• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Lina1990

Misskaos: ja de är ju de där tråkiga sakerna som man är tvungen att köpa hemma med som man sparar på. Vi skrev inköpslista den här gången, annars blir de alltid att jag köper massa saker jag inte hade köpt hemma eller egentligen behöver o då blir de inte så billigt längre haha :p fick köpt alla julklappar med! Skönt!! :) krya på dig med örat hoppas de läker med salvan, man har de ju jobbigt nu som det är utan sånt.

• MissKaos

Bältros är väl ingen dröm precis.. verkar vara vanlig herpes iaf. Är så deppig. . Msgonda verkar ge sig iaf. Ska ta och duscha! !

Hade med lists har alltid det. Köpte lite choklad som nog var onödig. Ich en onepice till sonen på lyxkontot. Men mest saker vi gör åt. Bränsle till vår öppna spis kostar 25/st där45 hhemma 10st står i förrådet nu!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Lina1990

Åh de borde vi köpt med, såg aldrig det. Brukar köpa på biltema minns inte va de kostar men inte 25 iaf! De räcker ju inte så länge en flaska.

• sarak
    MissKaos skrev 2013-10-19 14:38:57 följande:
    Jourcentralen på fm. Herpes i örat. Ända in på brosket fanns sår och blåsor. Kan inte äta medicinen man kundet fått om man inte vore gravid. Salva och bedövningssalva blev det. Kunde inte sova inatt pga smärta. Och nu akut Magont. Går det inte över måste jsg väl ringa fl. Ska på fest ikväll såg så fram emot det. Har inte gjort ngt kul på en evighet. Vet nu inte om jag ska gå. Trött har ont och nu magen. Och låg. N
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Men stackare!! Hoppas åtminstone magontet ger sig och du orkar ta dig iväg på fest.
  • Felinne
    sarak skrev 2013-10-19 11:18:40 följande:

Usch vaknade i natt på rygg och magen var alldeles kall. Vänder mig alltid från sida till rygg när jag somnat. Men detta var första gången magen blivit sådär kall. Måste ha påverkat blodtillförseln. Känner mig orolig att det skulle kunna skada bebis. Vad tror Ni?

Det finns ju en mindre nogräknad studie som visar att missfallsrisken ökar efter v.28 om du sover på höger sida eller på rygg men det är ganska stora glapp i den undersökningen. Tills det kommer någon bättre undersökning tycker jag nog att alla kan köra på vad som känns bäst för dem
  • Prins Williams Mamma

Hur många av er har svårt att andas både i liggande och upprätt läge? Jag kan knappt sitta eller stå eller ligga det är lika bra att bebisen skyndar sig att växa till sig så att den kan komma någon gång.

William 110428 Jasmine bf 131130
  • moruri

Varit hos mamma över helgen ned sambon och sonen. Mysigt att få bli lite ompysslad av mammsen, äta mammas mat, låna hennes sköna kläder, få klaga och gråta ut lite graviditetshormoner. Fått lite fina kläder till bebisen och tyg jag ska sy påslakan av!
    Mamma är bäst

• moruri

Såklart fuckar appen som vanligt och raderar 3/4 av mitt inlägg. Orkar inte skriva om nu. Blir skitsur!!!!! Everything in vane

• crushelix
    MissKaos skrev 2013-10-19 14:38:57 följande:
    Jourcentralen på fm. Herpes i örat. Ända in på brosket fanns sår och blåsor. Kan inte äta medicinen man kundet fått om man inte vore gravid. Salva och bedövningssalva blev det. Kunde inte sova inatt pga smärta. Och nu akut Magont. Går det inte över måste jsg väl ringa fl.
    Ska på fest ikväll såg så fram emot det. Har inte gjort ngt kul på en evighet. Vet nu inte om jag ska gå. Trött har ont och nu magen. Och låg. N
    Skrikandesjag har ätit massa herpesmedicin denna grav - min läkare sa att det var helt ok och ingen fara, nu kommer bebisen bli ännu missfostrigare!
Svar på tråden December bebis 2013