• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-08-27 12:35:28 följande:

Fiafunderar - skolar du in eget barn eller arbetar du på förskola?

Skolar in dottern (15 månader)
  • moruri

Jag har aldrig innan haft svamp i underlivet men denna graviditet känns mitt underliv helt skört :( fått flera svampinfektioner usch och blä! What to do? Jag är van att duscha flera gånger per dag men har förstått det som att det inte är bra om man har infektion.. Buhuuu

• Förstaförsökaren26

Fiafunderar - okej då förstår jag. Kan tänka mig att det är tufft. Jobbar på förskola å det är tufft både för barn å förälder! Hoppas att inskolningen blir bättre!

• Repan

Jag har i v.24 gått upp 6kg. Får se vad min BM säger 10/9, har rätt stor mage så nojar över story barn. (Aj).

• Plopps80

Mitt sf mått låg på 40 i vecka 38. Det ni ut kom en perfekt bebis på 53 cm som vägde 3350g så oroa er inte i onödan brudar

• Plopps80

Känner mig lite stolt. Har slutat med godis och läsk. Dricker loka och äter bara godis på lördagar. Andra veckan jag är duktig. Har dragit åt foglossningsbältet och gått en längre promenad fre, sön och idag. Mår så jävla gott rent ut sagt när jag går. Jag går vanligtvis 1 mil 3-4 ggr/v. Nu är det väl 3 km i lunkande takt men det spelar ingen roll. Huvudsaken är att jag klarar att röra mig. Blir lycklig av motion! Livet känns bra! Inser hur mycket jag saknar det.

• Otåligast

Hej Plopps80 - skönt att höra om ditt SF-mått. Började just noja för att mitt var 24 i vecka 23+2... Ska bli spännande att se vad det är vid nästa besök om en och en halv vecka. Magen växer iaf så att det känns som att magmusklerna knakar sönder :(... Skönt att du kunnat motionera! Gläds i alla fall åt att jag inte har några problem med fogar eller så ännu - ta i trä...

• Plopps80
    Otåligast skrev 2013-08-27 19:39:51 följande:
    Hej Plopps80 - skönt att höra om ditt SF-mått. Började just noja för att mitt var 24 i vecka 23+2... Ska bli spännande att se vad det är vid nästa besök om en och en halv vecka. Magen växer iaf så att det känns som att magmusklerna knakar sönder :(... Skönt att du kunnat motionera! Gläds i alla fall åt att jag inte har några problem med fogar eller så ännu - ta i trä...

Det spänner jättemkt i min mage också nästan så man hör hur det knastrar. Sf måttet är ju olika för alla kvinnor. Känns ändå bättre att ligga lite över än under. Då vet man ju att bebisen växer. Min förra BM oljade sig ständigt över mitt sf mått och tjötade om att jag skulle få en enorm bebis och blablabla. Hon var helt normal. Bara jag som har en större livmoder. Har mätt magen nu själv och i vecka 26 tror jag det är typ 25 cm.
  • sarak

Just nu njuter jag verkligen av att vara gravid. Beror nog mycket på min omgivning, familj, grannar och arbetskamrater, får så mycket kramar och fina kommentarer om hur roligt det är och hur vacker jag är, blir alldeles rörd. Magen känns lagom stor, det går inte att ta miste på att det är en bebis där men den är inte i vägen. Och verkligen full fart där inne!

Givetvis är allt inte toppen. Egentligen har jag lagt på mig "för mycket" på rumpa och lår och jag har rejält ont i fogarna efter en arbetsdag även om jag försöker växla mellan att sitta och stå. Får ont när jag sitter, men att stå upp en hel dag känns för jobbigt i ländryggen. Jag sover som en kratta på nätterna, mellan 4-6 timmar, så är lite småseg för det mesta och har inte tid och ro att vila. Men känner ändå energi och glädje och till stor del måste jag nog tacka alla i min omgivning för det! Och framförallt min underbara sambo, absolut den bästa som finns i hela världen <3

BM besök på fredag, är i vecka 27 då. Det blir spännande! 

Svar på tråden December bebis 2013