• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag ringdr upp. Min handläggare godköbdr på stört och tyckte jsg skulle ha hp tidigsre. Detta få polisen ringt upp mottagningen pga att ngn hotat ned att gå on och skjuta oss och sen sig själv.. och pga att psykos patienter kan bli triggade av gravida samt hög hotrisk ned påverkadr pat. Så ringa kan löna sig! Berättade då drtta hot vi hade fått för handläggaren. Sen hsr vi mkt provtagning åå hepatit patienter och även hiv är ju vsnligt i gruppen intravenösa missbrukare

2 1/2 v kvar att jobba.. längtar hem!

Gymmet idag. Kändes segt men tränade fyra ggr förra veckan så inte så konstigt kanske. Åh andra sidan är det ju lätt mot vad jag brukar göra. Cyklar tiöö jobbet med så det blir ju lite rörelse iaf

IdaJ skrev 2013-09-17 18:09:32 följande:
    Usch, så lång tid? Skulle nog varit ute i lite bättre tid! Är orolig att jag inte kommer hinna få det beviljat innan det är tänkt att jag ska gå. Och går det då inte igenom så är det ju kört. Redan för tungt på jobbet :/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    nyttliv85 skrev 2013-09-17 18:14:22 följande:

Ett tips är att ringa och ligga på lite, så kanske de får lite gas i baken. De har ju handläggningstid på 30 dagar, längre ska det egentligen inte ta... Men jag skicka in mina papper när det var semestertider, därför tog det nog längre tid.
    Men som sagt, ring och "tjata"... säg att din chef ligger på dig, så kanske de kan skynda på processen.
    Vad jobbar du som? Det kommer säkert gå bra!    
    Får testa det då. Tack för tipset :) Och dom vill ju faktiskt veta. Jag jobbar inom hemvården, så jag hoppas verkligen att jag får det.
  • MissKaos

Oj! Slitigt! Höggravid är man hormonig och trött..

sarak skrev 2013-09-17 17:51:47 följande:
    Jag är så trött!! Tror jag tog ut mig fullständigt på jobbet förra veckan och har inte kommit ikapp. Det kommer bli 2 tuffa månader nu innan jag får gå på ledighet. Ta det lugnt och stressa inte säger min chef samtidigt som han och andra överöser mig med jobb. Haha, lätt!

Men förutom trötthet mår jag bra. Har varit lite hormonstingslig sista tiden. Vi håller på att renovera 2 rum plus totalrenoverar ett badrum och ska bygga ett nytt garage. Bröt ihop igår när jag kom hem från jobbet, rörigt som tusan inne plus hantverkare som springer in och ut med skorna på. Hur skitigt som helst även i de delar av huset som vi inte renoverar!! Jag vill också bädda spjälsäng och pynta babyhörna! Men det händer i varje fall saker och förhoppningsvis är det mesta klart och fräscht innan bebis kommer.

Nu ska jag måla lister och välja tapeter!     

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sokkerflickan - härlig mage!

• MissKaos

Växeln. Står på hemsidan!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-17 18:22:43 följande:
    Vilket nr ska man ringa?

• Ireth81
    nyttliv85 skrev 2013-09-17 18:14:22 följande:

Ett tips är att ringa och ligga på lite, så kanske de får lite gas i baken. De har ju handläggningstid på 30 dagar, längre ska det egentligen inte ta... Men jag skicka in mina papper när det var semestertider, därför tog det nog längre tid.
    Men som sagt, ring och "tjata"... säg att din chef ligger på dig, så kanske de kan skynda på processen.
    Vad jobbar du som? Det kommer säkert gå bra!    
    Det ska jag med göra.. Har ju två ärenden hos dem dels min sjukskrivning o dels HP. Men jag ska få jobba 25% nu men ja räknar ner veckorna tills jag får gå hem... För då är det ännu närmare december

Misskaos oj, fy... Måste vara skönt att få gå snart då..
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-17 18:30:21 följande:

Jag ringdr upp. Min handläggare godköbdr på stört och tyckte jsg skulle ha hp tidigsre. Detta få polisen ringt upp mottagningen pga att ngn hotat ned att gå on och skjuta oss och sen sig själv.. och pga att psykos patienter kan bli triggade av gravida samt hög hotrisk ned påverkadr pat. Så ringa kan löna sig! Berättade då drtta hot vi hade fått för handläggaren. Sen hsr vi mkt provtagning åå hepatit patienter och även hiv är ju vsnligt i gruppen intravenösa missbrukare

2 1/2 v kvar att jobba.. längtar hem!

Gymmet idag. Kändes segt men tränade fyra ggr förra veckan så inte så konstigt kanske. Åh andra sidan är det ju lätt mot vad jag brukar göra. Cyklar tiöö jobbet med så det blir ju lite rörelse iaf smile1.gif

Förstår verkligen att det ska bli skönt att lämna ditt arbete! Och vad bra att dom tog ditt ärende så fort! Då räknar du ner nu då ^^

Ska testa att ringa dom imorgon och se :)
  • MissKaos

Läskig grej detdär! Oftast är våra patienter rätt snälla mot oss. En av mina killar gillar inte riktigt att jag cyklar han är rödd jag dka köra omkull höggravid och en vill inte oroa mig det är inte bra för barnet. Men visst har vi farlig personer i behandling. Dock gillar jag mitt jobb mkt men just nu är ju focus inte där alls.

Ja jag räknar ner och är tacksam för att don tog ärendet snabbt har vetat sen i somras!

IdaJ skrev 2013-09-17 18:43:58 följande:
    Förstår verkligen att det ska bli skönt att lämna ditt arbete! Och vad bra att dom tog ditt ärende så fort! Då räknar du ner nu då ^^

Ska testa att ringa dom imorgon och se :)

• Förstaförsökaren26

Ringde precis FK å fick bara tills svars att di får gott vänta 30 dagar de har inte ens börjat med ditt ärende! Så jag får nog gott vänta till okt innan jag vet något! Blir lite panik med ersättare till mig OM jag blir beviljad!

• MissKaos

S-dr som gör ont Har satt mig vid mitt skrivbord och andas en stund. Vi ska ha organsiationsdag. Jag ska jobba helgen, känns sådär..  går ju hem om 14 dgr och vill sköta mitt jobb fram tills dess helst.

Svar på tråden December bebis 2013