• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-02 17:24:10 följande:
    Åh vilken tur att man inte är ensam om det! Blir så nojig av minsta lilla grej känns det som! När är tanken att ni ska sluta jobba?!

Nojjar också men detta vet jag är helt normalt! Jag räknar iskallt med att min hp blir beviljad och då gör jag sista arbetspasset 4/10. Dock kan jag få gå hem tidigare då de administrativa uppgifter jag fått snart är färdiga klarar inte att jobba inom vården med alla tunga lyft så jobbar jag veckan ut kan jag komma att bli sjukskriven 3 veckor innan hp. Något jag inte alls är sugen på.
  • Plopps80

Skickade in den för typ 4 veckor sedan. Men chefens del skickade jag in förra veckan så det blev lite knas. Men tror inte det blir ett problem.

• MissKaos

Plopp vilken dag har du BF? Hade inte vi samma? 7/12? För isf är det from 8/10 som du går.. Eller jag fick det till det när jag sökte! Jag har nu EN månad kvar att jobba. JObbar sista dagen en måndag..

Kommer stanna hemma imorgon med. Har mer ont i magen igen nu på kv och känner av mer SD. Skittrist! Jag har planerat att göra saker på jobbet, avsluta grejjer och göra klart vissa saker etc. Inte så kul att lämna skit efter sig.  Ssamt ta ut en del flextid de sista veckorna runt 4h varje måndag. Jobbar 7-18 pass då så har bett att få gå 4h tidigare. Känns som om det lättar upp hela min vecka.. Hade även planerat att börja vattengympa denna veckan, när vi kom hem från semestern! HAde sett fram emot detta. Hoppas hoppas dessa SD ger sig så jag kan gå nästa vecka iaf! Friskis öppnar sin barnpass nästa helg så då hade vi tänkt ta upp vår söndagsvana att gå ihop till gymmet, sonen gillar barnpassningen och vi tränar då en timme så promenerar vi hem och äter pankaksmiddag ihop, duschar, det är bad och hårtvätt på son inför veckan som kommer och på ngt vis har det blivit en ganska mysig vana det där för hela familjen. Nu sitter man i soffan och känner sig bara låg och trött! Även om passet kanske blir mest sjukgymnasövningar, lite cykling och det jag kan göra så gör det massor för mitt måeende! Träffar lite folk håller uppe rutinen etc etc och jag känner mig starkare. Så fort UVI går över kansek jag mår bättre igen. Blir rätt låg av vara såhär hängig.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Usch hoppas att det ger med sig Misskaos!! Det är fasen inte bara en dans på rosor å vara gravid! Är så otroligt tacksam för de lilla livet i magen! Men kroppen tar stryk!

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-02 19:26:04 följande:
    Plopp vilken dag har du BF? Hade inte vi samma? 7/12? För isf är det from 8/10 som du går.. Eller jag fick det till det när jag sökte! Jag har nu EN månad kvar att jobba. JObbar sista dagen en måndag..

Kommer stanna hemma imorgon med. Har mer ont i magen igen nu på kv och känner av mer SD. Skittrist! Jag har planerat att göra saker på jobbet, avsluta grejjer och göra klart vissa saker etc. Inte så kul att lämna skit efter sig.  Ssamt ta ut en del flextid de sista veckorna runt 4h varje måndag. Jobbar 7-18 pass då så har bett att få gå 4h tidigare. Känns som om det lättar upp hela min vecka.. Hade även planerat att börja vattengympa denna veckan, när vi kom hem från semestern! HAde sett fram emot detta. Hoppas hoppas dessa SD ger sig så jag kan gå nästa vecka iaf! Friskis öppnar sin barnpass nästa helg så då hade vi tänkt ta upp vår söndagsvana att gå ihop till gymmet, sonen gillar barnpassningen och vi tränar då en timme så promenerar vi hem och äter pankaksmiddag ihop, duschar, det är bad och hårtvätt på son inför veckan som kommer och på ngt vis har det blivit en ganska mysig vana det där för hela familjen. Nu sitter man i soffan och känner sig bara låg och trött! Även om passet kanske blir mest sjukgymnasövningar, lite cykling och det jag kan göra så gör det massor för mitt måeende! Träffar lite folk håller uppe rutinen etc etc och jag känner mig starkare. Så fort UVI går över kansek jag mår bättre igen. Blir rätt låg av vara såhär hängig.
    Jo jag har 7/12 som bf 4/10 är en fre så jag trodde jag gick då eftersom 7 är en mån och jag trodde jag var ledig from 7/10 har ansökt från 7/10 får se vad som händer, förmodligen blir jag sjukskriven när uppdraget på jobb tar slut
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-09-02 19:59:08 följande:
    Imorgon är det dags för UL med könsbestämning!!! Det känns som dagen innan julafton ????????
    Det ÄR dagen innan julafton jue
    Plopps80 skrev 2013-09-02 19:47:53 följande:
    Jo jag har 7/12 som bf 4/10 är en fre så jag trodde jag gick då eftersom 7 är en mån och jag trodde jag var ledig from 7/10 har ansökt från 7/10 får se vad som händer, förmodligen blir jag sjukskriven när uppdraget på jobb tar slut
    Man räknar ju dagar. Inget annat. Men du kan åh andra sidan sjuka dig en dag om du vill? Oftast är det väl dom där sista 60dagarna man får? Min FK handläggare ifrågasätter ju att jag ska jobba sålänge så omöjligt är det inte!

Nu knör min bebis så det gör ont Rätt härligt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-02 19:33:51 följande:
    Usch hoppas att det ger med sig Misskaos!! Det är fasen inte bara en dans på rosor å vara gravid! Är så otroligt tacksam för de lilla livet i magen! Men kroppen tar stryk!

TAck. Ja det ska ge sig på tre dgr om ab är rätt. Har haft ltie sdr innan men inte såhär! Sen kan jag leva med det, dom gör inte ont men är rätt irriterande. Sålänge dom inte börjar påverka tappen är det ok! Vill gärna det ska ge sig lite iafså jag får gå och vattengympa och göra allt som jag har planerat under min gravledighet. Har lixom planerat in både ansiktsbehandning ullared bullbak etc..
Svar på tråden December bebis 2013