• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Em me

Jag var inne lite på plopps teori om att skapa allergi.. Jag har köpt nått parfym fritt sköljmedel till att börja med, köpte fel vita tvättmedel så så blev inte sensitive, vet inte om jag ska köpa nytt eller så.. Mamma tvättade inte våra kläder i något speciellt tvättmedel och vi mår bra:)

• Tuttiluttan
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-10 07:53:32 följande:

Någon som har erfarenhet av phil & teds vagnar? Är sugen på en navigator. Men vill ha lite kött på benen innan jag köper vagn. Andrahand är det babytravel dublin som jag oxå är sugen på smile2.gif

BF 19 DECEMBER ???
    Phil & teds? Har aldrig hört talas om de märket :-O

Vi köpte oss en Emmaljunga duo sport.
  • MariaOchNiklas

Hade inte jag heller gjort innan Behöver ha en syskonvagn ovh den sitter de som på tåg medans babytravel Dublin sitter de bredvid varandra. Det kommer bara va 20 månader mellan mina små underverk ♥ å då känner jag att det behövs en vagn som båda får plats i låter bra med en emmaljunga för din del. Är ett bra märke

Tuttiluttan skrev 2013-09-10 10:14:06 följande:
    Phil & teds? Har aldrig hört talas om de märket :-O Vi köpte oss en Emmaljunga duo sport.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • siolina

Jag har varit hos barnmorskan. Inga anmärkningar. Något bättre järnvärde än sist, idag på 111. Och bättre blodtryck (90/60 sist, ganska långt)
    Sf-måttet lite över medelkurvan, 27 cm i v 27+0. Vem vet, det kanske blir en stor bebis. Hoppas att den inte ska vara allt för stor, vill kunna bära den länge utan att få ont i ryggen.

• moruri

Jag letar också efter en bra syskonvagn! Dock har jag lite svårt för de som är på "tåg". Tycker de verkar jättetråkigt, roligare om de kan kommunicera med varandra känner jag! :p hatar denna djungel av barnvagnar, kan det inte bara finnas två alternativ som heter " den perfekta vagnen" så hade det blivit så mycket lättare!

• MariaOchNiklas

Har provat en babytravel Dublin och den tar ganska liten plats i bilen så man även kan packa andra saker i bagageluckan. P&t tar jätteliten plats i bagageutrymmet. Men har inte någon erfarenhet av den alls. 2 av mina bästa vänner har babytravel och de är supernöjda med dem då kan mam även ha bebisen mot sig när den använder liggdelen som är mycket positivt och inom en rimlig summa till att köpa. Har inte råd med att köpa en buggabo som kostar 14- 16 tusen för att få ha båda barnen mot mig hela tiden [quote=71054661][quote-nick]moruri skrev 2013-09-10 10:46:56 följande:[/quote-nick]Jag letar också efter en bra syskonvagn! Dock har jag lite svårt för de som är på "tåg". Tycker de verkar jättetråkigt, roligare om de kan kommunicera med varandra känner jag! :p hatar denna djungel av barnvagnar, kan det inte bara finnas två alternativ som heter " den perfekta vagnen" så hade det blivit så mycket lättare![/quo

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80
    siolina skrev 2013-09-10 10:44:14 följande:
    Jag har varit hos barnmorskan. Inga anmärkningar. Något bättre järnvärde än sist, idag på 111. Och bättre blodtryck (90/60 sist, ganska långt)
    Sf-måttet lite över medelkurvan, 27 cm i v 27+0. Vem vet, det kanske blir en stor bebis. Hoppas att den inte ska vara allt för stor, vill kunna bära den länge utan att få ont i ryggen.
    Hade sf mått 26 i vecka 25 sist. Nu föddes dottern i v 38+0 men hon var liten och nätt, hade ett väldigt stort sf mått förra gången. Hon vägde 3350 g och var 53 cm lång. Perfekt Denna gången är sf måttet 25 i vecka 27 så magen är mindre trots att alla verkar tycka jag är groteskt stor om magen... SKumt.
  • siolina
    Plopps80 skrev 2013-09-10 10:55:05 följande:
    Hade sf mått 26 i vecka 25 sist. Nu föddes dottern i v 38+0 men hon var liten och nätt, hade ett väldigt stort sf mått förra gången. Hon vägde 3350 g och var 53 cm lång. Perfekt Denna gången är sf måttet 25 i vecka 27 så magen är mindre trots att alla verkar tycka jag är groteskt stor om magen... SKumt.
    Jo, jag minns inte några siffror från dottern men livmodern var stor och hon liten så det är ju inte särskilt exakt ur just den synpunkten.
  • Plopps80
    siolina skrev 2013-09-10 11:08:44 följande:
    Jo, jag minns inte några siffror från dottern men livmodern var stor och hon liten så det är ju inte särskilt exakt ur just den synpunkten.

fick se min gamla journal och det var riktigt kul att jämföra
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-10 09:14:13 följande:

Har haft alla möjliga sköljmedel och tvättmedel willys, coop m.m. har aldrig brytt mig om att köpa allergivänligt tror man kan skapa allergier. Så ditt tvättmedel blir säkert pefekt.Solig

Protest.
    Googla runt lite. Alla vetenskap talar emot att göra så, man kan ju använda olika men man kanske inte behöver göra det det första man gör... Tror att så länge man håller sig till ETT så man vet vart man ska leta "felen" sas om man får en exem unge så är det ok. Sen är olika tvättmedel olika allergena.
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-10 10:29:59 följande:
    Hade inte jag heller gjort innan Behöver ha en syskonvagn ovh den sitter de som på tåg medans babytravel Dublin sitter de bredvid varandra. Det kommer bara va 20 månader mellan mina små underverk ♥ å då känner jag att det behövs en vagn som båda får plats i låter bra med en emmaljunga för din del. Är ett bra märke
    Phil Teds ser ju väldigt bra ut. Jag hade velat ha ett "tåg" om jag skulle haft syskonvagn. Men jag bor i Göteborg och åker mkt spårvagn. Svårt att f på de breda vagnarna och i högtrafik kan man då få stå och vänta flera spårvagnar innan man kommer på för attt det är fult alt kommer gammla vagnar..  MEN hade jag bott mer utanför och inte åkt så så ser det ju mysigare ut med de där barnen sitter bredvid varandra och komunicerar (slåss??) Om inte annat för att båda barnen har ordentlig utsikt när dom blir så stora att det är viktigt att se!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013