• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Jag skrev lite allt möjligt, vad för typ av smärtlindring jag önskar, att vi ville ha det så lugnt som möjligt, att vi inte under några omständigheter ville ha några studenter där, önskan om kvinnlig personal, att jag var rädd att spricka och ville ha perinealskydd, sen avnavling.....men som vissa skriver så vet man ju aldrig hur det kommer gå då alla förlossningar är olika, men tycker det va skönt att skriva ner hur jag önskar det skulle gå till.

Hittade ett förlossningsbrev man kan ladda ner från 1177:

Det här vill jag/vi att ni ska veta:
    Det här ser jag/vi mest framemot:
    Jag/Vi är oroliga för:
    Erfarenheter av tidigare förlossningar:
    Tankar kring smärtlindring:
    Denna förlossningsställning har jag tänkt mig:
    Hur kan personalen stötta mig/oss under förlossningen:
    Mina/våra tankar om amning:

Miss Kaos: Tycker inte det är löjligt det med personalen, jag skulle inte heller vilja ha mina fd kollegor nere i mitt skrev ;)
    I den andra tråden jag va med i så tyckte alla att jag läxade upp bm och tyckte jag skulle låta de göra sitt jobb, blabla, och andra ratade de för de ansåg de kunde tala för sig själv osv... 

• moruri
    Prins Williams Mamma skrev 2013-09-04 12:27:56 följande:
    En nyfiken fråga hur många av er har kollat könet på eran bebis?
    Tog inte reda på det med första barnet. Men nu när de kom så tätt inpå varandra kände jag att det va skönt att vara lite mentalt förberedd:P 
    En gosse sedan innan och en lillebror påväg :) 
  • MissKaos

Men min bm frågade ju mig sist för sty fl skulle nli bra för mig och underlötta för dom åå fl? Knepig hållning! Om akuta saker händer gör dom ju det dom måste ändå?

Sen avnavling är viktigt gör lig med!

En av fd kollegorna är man! Grymt duktug men nooo way!

moruri skrev 2013-09-04 13:26:38 följande:
    Jag skrev lite allt möjligt, vad för typ av smärtlindring jag önskar, att vi ville ha det så lugnt som möjligt, att vi inte under några omständigheter ville ha några studenter där, önskan om kvinnlig personal, att jag var rädd att spricka och ville ha perinealskydd, sen avnavling.....men som vissa skriver så vet man ju aldrig hur det kommer gå då alla förlossningar är olika, men tycker det va skönt att skriva ner hur jag önskar det skulle gå till.

Hittade ett förlossningsbrev man kan ladda ner från 1177:

Det här vill jag/vi att ni ska veta:

Det här ser jag/vi mest framemot:

Jag/Vi är oroliga för:

Erfarenheter av tidigare förlossningar:

Tankar kring smärtlindring:

Denna förlossningsställning har jag tänkt mig:

Hur kan personalen stötta mig/oss under förlossningen:

Mina/våra tankar om amning:

Miss Kaos: Tycker inte det är löjligt det med personalen, jag skulle inte heller vilja ha mina fd kollegor nere i mitt skrev ;)

I den andra tråden jag va med i så tyckte alla att jag läxade upp bm och tyckte jag skulle låta de göra sitt jobb, blabla, och andra ratade de för de ansåg de kunde tala för sig själv osv... 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Mirella85: ja tråkigt med ul, har de tagit bort det i hela landet eller? Bor i Malmö och vet att de gjort det här. Dock får jag ett iaf då jag är rätt överviktig (tur i oturen ;) ) fick tid hem idag, 17 oktober får jag se lillen igen :D
    Hade varit coolt med 3D men vet inte om jag vill lägga de pengarna på det..

• moruri

Miss kaos: försöker tyda din text ;) jag tror det underlättar för de på förlossningen absolut, då vet de hur sin patient vill bli bemött och om det finns några speciella önskemål.. Vilket leder till att de kan göra ett bättre jobb?

Haha, ja som sagt vill jag inte heller ha någon manlig personal, men kan de inte tillgodose mina önskemål pga personalbrist eller what ever så tackar jag och tar emot den vården iaf! Men i bästa möjliga mån vill jag ju komma så nära mina önskemål som möjligt.

• Felinne
    Prins Williams Mamma skrev 2013-09-04 12:27:56 följande:

En nyfiken fråga hur många av er har kollat könet på eran bebis?

Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208
    Vi har kollat. Och ångrar det. Kommer absolut inte kolla om det blir fler barn...
  • MissKaos

*lol* satt i torkhuven med färg!

Jag är "bara" vanlig ssk men feedback från mina patienter hjälper ju mig! Tex den medicinen var inte bra eller det kändes skönt att du ringde upp mig och frågade hur det har gått eller satt med mig på läkarbesöket etc etc. Och att veta min patients mål så vi jobbar åt samma håll! Så jag bara gissar att bm inte är så annorlunda?

Jag hade nog börjat gråta om mina fd kollegor och ffa den manliga skulle stoppa in fingrarna där. .. eller om dr från fl dök upp hos oss. Vi får ofta hjälpa dom rätt mkt (alltid) i början på en så speciell enhet.

moruri skrev 2013-09-04 14:32:31 följande:
    Miss kaos: försöker tyda din text ;) jag tror det underlättar för de på förlossningen absolut, då vet de hur sin patient vill bli bemött och om det finns några speciella önskemål.. Vilket leder till att de kan göra ett bättre jobb?

Haha, ja som sagt vill jag inte heller ha någon manlig personal, men kan de inte tillgodose mina önskemål pga personalbrist eller what ever så tackar jag och tar emot den vården iaf! Men i bästa möjliga mån vill jag ju komma så nära mina önskemål som möjligt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    Felinne skrev 2013-09-04 14:54:29 följande:
    Vi har kollat. Och ångrar det. Kommer absolut inte kolla om det blir fler barn...
    Varför ångrat?
  • MissKaos

Det var det Enda brs med min tur på fl i helgen!

Ett ul..

• MissKaos

Det var det Enda bra med min tur på fl i helgen!

Ett ul..

Svar på tråden December bebis 2013