• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Och få ordning här vi ska bygga om lite. Vill få det ordnat.

Har nu skitont i nedre delen av magrn precis ovsnför bäckenbenet. Ajaj..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    FiaFunderar skrev 2013-09-02 19:59:08 följande:
    Imorgon är det dags för UL med könsbestämning!!! Det känns som dagen innan julafton ????????

Kul spännande värre.
  • Plopps80

Sökte hp from 7/10 tom 27/11
    7/10 är exakt 60 dagar innan bf vilket man kan söka så jag tycker jag gjort rätt. 

• MissKaos

När jag räknade blev det tis som msn fick gå. Ska räkna igen! Men dom lär ju justera det annars. Hoppas nu drt hår igenom för dig!

Plopps80 skrev 2013-09-02 21:16:45 följande:
    Sökte hp from 7/10 tom 27/11

7/10 är exakt 60 dagar innan bf vilket man kan söka så jag tycker jag gjort rätt. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85

Hej tjejer!
    Jag fattar inte var veckorna tar vägen! går in i v.28 imorgon. Helt galet!!

"Händer" dock inte så mycket just nu...inga besök hos bm förrän om 3 veckor till. Och magen växer väl, men inte såå snabbt ändå. Vågen verkar har stannat på + 6 kg, har märkt att viktökningen kommer ryckvis. Bebis sprattlar men är ganska lugn, inte som för en månad sen då hon var helt galen i magen. hon verkar trivas med att ha huvudet uppe till höger under magen för hon ligger så i princip hela tiden. Undrar om hon kommer vända sig överhuvudtaget "rätt" eller om detta blir en sätes-bebis.....hm. Eftersom hon "rullar runt" så lite nu fast hon har plats menar jag.

vi har gjort ett ryck hemma och fixat klart massor i bebishörnan. Känns jättebra. Det blir så fiiint och vad mysigt det är att hålla på! Imorgon ska jag hänga upp pom poms över spjälsängen...kanske bjuder på en bild när det är klart.

Har det lugnt med sammandragningarna också. Knappt att jag märker att jag är gravid alls nu faktiskt. Så man ska väl inte klaga. hehe.

Ser att ni skrivit om förlossningar och bedövningar. Min första förlossning gick extremt snabbt. Ingen bedövning alls hanns med. ONT gjorde det. Andra gick också fort men vi åkte in tidigare och jag fick lustgas. vilket jag älskade! Längtar redan efter lustgasen, hehe. Hoppas jag klarar mig på det denna gång också och att det inte går för snabbt. Väldigt jobbigt när man inte hinner andas mellan värkarna....

• Plopps80

Ja lustgasen är fin längtar inte direkt men skönt att den finns. Började redan vid 4 cm så effekten uteblev i slutet. Denna gången ska jag inte ta lustgas fören jag har riktigt ont! Om det nu inte blir snitt då. Min bebis är också lugnare nu. Han rör sig, sträcker på sig och sparkar men det är inte liv i luckan hela tiden. Det märks att det börjar bli ont om plats. Jag slarvar så med mina BM besök. Skulle varit där för 1,5 v sedan men det kommer alltid något mellan. Är inte så spännande andra gången heller. Imorn ska jag dit och kolla socker, bldtr och så. Det är ju viktigt.

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-09-03 06:54:10 följande:
    Ja lustgasen är fin längtar inte direkt men skönt att den finns. Började redan vid 4 cm så effekten uteblev i slutet. Denna gången ska jag inte ta lustgas fören jag har riktigt ont! Om det nu inte blir snitt då. Min bebis är också lugnare nu. Han rör sig, sträcker på sig och sparkar men det är inte liv i luckan hela tiden. Det märks att det börjar bli ont om plats. Jag slarvar så med mina BM besök. Skulle varit där för 1,5 v sedan men det kommer alltid något mellan. Är inte så spännande andra gången heller. Imorn ska jag dit och kolla socker, bldtr och så. Det är ju viktigt.

Jag kanske är knäpp men jag längtar faktiskt till förlossningen;=) Har haft två överlag väldigt bra förlossningar. Inga direkta komplikationer, supersnabbt och mer lagom snabbt förlopp och känt att smärtan varit hanterbar även om det blev väl intensivt första gången (ingen förstod att det var allvar förrän jag var öppen 8 cm och då gick det undan!).

Härligt med fler som upplever att det nog blivit trångt i magen. min ligger mest och pillar med händerna och dunkar till (neråt) med fötterna ibland. Känner liksom att det hoppar till i magen men hon vrider sig inte och gör definitivt inga kullerbyttor längre. Men jag känner ju henne massa ggr varje dag. Vet inte om jag borde oroa mig för att hon ligger åt samma håll (fel håll) hela tiden eller om de faktiskt inte flyttar på sig värst mycket längre. Går in i v.28 idag.

Vet bara att kring v.30 låg de äldre med huvudet ner och sen fixerade de sig, alternativt sjönk ner så magen sjönk väldigt tidigt...bara någon vecka efter v.30 och ca 2 veckor innan resp förlossning, syns tydligt på kort.

Jag hade gärna haft ett extra besök hos bm då jag tycker det är väl långt glapp på 6 veckor mellan v.24+ och v.30+ som jag haft/har mina besök hittills. Men sålänge allt är bra antar jag att det inte finns direkt anledning. Men hade gärna velat veta om mitt intag av järn är tillräckligt då hb:t hade sjunkit till 118 sist från 140 ca innan. Äter 1 niferex varannan dag. Men slarvar tyvärr och intar ofta koffein samtidigt (tar den på morgonen ca 1-2 h före frukost och MÅSTE ha lite koffein för att vakna.

Känner inte att jag vill vara "jobbig" och ringa om ett besök bara för att kolla hb:t hemma....synd man ej kan kolla det själv med typ en blodsockermätare, hehe.

• MissKaos

Sov till kl 10 och sd verkar ha lagt sig nu. Gick även ner ett par!! Kg övernatten. Kanske samlat vätska pga sjuk? Mår mkt bättre iaf får väl gå till jobbet imorgon då

Svar på tråden December bebis 2013