• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Jag har heller inte riktigt tagit tag i försäkringskassebiten ännu. Kanske skulle börja med att skicka in moderskapsintyget iallafall. :) Skulle ju börja kunna ta ut föräldrapenning snart om det var klart, några veckor innan iallafall kunde ju vara skönt om jag hinner nu.

• gosnosen

Tack för era svar! Då kanske jag inte behöver oroa mig så himla mycket :)

Miss Kaos: Nästäppan blir värre för varje vecka! Först klarade jag mig på några sprayningar av den svagaste barnsprayen precis när jag skulle sova. Nu behöver jag starkare och vaknar på natten o behöver fylla på. Jag önskar att jag inte behövde ta, men jag kan verkligen inte sova med täppt näsa. Andas med munnen är inget alternativ för då blir min hals paj :/ Så vi får väl checka in på nässpray-rehab efter graviditeten :P

• MissKaos

Se ya there!

Ja fy det är panikartat med nästäppan.

Fk. Får ångest av att bara tänka på dom. Måste ringa dom igen ang min sjukskrivning. Deras regler för småföretagare är besvärliga.

gosnosen skrev 2013-10-08 12:41:05 följande:

Miss Kaos: Nästäppan blir värre för varje vecka! Först klarade jag mig på några sprayningar av den svagaste barnsprayen precis när jag skulle sova. Nu behöver jag starkare och vaknar på natten o behöver fylla på. Jag önskar att jag inte behövde ta, men jag kan verkligen inte sova med täppt näsa. Andas med munnen är inget alternativ för då blir min hals paj :/ Så vi får väl checka in på nässpray-rehab efter graviditeten :P

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Se ya there!

Ja fy det är panikartat med nästäppan.

Fk. Får ångest av att bara tänka på dom. Måste ringa dom igen ang min sjukskrivning. Deras regler för småföretagare är besvärliga.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Är rytmiskt dovt dunkande djupt inifrån magen hicka? Kan känna andra typer av rörelser samtidigt, typ en fot som svepeter o så. 

Bebis BF 20 december 2013
  • Otåligast

Åh - jag kommer också att behöva delta på den rehaben. Klarar mig nu inte utan Otrivin på natten - tokberoende :(.
  • Otåligast

Startade just en namntråd men vill gärna höra era åsikter om namnet Dorian? Vi gillar det men omgivningens reaktioner är minst sagt svala ;)...

• Repan
    Otåligast skrev 2013-10-08 16:37:07 följande:
    Startade just en namntråd men vill gärna höra era åsikter om namnet Dorian? Vi gillar det men omgivningens reaktioner är minst sagt svala ;)...
    OJ!

Alltså gud, aldrig hört någon säga det förut, Dorian var länge vårt pojknamn tills jag i början av graviditeten kände "nej...".

Vi pratade om Dorian i flera år verkligen. Så vi gillar det jättemycket. Men det föll på 1. jag tröttnade nog eftersom vi pratat om det så mkt. 2. Folk tänker antingen på Dorian grey eller på John Dorian från scrubs - ingen av vilka jag tycker är särskilt mysiga killar... Särskilt inte den förstnämnda, vars egenskaper jag inte direkt högaktar ;)

Wow, så coolt, det kanske kommer bli vanligare då :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • siolina
    Otåligast skrev 2013-10-08 16:37:07 följande:
    Skit i omgivningen. Ni behöver inte ens tala om för någon vad ni funderar på för namn förrän det är ett faktum så slipper ni reaktioner från andra.
    Fattar inte grejen med att kritisera folks idéer på namn till sina barn.
Svar på tråden December bebis 2013