• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Prins Williams Mamma
    Repan skrev 2013-09-03 11:43:10 följande:
    För mig känns det som att bebis ibland får in en spark på min livmodertapp fast från insidan liksom, det gör ont som faen!
    Det känner man igen, ibland känns det som att hon hoppar jämfota.
    Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208
  • MissKaos

Inte ännu. Isak kittlades efter att han hade fixerat sig. Det var sjukt obehagligt. Denna knodden snurrar runt ich uppenbarligen är det plats till det men trångt för det gör ont ibland. Igår var det hela havet stormar. Men jag fick ju bebis klassad som galen av bm.. *s* för att han vart då livlig därinne.

Prins Williams Mamma skrev 2013-09-03 11:21:45 följande:
    Är det någon som känner av att det känns som att bebis får in en klockren spark rätt i skrevet? Är det någon som ibland kan känna att det känns som att när bebis rör sig i magen precis som känslan när det kliar inuti hälen och hur mycket man än kliar kommer man inte åt. Det kan göra mig galen ibland.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-03 11:37:24 följande:

okej, skönt att höra, då ska jag låta bli att oroa mig=)

Ja man blir ju lite nervig när rörelserna känns på ett visst sätt och sedan förändrar det sig.Men det står ju överallt att bebisen har mindre plats. Sålänge den rör sig är allt bra
  • Plopps80

Min bebis måste ligga med huvudet uppåt, känner bara rörelser längst ner i magen tror han sparkar neråt mot urinlåsan till. Ibland knör han så jag känner ryggen uppe vid revbenen, blir ju inga tydliga sparkar man kan känna mot handen då. I lördags sparkade han i allas  händer Hickar mkt också precis som dottern.

• moruri

Dragit på mig världens förkyldning :(
    Åkt och köpt glass, naturgodis och en fet påse lösgodis, tänkt att jag ska krypa ner i soffan och tycka synd om mig själv. Känner dock knappt smaken av något, så känns liiiiiiite onödigt!
    Bara så jäkla rädd att jag ska få öroninfektion som sist, huuuua! Föder hellre 20 barn på raken än att ha öroninfektion igen! Håll tummarna för mig!

Rensat min 7 månaders kläder och packat ner allt som är för smått i en kartong, ser fram emot att öppna och packa upp det igen om ett par månader till lillebror! Räknade till över 25 mössor, haha, lite överdrivet. Enda lillebror behöver i klädväg är ett par strumpbyxor och kanske någon ny fin liten body! 

Annars rullar graviditeten fram så snabbt! Vecka 27 nu, hur gick det till? Tänk att man blir tvåbarnsmamma snart, vem hade kunnat ana det 2011! Spännande men också börjar det bli verkligt nu, hur ska det gå att ha en resan så liten och så en till!? Hoppas iaf Ferdinand har börjat lära sig gå liiiiiite innan lillebror kommer! 

• nyttliv85

Ni som vet om ni har en liten flicka eller pojke i magen... vad ligger hjärtslagen på?

Vi tog aldrig reda på könet men nu börjar jag bli grymt nyfiken... har hört att pojkar ofta har lägre hjärtslag än flickor...

• nyttliv85
    moruri skrev 2013-09-03 16:06:18 följande:
    Dragit på mig världens förkyldning :(
    Åkt och köpt glass, naturgodis och en fet påse lösgodis, tänkt att jag ska krypa ner i soffan och tycka synd om mig själv. Känner dock knappt smaken av något, så känns liiiiiiite onödigt!
    Bara så jäkla rädd att jag ska få öroninfektion som sist, huuuua! Föder hellre 20 barn på raken än att ha öroninfektion igen! Håll tummarna för mig!

Rensat min 7 månaders kläder och packat ner allt som är för smått i en kartong, ser fram emot att öppna och packa upp det igen om ett par månader till lillebror! Räknade till över 25 mössor, haha, lite överdrivet. Enda lillebror behöver i klädväg är ett par strumpbyxor och kanske någon ny fin liten body! 

Annars rullar graviditeten fram så snabbt! Vecka 27 nu, hur gick det till? Tänk att man blir tvåbarnsmamma snart, vem hade kunnat ana det 2011! Spännande men också börjar det bli verkligt nu, hur ska det gå att ha en resan så liten och så en till!? Hoppas iaf Ferdinand har börjat lära sig gå liiiiiite innan lillebror kommer! 

usch för förkylning, känns som det är något som går nu, halva mitt jobb ligger hemma och e sjuka... så en annan bara väntar på att baktus snart slår till ;/
    Njut av ditt godis och kryp ner i soffan... ibland får man tycka synd om sig själv :)

krya på dig!   
  • Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-09-03 17:58:35 följande:
    Ni som vet om ni har en liten flicka eller pojke i magen... vad ligger hjärtslagen på? Vi tog aldrig reda på könet men nu börjar jag bli grymt nyfiken... har hört att pojkar ofta har lägre hjärtslag än flickor...    

Min dotter hade 138 slag/minut och min lilla pojke i magen ligger på 150 slag/min. Så jag verkar ta död på myten
  • FiaFunderar

Idag var vi på ultraljud! Såå mysigt! Vi fick gå in i ett nedsläckt rum med massa tända ljus och hon som skulle göra ultraljudet var såå trevlig.

Det är en välskapt bebis och precis allt som hon tittade på såg jättebra ut.

Det visade sig vara en tösabit till i magen :)

809 gram räknade hon ut att hon vägde ca. Så än så länge en normalstor bebis :)

• mammatilltvå85
    FiaFunderar skrev 2013-09-03 18:37:24 följande:
    Idag var vi på ultraljud! Såå mysigt! Vi fick gå in i ett nedsläckt rum med massa tända ljus och hon som skulle göra ultraljudet var såå trevlig.
    Det är en välskapt bebis och precis allt som hon tittade på såg jättebra ut.

Det visade sig vara en tösabit till i magen :)
    809 gram räknade hon ut att hon vägde ca. Så än så länge en normalstor bebis :)

Vilken vecka är du i?

Vad mysigt det lät med alla ljusen=)
    Grattis till en liten flicka till och att allt såg bra ut!  
Svar på tråden December bebis 2013