen, kan inte ligga på mage av naturliga orsaker, ligger jag på rygg snarkar jag som en skogshuggare och har svårt att andas. Sidan är det enda som går men jag måste ju vända mig hela tiden då det börjar värka i höfterna efter en liten stund. Vid 04:30 kanske jag somnar men ofta kommer dottern in vid den tiden, smäller upp dörren och ligger sedan och vrider sig eftersom hon inte kan somna om. Hon har alltid varit morgonpigg. Så jag går runt som en zombie på jobbet, helt sömnlös. Lika bra att vänja sig för sen kommer sömnbristen som ett brev på posten när lillen föds Baby

• Parksandrec
    Plopps80 skrev 2013-08-29 12:12:09 följande:
    Har halsbrännan from hell!!! Har glömt mina tabletter hemma. Ska äta kycklingpaj med lite sting i till lunch kommer väl svimma av smärta.

Hur sover ni tjejer? Jag är i det närmsta sömnlös numera.

Somnar gott på kvällen, stentrött men vaknar alltid vi 02 och måste upp och kissa.
    Då vaknar lillen i magen och börjar dansa stepdans på min urinblåsa och är överallt i magen.
    Blir ju klarvaken av att gå upp också. Kan ligga och vrida mig i timmar sen, kan inte ligga på mage av naturliga orsaker, ligger jag på rygg snarkar jag som en skogshuggare och har svårt att andas. Sidan är det enda som går men jag måste ju vända mig hela tiden då det börjar värka i höfterna efter en liten stund. Vid 04:30 kanske jag somnar men ofta kommer dottern in vid den tiden, smäller upp dörren och ligger sedan och vrider sig eftersom hon inte kan somna om. Hon har alltid varit morgonpigg. Så jag går runt som en zombie på jobbet, helt sömnlös. Lika bra att vänja sig för sen kommer sömnbristen som ett brev på posten när lillen föds Baby
    Yep. samma här, fast med den skillnaden att jag ju inte har en liten som komemr in på morgonkvisten. Så jag har det lite bättre än dej din stackare. men i övrigt så är det ont i ryggen som försvårar sömnen. Och upp å springa på toa.
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • Plopps80
    Parksandrec skrev 2013-08-29 12:22:07 följande:
    Yep. samma här, fast med den skillnaden att jag ju inte har en liten som komemr in på morgonkvisten. Så jag har det lite bättre än dej din stackare. men i övrigt så är det ont i ryggen som försvårar sömnen. Och upp å springa på toa.

Himla frustrerande. sover så himla ytligt också känns som jag är vaken hela nätter ibland men samtidigt drömmer jag liviliga drömmar. Te.x att min sambo blivit gay och träffat en annan man, han ville ha kvar mig men jag fick flytta ut ur sovrummet så skulle den nya killen bo där inne och jag skulle få ha min sambo när det passade den nya killen. Var så jääääla arg när jag vaknade var arg hela dagen pga en så dum dröm.

Har läst att man sover väldigt ytligt när man är gravid, att man inte kommer ner i den där djupsömnen. Annat är det när man ammar sen. Herregud man faller ner som i ett svart hål kändes det som. Kunde sova 30 minuter och tro att jag sovit 3 timmar, den sömnen är väldigt speciell och gör att man klarar livet med en liten bebis. Längrar faktiskt efter den goa sönnen Solig
  • MissKaos

Sovit bra här. Slutkörd unge efter bad och sen kväll.. sen har vi lagt oss tidigt sovit länge. Så trots många uppvak känns det ok!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sovit bra här. Slutkörd unge efter bad och sen kväll.. sen har vi lagt oss tidigt sovit länge. Så trots många uppvak känns det ok!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Bebis tryckte ur rygg och rumpa då vi såg utifrån igår i poolen. Såg kul ut! Uppskattade ca 25 cm +ben. Måste vara en jättebebis jue..

• MissKaos

Bebis tryckte ur rygg och rumpa då vi såg utifrån igår i poolen. Såg kul ut! Uppskattade ca 25 cm +ben. Måste vara en jättebebis jue..

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-29 13:10:27 följande:
    Men det står på min app att barnet är ca 25-30 cm i veckan 26 så det tror jag är fullständigt normalt
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-29 13:43:40 följande:
    Men det står på min app att barnet är ca 25-30 cm i veckan 26 så det tror jag är fullständigt normalt

Inkl ben ja...
Svar på tråden December bebis 2013