• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Otåligast
    siolina skrev 2013-10-08 19:56:08 följande:
    Har de senaste dagarna börjat få allt mer foglossningsont i rumpan/svanskotan/ryggen. Jobbigt. Värre idag än igår. Det är inte ens skönt att sitta i min fåtölj. Och ligga ned är inte heller så himla skönt pga av att magen är så tung så det känns som att det inte finns något bra viloläge. Vad funkar för er?
    På vänstra sidan med kudde mellan benen för att få ryggen i en bättre vinkel är mitt tips!

Blev för övrigt supernojjig när jag hörde att gravida alltid ska sova på vänster sida för att maxa blodgenomströmning till barnet och undvika plötslig spädbarnsdöd i magen. Har i många år bara sovit på höger sida :(. Nu går det bättre och bättre, särskilt efter att jag och sambon bytt sida i sängen. Tråkigt nog vänder vi oss ifrån varandra när vi sover så när jag bytte sängsida med honom vaknar jag på vänster sida :).
  • MissKaos

Ja kudde mellan knäna! Ju större man blir... kudde mellan fötterna. Evt amningskudden on den har rätt form mellan benen. Kuddr under magen som stöd. Kudde bakom ryggen. Man sover kasst i slutet

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    siolina skrev 2013-10-08 19:56:08 följande:
    Har de senaste dagarna börjat få allt mer foglossningsont i rumpan/svanskotan/ryggen. Jobbigt. Värre idag än igår. Det är inte ens skönt att sitta i min fåtölj. Och ligga ned är inte heller så himla skönt pga av att magen är så tung så det känns som att det inte finns något bra viloläge. Vad funkar för er?
    Sidoläge med kudde mellan fötter o knän samt något under magen. Det ger tillslut ont i axlarna. Så om du KAN ligga på rygg så gör det, med stöd i svank o uppbullat bakom kroppen, o kudde under knäna.

Eller med stora stadiga kuddar göra soffan mindre djup, så att du sitter rätt långt ut på kanten.
    Korsa inte benen, ha hela foten i golvet när du sitter, tänk på att inte slacka ihop för mkt, men svanka inte heller.

Ta smärtstillande! 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Beställde tapeter för 3040kr idag. Sablar vad dyrt allt är. Klister 250kr/hink räcker till ca 6m vägg. Huu..

Vi har fått ett ok pris på vårt ombygge. Men sen tillkommer ju en massa! Måste köpa byggplast att ha åå golvet och övet möblerna.. säkerligen lite färg. Dyrt att skaffa barn..m

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothinglef
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-10-07 20:27:33 följande:
    Nästäppan börjar bli löjlig! Får ta nässpray för att inte få panik... blivit tvungen gå upp och ta mer spray på natten. Gräsligt... Ngn mer?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Nässpraysberoende sedan flera år tillbaka. Nu är det helt sjukt, nässpray överallt. 3 på nattygsbordet, flera i handväskan, minst 2 på kontoret. Köper hela tiden, livrädd att det ska ta slut. Ska börja med kortison när bebis är ute, har lyckats sluta med hjälp av det tidigare, även om jag ramlar dig igen så fort det blir förkylningstider
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-08 19:22:17 följande:

Ida j - åh va härligt! Jag längtar nu efter ledigheten. Får börja mysa här hemma å fixa inför bebisens ankomst! Läser på Uni 50% utöver att jag jobbar 100% så det kommer å bli en del pluggande oxå :) Nej, men jag pratade med som igår å de behövde inkomstuppgifter bara å de ringde min chef in imorse så imorgon eller torsdag så vet :)

Misskaos - vart får du all ork ifrån?

Repan - åh, minns hur det var när jag pluggade heltid. Stressigt! Du fixar säkert dina tentor ska du se! :)

Förstår att du längtar nu! :) Vad jobbar du med? Jag pluggar en dag i veckan via jobbet, kul att va iväg och göra något sådant en gång i veckan iaf :) Så det kommer jag fortsätta med när lillen har kommit med, så får min sambo vara hemma med lillen :) Blir nog roligt att inte sluta med allt.

Håller tummarna för att du får ditt svar så fort som möjligt :)
  • mamma till oliver

Miss kaos: vi ska ju också bygga ut nu när vi går vårat 3 :) kommer sluta på ca 350 000 gör oss .. Men sen tillkommer det ju lite mer säkert ;) fick bygglovet godkänt nu förra veckan så nu kommer snart byggfirman o planerar ska ju börja med o gräva .. Hur kommer ni bygga ut ? O vad landa eran räkning på ca ? :)

• MissKaos

Vi ska bara sätta upp en vägg. Priset. Hm kompisens byggfirma så dey blit iaf ok ( vitt) inte i närheten av er mao.runt 15000 vi har två vardagsrum nu. Sen blir ett och ett litet kontor/tvrum +ett sovrum. Vi vill inte låna till detta så ja, mkt som ska ut.. fast jfr med rr är det ju peanuts!

mamma till oliver skrev 2013-10-09 08:43:50 följande:
    Miss kaos: vi ska ju också bygga ut nu när vi går vårat 3 :) kommer sluta på ca 350 000 gör oss .. Men sen tillkommer det ju lite mer säkert ;) fick bygglovet godkänt nu förra veckan så nu kommer snart byggfirman o planerar ska ju börja med o gräva .. Hur kommer ni bygga ut ? O vad landa eran räkning på ca ? :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mamma till oliver

Ok ja det blir ju lite pengar men det är det eller köpa nytt hus o det skulle bli dyrare för oss så detta var det bästa sättet , .+ att vi får bo kvar :) och barnen får gå kvar i samma skola :)

Svar på tråden December bebis 2013