• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ
    nyttliv85 skrev 2013-09-03 17:58:35 följande:

Ni som vet om ni har en liten flicka eller pojke i magen... vad ligger hjärtslagen på?

Vi tog aldrig reda på könet men nu börjar jag bli grymt nyfiken... har hört att pojkar ofta har lägre hjärtslag än flickor...

Har en pojke i magen och han låg på 142 slag/minut :)
  • MissKaos

Låter mysigt grattis till lyckat ul!

FiaFunderar skrev 2013-09-03 18:37:24 följande:
    Idag var vi på ultraljud! Såå mysigt! Vi fick gå in i ett nedsläckt rum med massa tända ljus och hon som skulle göra ultraljudet var såå trevlig.

Det är en välskapt bebis och precis allt som hon tittade på såg jättebra ut.

Det visade sig vara en tösabit till i magen :)

809 gram räknade hon ut att hon vägde ca. Så än så länge en normalstor bebis :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Låg ju med ctg i 1h i förrgår pulsen varierade beroende på hur han snurrade.. 140-155 tror jag. Mest runt 150 slag/min

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    nyttliv85 skrev 2013-09-03 19:13:33 följande:

Låter som att det här med att utläsa könet efter hjärtslag är en myt :)

Min första dotter hade 160 slag/min nån gång och 130 nån gång så jaa jag tror absolut att set är en myt :)
  • Lucky86

Hallå :) väntar vårt andra barn med bf på nyårsafton :) kan man följa med er här? :)

• FiaFunderar
    Lucky86 skrev 2013-09-03 19:33:35 följande:

Hallå :) väntar vårt andra barn med bf på nyårsafton :) kan man följa med er här? :)

Välkommen :)
  • Plopps80

I kväll har lillen inte varit stilla en sekund, magen har böljat och det har känts som han skall bryta sig ut. Han började vid 17 tiden och nu börjar han väl lugna ner sig något. Vissa dagar petar han bara lite och vissa dagar är så här med ständig aktivitet.

Svar på tråden December bebis 2013