• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • novaaaa

Cupecakekiller: håller med alla andra, BYT BM!!! Man ska inte behöva gå runt och må dåligt i onödan under graviditeten! Har du dessutom talat om hur det ligger till från början borde hon verkligen vara försiktig!! BYT och KLAGA!!! Verkligen oproffisonellt!! :/ huvudsaken är ju att du och Liten mår bra! :)

• Förstaförsökaren26

Jag var hos BM idag å hade gått upp 8kg ( sammanlagt ca 12 sen innan +) å hon var cool lugn var mer jag som fick Ågren :S låg precis på kurvan med magmåttet. BM ska vara ett stöd och hjälpa en inte få en att må skit! Byt på en gång!!!

• Elsapelsa11

Usch vad ledsen man blir när man läser att det finns sådana barnmorskor som du mött cupcakekiller! Jag kan bara hålla med de andra byt bm om det är möjligt och låt din man ringa och skälla! Jag håkler tummarna för att du får möta en bättre människa/bm snart!

• mallabralla

Alltså! Inte ok att bm gör såhär, blir så förbannad! Ring chefen och berätta om mötet, kräv att få en ny bm och njut av graviditeten! Kram

• Parksandrec

Usch så ledsen och arg jag blir av att läsa sånt här som cupcake & Emme fått utstå. Viktigt att kommentera på det som hänt. Så som andra tipsat, låt sambon hjälpa till och ringa och säga till och maila dem också om det hela.

BM kanske inte ens bemödat sig med att läsa journalen och hade kanske ingen koll alls på historiken. Det är onödigt oavsett, och det säger ju också en del om att ha ett yrke där man möter människor i ett känsligt skede och därför ALLTID behöver vara noggrann och hänsynsfull!

Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • cupcakekiller

Tack för svaren, ska försöka byta bm annars sa mannen att han följer med nästa gång och skäller ut henne om hon ens nämner vikt igen.. Jag låg med mitt på kurvan och alla värden var bra, förrutom lite lågt järn så ska börja med en tablett varannan dag.

• sillan01

Men vad är det för fel på människor. Byt BM, jag är 165 och väger 66 kg nu går in i vecka 25 imorgon och har sf mått 25. Alltså 2 cm större än det ska vara. Min BM frågade bara om jag hade fått stora barn innan. Mina har vägt drygt 4 kg. Jag har gått upp 9 kg nu. Det kan sf måttet kan återställas senare i graviditeten. Den växer snabbare i början för visa. Ta det lugnt och byt BM istället.

• FiaFunderar

Fy farao vad jobbigt det är (psykiskt) med inskolning på förskola... :(

Speciellt när man är en hormonvulkan som är redo att få utbrott varannan timme...

• Äntligengravid

Har varit hos barnmorskan idag. Allt verkade bra. Har nu gått upp 8 kg. Magen var 27 eller 28 cm. Alla värden var bra och jag slipper järn ett tag till Mysigt at vi fick lyssna på bebisens hjärta oxå

Svar på tråden December bebis 2013