• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-09-03 10:37:48 följande:
    Sov till kl 10 och sd verkar ha lagt sig nu. Gick även ner ett par!! Kg övernatten. Kanske samlat vätska pga sjuk? Mår mkt bättre iaf får väl gå till jobbet imorgon då
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vad skönt! Jag är iväg på konferans. Trött, mår illa, huvudvärk. Vet inte hur jag ska överleva, vill bara hem och sova flera dagar. Kommer inte hem förens i morgon kväll
  • MissKaos

Fy! Sjuk?

sarak skrev 2013-09-03 10:59:48 följande:
    Vad skönt! Jag är iväg på konferans. Trött, mår illa, huvudvärk. Vet inte hur jag ska överleva, vill bara hem och sova flera dagar. Kommer inte hem förens i morgon kväll

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky

Är sjukskriven på heltid!Har sånna jävla smärtor rakt upp i muffen när jag både står och går. Och de är det jag gör hela dagarna på jobbet.

Man hittar inga fel vid undersökning, och allt ser bra ut med bebisen,Vilket var huvudsaken!

• Buzan

Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag var här inne. Hoppas att ni och magarna mår bra. :)

Igår var jag hos barnmorskan igen, (vecka 26+1) går var tredje vecka och alla prover ser bra ut. Har en grundsjukdom som heter SLE med risk för högt blodtryck och äggvita, men än så länge har jag mått prima under båda mina gravidteter. :) Lite lågt Hb dock, 104, men har ett gott järnförråd så det är förmodligen min sjukdom som  bryter ner de röda blodkropparna. Sf måttet ligger på 24 cm, och med sonen låg jag alltid lite under och efter vecka 30 slutade magen växa helt. Födde i vecka 39+1 med ett sf mått på 31 cm, så jag hoppas faktiskt bli lite större denna gången då sonen var tunn som en liten fågelunge. 

Har mycket sammandragningar men de gör inte ont och ett ständigt svagt tryck bak i svanken. Börjar jobba helttid nu på måndag efter 1,8 månders lång föräldraledighet och undrar hur det ska gå. Kommer dock ta ut föräldradagar sista veckorna så jag får vila lite. 

Edvin 12.01.22 <3 Lillasyster Bf 07.12.13
  • MissKaos

Aj!! Hoppas det ger sig på vila!

corky skrev 2013-09-03 11:06:48 följande:
    Är sjukskriven på heltid!Har sånna jävla smärtor rakt upp i muffen när jag både står och går. Och de är det jag gör hela dagarna på jobbet.

Man hittar inga fel vid undersökning, och allt ser bra ut med bebisen,Vilket var huvudsaken!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Prins Williams Mamma

Är det någon som känner av att det känns som att bebis får in en klockren spark rätt i skrevet? Är det någon som ibland kan känna att det känns som att när bebis rör sig i magen precis som känslan när det kliar inuti hälen och hur mycket man än kliar kommer man inte åt. Det kan göra mig galen ibland.

Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208
  • Plopps80

Det kliar jättemkt på mig också, bebisen grejar långt ner i magen och jag kan också bli tokig

Mammatillvå, exakt så som du beskriver är min bebis också. Det börjar bli ont om plats och det märks.

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-09-03 11:30:03 följande:
    Det kliar jättemkt på mig också, bebisen grejar långt ner i magen och jag kan också bli tokig

Mammatillvå, exakt så som du beskriver är min bebis också. Det börjar bli ont om plats och det märks.

okej, skönt att höra, då ska jag låta bli att oroa mig=)
  • Prins Williams Mamma

Igår hände det en rolig sak läste att i denna veckan så kan man trycka på ett visst ställe som bebisen ligger på och den flyttar sig och när man tar bort handen så lägger den sig på samma plats igen. Känns lite konstigt nu när jag vet att det skall bli en tös att kalla henne för bebisen.

Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208
  • Repan
    Prins Williams Mamma skrev 2013-09-03 11:21:45 följande:
    Är det någon som känner av att det känns som att bebis får in en klockren spark rätt i skrevet? Är det någon som ibland kan känna att det känns som att när bebis rör sig i magen precis som känslan när det kliar inuti hälen och hur mycket man än kliar kommer man inte åt. Det kan göra mig galen ibland.
    För mig känns det som att bebis ibland får in en spark på min livmodertapp fast från insidan liksom, det gör ont som faen!
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013