• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sokkerflikkan

Sarak och misskaos tack :)

Idag ska vi till BM för allra första gången har jag en fråga som jag gått och funderat på i två veckors tid nu. Har funderat så länge för att jag inte vetat om jag inbillar mig el ej.

Men nu är jag övertygad! Jag hör små klickande ljud från magen i samband med att bäbisen rör sig. Det har varit minst ett klick per dag och nu igår och idag två klick vilket gjorde mig övertygad om att detta är något jag hör och inte inbillar mig. Läste på nätet att det kan vara bäbisens leder som klickar precis som på oss vuxna. Men jag ska fråga idag för säkerhetsskull och för att jag inte ska behöva gå runt och känns mig knäpp över något bara jag verkar höra :p

• MissKaos

Har hört fler som det knäpper så för.. men vet inte vad det är?

Sokkerflikkan skrev 2013-09-18 13:19:16 följande:
    Sarak och misskaos tack :)

Idag ska vi till BM för allra första gången har jag en fråga som jag gått och funderat på i två veckors tid nu. Har funderat så länge för att jag inte vetat om jag inbillar mig el ej.

Men nu är jag övertygad! Jag hör små klickande ljud från magen i samband med att bäbisen rör sig. Det har varit minst ett klick per dag och nu igår och idag två klick vilket gjorde mig övertygad om att detta är något jag hör och inte inbillar mig. Läste på nätet att det kan vara bäbisens leder som klickar precis som på oss vuxna. Men jag ska fråga idag för säkerhetsskull och för att jag inte ska behöva gå runt och känns mig knäpp över något bara jag verkar höra :p

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

BM-besök idag igen :)

Ligger fortfarande 2 cm mindre i SF-mått än vad jag gjorde med Leonora i samma vecka.

26 låg måttet på idag i vecka 28. Precis på medelkurvan.

Ändå känner jag mig större och klumpigare i den här graviditeten.

HB: 130

Blodsocker: 4,6

Hjärtslag: 135

• nyttliv85

Just hemkommen från mvc, alla världen såg bra ut.
    Hjärtslag på 130, sf-mått i vecka 32 var 28, och det bästa av allt min vikt stod stilla sen föra vägningen 8 aug... 10 kilo upp sen invägning.  

• Irlais

Jaha, jag missade mitt besök hos BM imorse för att min kära sambo tydligen tyckte att mindre än 20 minuter behövs inte på morgonen, trots att han ska duscha och stryka skjorta osv...  Han satte klockan och dum som jag är så frågade jag bara OM han satt den, inte på vilken tid. Så vi kom iväg för sent så klart och kom inte fram i tid. Typ det enda jag sett fram emot den här veckan så blir det inte av, så jävla typiskt. Ingen ursäkt från sambon heller utan han tyckte att JAG tog för lång tid på mig och var jobbig som stressade honom!? Ingen bra dag kan jag ju säga... 

• sarak
    MissKaos skrev 2013-09-18 08:41:34 följande:
    S-dr som gör ont Har satt mig vid mitt skrivbord och andas en stund. Vi ska ha organsiationsdag. Jag ska jobba helgen, känns sådär..  går ju hem om 14 dgr och vill sköta mitt jobb fram tills dess helst.
  • Fröken Ö
    nyttliv85 skrev 2013-09-18 15:11:31 följande:

Just hemkommen från mvc, alla världen såg bra ut.
    Hjärtslag på 130, sf-mått i vecka 32 var 28, och det bästa av allt min vikt stod stilla sen föra vägningen 8 aug... 10 kilo upp sen invägning.  

Är många som haft tid hos bm idag! Vi var också där idag. Är i v 27+6, går alltså in i v 29 imorgon. Mitt sf-mått var 28 och hjärtslagen var på 140. Sist vi var hos bm var de på 150 men den här gången var bebisen inte vaken!

Jag ligger lite över kurvan på sf-måttet båda gångerna bm har mätt. Har läst att pojkbebisar kan vara lite större. Ni som har ett sf-mått som är över det "normala", väntar ni pojke eller flicka? Vet att ett stort sf-mått kan bero på mer saker än bebisens storlek som mängden fostervatten, men var mest intresserad för skoj skull=)
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-09-18 08:41:34 följande:
    S-dr som gör ont Har satt mig vid mitt skrivbord och andas en stund. Vi ska ha organsiationsdag. Jag ska jobba helgen, känns sådär..  går ju hem om 14 dgr och vill sköta mitt jobb fram tills dess helst.

Ajaj. Har det gett med sig? Du får ta det lugnt nu sista tiden.

Jag har ont överallt idag. Ryggen, benhinnorna och fötterna. Klarar ju inte av att sitta för fogarna, så står och jobbar hela dagarna. Tror mest det beror på det, blir för tungt att stå 9-10 timmar per dag. Jag försöker promenera 5 km varje dag, men nu är det mest en plåga. Vet inte vad som är sämst, låta bli det eller fortsätta. Ska träffa sjukgymnast på fredag, hoppas hon har några bra råd! Vill inte bli orörlig redan! Och framförallt så hade jag ju tänkt kunna jobba 2 månader till... Känns overkligt nu ikväll.

Sedan sammandragningar. Så svårt att veta vad som är normalt! Man ska ju ha sammandragningar, men dom ska inte göra ont. Jag har en hel del sammandragningar, men har ju inget att jämföra med  Dom gör inte skitont, men det är klart att dom känns. Lite molande värk. Är det normalt?     
  • sarak
    Irlais skrev 2013-09-18 15:49:36 följande:
    Jaha, jag missade mitt besök hos BM imorse för att min kära sambo tydligen tyckte att mindre än 20 minuter behövs inte på morgonen, trots att han ska duscha och stryka skjorta osv...  Han satte klockan och dum som jag är så frågade jag bara OM han satt den, inte på vilken tid. Så vi kom iväg för sent så klart och kom inte fram i tid. Typ det enda jag sett fram emot den här veckan så blir det inte av, så jävla typiskt. Ingen ursäkt från sambon heller utan han tyckte att JAG tog för lång tid på mig och var jobbig som stressade honom!? Ingen bra dag kan jag ju säga... 

Tråkigt. Kunde du inte åkt utan honom?
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-09-16 14:07:48 följande:
    Provtagning imorgon pga klådan. Hoppa det inte är Hepatos... *

Har du fått något svar?? Kliar det fortfarande? 
Svar på tråden December bebis 2013