• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag använde även yogaandning. Men det kom automatiskt efter många års yoga. Tror man kan börja med att fösöka lita på kroppen. Den kan detta! Våga åka med. Profylaxkurs gravidyoga etc kan nog med vara en bra start. Jag bad bm rek smärtlindring utifrån hur fö blev och det gjorde dom bra!

Fröken Ö skrev 2013-09-02 11:50:09 följande:
    Är ju mitt första barn så är en gröngöling på det här med bedövning och förlossningstekniker=)

Har läst en massa om att föda med dykteknik, känns spännande! Men jag tror att mycket hänger på vilken bm man får, och det kan man ju inte välja=) Alternativt ha en partner som kan hjälpa en, men min är nog inte rätt person för "uppdraget"=)

Vad hade ni andra för smärtlindring/bedövning vid de tidigare förlossningarna? Vad kommer ni ha nu?   

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    Fröken Ö skrev 2013-09-02 11:50:09 följande:
    Är ju mitt första barn så är en gröngöling på det här med bedövning och förlossningstekniker=)

Har läst en massa om att föda med dykteknik, känns spännande! Men jag tror att mycket hänger på vilken bm man får, och det kan man ju inte välja=) Alternativt ha en partner som kan hjälpa en, men min är nog inte rätt person för "uppdraget"=)

Vad hade ni andra för smärtlindring/bedövning vid de tidigare förlossningarna? Vad kommer ni ha nu?   
    Jag hade lustgas (som jag ääälskade) men blev lite för förälskad i de sista timmarna så de fick ta den från mig.

Sen fick jag ryggmärgsbedövning. Vad jag har förstått efteråt så tog inte den något vidare bra eftersom jag inte kände någon skillnad innan och efter jag fick den...

Det var bara sjuk smärta hela tiden.

Men som sagt lustgasen hjälpte mig en del. Det var till och med så att jag kunde skratta och säga lite konstigheter under några minuter då och då :)
  • Plopps80

Miss Kaos vad skönt att det inte var någon fara med dig eller lillen. Inte kul att vara dålig när man är gravid.
    Jag tycker de kan skära upp mig och ta bort en bit av magen innan de sätter ihop igen så har man fått en tummy tuck direkt Jag ligger i riskzoon för snitt då moderkakan blockerar utgången. Samma förra gravven men då flyttade den sig. Skall på återbesök i okt för att se hur det är. Hoppas inte på snitt fy fan.

• MissKaos

Jag vill inte bli snuvad på min fl@föda är skithäftigt ju.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-02 13:02:37 följande:
    Jag vill inte bli snuvad på min fl@föda är skithäftigt ju.

Ja inte för att jag ser fram emot att föda, är faktiskt lite rädd för att göra om det  men vill inte för allt i världen ha snitt. All den smärtan efteråt och lång rehabilitering är inget jag vill genomgå. Men kan inte göra något åt det om moderkakan ligger i öppningen. Då blir det planerat snitt och det får jag leva med. Huvudsaken är att lillen kommer ut och mår bra.
  • MissKaos

Och tack Plopp! Känns ok nu! Magen är fin nuu särskilt när allt var ok med liten. jobbig kväll igår

• MissKaos
    Mia Ahlnérs foto.
    Ljuset slog lite i mobilkameran.. Tossorna är helt bruna i skinnet. Gjorde ett försöka tt shoppa mig frisk: Lovvärt eller hur? Åkte vägen förbi Bytingen hem Tossor en röd/vit randg pop body ett par vita mjukisar som går via upp längst ner och en pyjamas från pop gick på 250kr. Pyjamasen hade väl ngn tvättnoppa sådär övrigt i nyskick.

Inga kalla fossingar i dom där! Blir nog bra när man bär i sjal/sele. Får skaffa ett par sånna där grejjer man sätter fast vantar med och haka fast dom i overallen bara. Så dom inte försvinner.
  • Plopps80

Gulliga tossor Solig

Idag på jobbet nyss trodde en tjej att jag skulle föda om en månad. Måste verkligen se grotesk ut om jag ser ut att vara i vecka 36 när jag är i vekca 27. Försöker att inte ta åt mig men det är enormt svårt alltså. Längtar till detta är över faktiskt. Vill ha tillbaka min kropp för mig själv och inte till allmän beskådan....Död

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-02 14:42:10 följande:
    Gulliga tossor Solig

Idag på jobbet nyss trodde en tjej att jag skulle föda om en månad. Måste verkligen se grotesk ut om jag ser ut att vara i vecka 36 när jag är i vekca 27. Försöker att inte ta åt mig men det är enormt svårt alltså. Längtar till detta är över faktiskt. Vill ha tillbaka min kropp för mig själv och inte till allmän beskådan....Död
    Fast folk är rätt knäppa ibland. JAg fick kommentaren att jag såg sprickfärdig ut av en kollega. Ehh tack? Hoppas inte jag spricker. Kom tänka på Monte Phytom "bara EN kaka till"
    På semestern la en främmande karl handen på min mage i hissen *geee*

Jag försöker njuta av min mage nu! Folk glömmer hur stor en höggravid kvinna faktiskt blir. Konsigt nog. Man blir ju enorm i slutet. Än har vi lagom stora, rätt söta magar! Nästa vecka går vi in i sista trimestern. Fy vad snabbt det går.
Svar på tråden December bebis 2013