• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Vi vill inte heller flytta.. knör ihop oss istället!

mamma till oliver skrev 2013-10-09 09:15:22 följande:
    Ok ja det blir ju lite pengar men det är det eller köpa nytt hus o det skulle bli dyrare för oss så detta var det bästa sättet , .+ att vi får bo kvar :) och barnen får gå kvar i samma skola :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Någon som har mensvärk lite från och till? Tror jag har identifierat ett mönster som är mensvärk och ont av foglossning när jag har ansträngt mig för mycket. Ska försöka ta det rätt lugnt, men det är ju så mycket man måste stå i hela tiden. Borde fixa en massa grejer idag men ska nog faktiskt vila istället så jag kan vara en pigg mamma i eftermiddag och i bästa fall inte ha ont överallt.

• Em me

Ojoj, idag går jag in i vecka 33!! försöker få allt planerat med att räkna ut vår budet om hur vi ska lägga upp mamma och pappa ledighet, dubbeldagar, lägstadagar mm.. måste ju få ekonomin att gå ihop med! och jul och vår är ju tufft med då alla vi känner tycks ha sina födelsedagar med start direkt efter jul med... allt löser sig nog tillslut;)

Såg namn diskussionen, vi har med bestämt namn men håller det hemligt, dels för att man aldrig vet om man ändrar sig när man ser sin solstråle och dels för att undvika kommentarer. Vi hr valt ett ovanligt namn och är väldigt överens! Julian. vill verkligen inte höra något illa om namnet, men anar ändå att jag ska få göra det. kan tänka mig att min mormor har åsikter, hon kan med ibland!

Här får ni gärna säga vad ni tycker om namnet Julian, känsligare om det är någon man känner ju;)     

Om nu folk har svårt att ta in det så hoppas jag iaf att det växer på vår son;)   

• Repan
    Em me skrev 2013-10-09 10:43:52 följande:
    Ojoj, idag går jag in i vecka 33!! försöker få allt planerat med att räkna ut vår budet om hur vi ska lägga upp mamma och pappa ledighet, dubbeldagar, lägstadagar mm.. måste ju få ekonomin att gå ihop med! och jul och vår är ju tufft med då alla vi känner tycks ha sina födelsedagar med start direkt efter jul med... allt löser sig nog tillslut;)

Såg namn diskussionen, vi har med bestämt namn men håller det hemligt, dels för att man aldrig vet om man ändrar sig när man ser sin solstråle och dels för att undvika kommentarer. Vi hr valt ett ovanligt namn och är väldigt överens! Julian. vill verkligen inte höra något illa om namnet, men anar ändå att jag ska få göra det. kan tänka mig att min mormor har åsikter, hon kan med ibland!

Här får ni gärna säga vad ni tycker om namnet Julian, känsligare om det är någon man känner ju;)     

Om nu folk har svårt att ta in det så hoppas jag iaf att det växer på vår son;)   
    Så vansinnigt fint namn tycker jag :) Älskar namnen Julian/Julien och Juni/Julia
    Bebis BF 20 december 2013
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-09 06:25:38 följande:

Ida J - jag jobbar som förskollärare :) ja, lite omväxling är nyttigt ibland tror jag :) vad jobbar du som?

Ah okej. Då lär det väl inte vara några problem att få det beviljat? :)

Jag jobbar i hemtjänsten.
  • moruri

Jag har funderat på Julian innan! Jättefint, fanns en äldre pojke när jag va liten som hette så och jag tyckte han va jätteeeesnygg!

• Nillis13

Em me: min näst äldsta son heter Julian så jag tycker såklart att det är ett underbart namn :) vi har faktiskt aldrig fått några negativa kommentarer om hans namn, tvärtom!

Min yngsta heter Dante, där var det en del kommentarer, men de flesta har gillat även det namnet. Jag har inte berättat namn förrän barnet är ute - då får helt enkelt omgivningen finna sig ;)

• MHS

Em me: Julian är ett jättefint namn som jag ville döpa min son till men tyvärr var maken inte av samma åsikt... Så jag är lite avundsjuk ;)

• FiaFunderar

Här har vi också haft tankar på namnet Julian (så så himla ovanligt namn verkar det ju inte vara :)
    Men sen är det två i vår vänskapskrets som har barn med det namnet och nu är det ju en flicka i magen så då var det prat om July, Lilinn eller Lisen... Antagligen blir det en Lisen men vi säger inte att vi har bestämt till 100% förän vi har fått träffa henne Hjärta 

Svar på tråden December bebis 2013