• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Jag hade ingen Eda. Skrek efter den men allt tog 100 år och när läkaren kom var det försent. Hoppas klara mig utan denna gången också är rent livrädd för sprutan. Får se hur det blir tar det som det kommer. Hade regelbundna värkar i 2 dygn innan hon kom ut. Var helt utmattad. Hoppas verkligen barn nummer två vill komma lite snabbare!

• MissKaos

Jag han få. Hade med värkar länge. Stickrt var otrevligt men sen..så gött.

Plopps80 skrev 2013-08-30 18:02:22 följande:
    Jag hade ingen Eda. Skrek efter den men allt tog 100 år och när läkaren kom var det försent. Hoppas klara mig utan denna gången också är rent livrädd för sprutan. Får se hur det blir tar det som det kommer. Hade regelbundna värkar i 2 dygn innan hon kom ut. Var helt utmattad. Hoppas verkligen barn nummer två vill komma lite snabbare!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ups. Kommer med våld i jeansen. Som tröst har gubbrn gått upp 3kg på resan.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Prins Williams Mamma

It's a girl!!!!!!!!

Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208
  • Parksandrec

Hallå ni som vet...

jag undrar om nån har ett bra svar på om man kan ta ut hälften havandeskapspenning och hälften av den där ledigheten man har rätt till 60 dagar före? Om jag fattat det rätt så går den att ta som obetald ledighet och påverkar då inte föräldradagarna?!

Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • MissKaos

Är du beviljad hp? Det andra? Fp? Varför ta fp om du fått hp?

Parksandrec skrev 2013-08-30 19:49:48 följande:
    Hallå ni som vet...

jag undrar om nån har ett bra svar på om man kan ta ut hälften havandeskapspenning och hälften av den där ledigheten man har rätt till 60 dagar före? Om jag fattat det rätt så går den att ta som obetald ledighet och påverkar då inte föräldradagarna?!

• Parksandrec
    MissKaos skrev 2013-08-30 20:19:48 följande:
    jag har inte sökt Hp men min chef föreslog att jag skulle söka, av samtalet, som var över kaffet med en massa andra, fattade jag det lite som att de tänker sig att jag är kvar deltid.

jag hade gärna varit det men kan inte pga den här förbannade flytten.Det är därför jag sedan innan tänkt ta obetald Fp... jag ska ha möte med chefen på tisdag om bland annat det här.

En djungel, jag säger då det.
  • Parksandrec
    MissKaos skrev 2013-08-30 20:19:48 följande:
    För att förtydliga, jag kollade snabbt genom blanketten och tror inte jag blir beviljad hel Hp. Det skulle finnas en del annat, gravidvänligt, jag kan göra på deltid.
  • Plopps80
    Prins Williams Mamma skrev 2013-08-30 19:41:32 följande:
    It's a girl!!!!!!!!
    Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208

Grattis
  • Förstaförsökaren26

Varför ska man äta järntabletter å måste alla göra det under graviditeten! Min BM sa att jag ska börja men när vi tog blodprover så såg allt "ok" ut. Ska man äta det i förebyggande syfte?!

Svar på tråden December bebis 2013