• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Jag jag skrev 2013-10-23 12:58:35 följande:
    Måste bara rådfråga er nu, är nu i vecka 33+1 och har sedan igår börjat få massor med sammandragningar "tryck och ilningar" nerå samt periodvis mensverk. nån annan som har. kan tillägga att lilltjejen varit fixerad i ca 5 veckor också.
    Min BM vägrar ju känna efter om den är fixerad eller inte så jag vet inte det, men jag har sammandragningar ofta, fast jag vilar alltid när en kommer och väntar ut den. Har ibland tryck nedåt som att en handboll sitter mellan benen på mig, antar att det är huvudet ? Ibland kommer skarpa och smärtsamma ilningar rakt genom hela underlivet, antar det också är barnet som bökar omkring.

Mensvärk har jag också, i ryggen ibland, jag tolkar det som förvärkar. Så länge det inte gör väldigt ont har BM sagt att det inte är någon fara såvida du inte i övrigt blöder, läcker vatten eller att värkarna liksom tilltar och blir ihärdiga.
    Om det är väldigt ofta du har mensvärk kanske du ska kolla om livmodertappen är påverkad?
    (Är i v. 31 + 4) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Felinne
    mammatilltvå85 skrev 2013-10-23 12:34:01 följande:

Idag har vi fått komma hem med lilla Alba! Prick 2 veckor efter förlossningen. v.34+1 är hon i nu. 1835 gram var dagens vikt och 44 cm lång. Hon mår bra men vi kommer ha hemsjukvårdvård 2 ggr i veckan med vägning osv då vi fått gå hem med sond. Hon har börjat amma så smått men äter långt ifrån fulla mål, därav sonden. Sugreflexen kommer inte riktigt förrän v.34-35 så det är ganska tidigt. Känns otroligt härligt att få ta hem sitt lilla barn! Återkommer med bilder senare=)

Vad skönt att höra att det har gått så bra för er! Håller tummar och tår för att hon ska fortsätta kämpa på så bra
  • Jag jag
    Repan skrev 2013-10-23 13:03:53 följande:
    Min BM vägrar ju känna efter om den är fixerad eller inte så jag vet inte det, men jag har sammandragningar ofta, fast jag vilar alltid när en kommer och väntar ut den. Har ibland tryck nedåt som att en handboll sitter mellan benen på mig, antar att det är huvudet ? Ibland kommer skarpa och smärtsamma ilningar rakt genom hela underlivet, antar det också är barnet som bökar omkring.

Mensvärk har jag också, i ryggen ibland, jag tolkar det som förvärkar. Så länge det inte gör väldigt ont har BM sagt att det inte är någon fara såvida du inte i övrigt blöder, läcker vatten eller att värkarna liksom tilltar och blir ihärdiga.
    Om det är väldigt ofta du har mensvärk kanske du ska kolla om livmodertappen är påverkad?
    (Är i v. 31 + 4) 

vad knäppt att hon inte vill kolla de. när jag blev kollad så tog hon även mina händer så jag hittar nu huvudet själv, skitfränt å känna är de. låter ju som att det är nere för du beskrver samma som jag har. jag har inte i ryggen bara framtill. får se om de fortsätter till när jag nästa gång träffar barnmoskan.
  • MissKaos

Bollen mellan benen är huvudet gissar jag. Då ligger den nog som den ska!

Förvärkar ja. Vi har kommit långt nu!!

Repan skrev 2013-10-23 13:03:53 följande:

(Är i v. 31 + 4) 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Herregud vad det ser ut här. 3byggare. Damm. Avstängd el, papper på golven öppet rakt igenom huset löv som har flugit in. totalt kaos. Imorgon kommer målaren!

Ikväll tänker jag packa min nesesär för bb! Måste få börja nu.

Och undrar vsrför bm inte ville kolla? Min gjorde ju det när jag bad henne. Har föresten 4v nästan mellan mina besök där? Hsr jag missat skriva upp ett? Vsr förra veckan då i v 33. Nästa i v37. Sen är det 14dgr mellan. Inte ens skrivit mina önskemål om fl. I journalen. Känner inget jättebehov av det just nu jag vill bara skriva till fl egentligen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    Jag jag skrev 2013-10-23 13:17:10 följande:

vad knäppt att hon inte vill kolla de. när jag blev kollad så tog hon även mina händer så jag hittar nu huvudet själv, skitfränt å känna är de. låter ju som att det är nere för du beskrver samma som jag har. jag har inte i ryggen bara framtill. får se om de fortsätter till när jag nästa gång träffar barnmoskan.
    Hon tycker det är för tidigt o är öht väldigt skyndsam med besöken och lite nonchalant med oss så eftersom allt ser så bra ut hela tiden. Hon är inte otrevlig men gör liksom inte det lilla extra för oss när det är vårt första barn om man säger så. Sist ursäktade hon sig med att hon glömt ropa in oss i tid (vi väntade) eftersom hon satt o surfade på trädgårdsmöbler... eh, tänkte vi. Varför berättar hon det?

Hon bokar in besök var tredje vecka, inte varannan och jag lämnar varken urinprov och inte heller sockerprov vad jag vet, om inte stick i fingret när de mäter mitt järnvärde också visar sockernivån? 
  • MissKaos

Man tar bgluc och hb olika besök. Det är olika kuvetter.

Trist bm! Otur min förra var ji med sådär och fötsökte skrämmas ang att föda. Den jag har nu är jättebra! Var går du? Var 3ev är väl standard till precis på slutet?

Repan skrev 2013-10-23 14:10:07 följande:
    Hon tycker det är för tidigt o är öht väldigt skyndsam med besöken och lite nonchalant med oss så eftersom allt ser så bra ut hela tiden. Hon är inte otrevlig men gör liksom inte det lilla extra för oss när det är vårt första barn om man säger så. Sist ursäktade hon sig med att hon glömt ropa in oss i tid (vi väntade) eftersom hon satt o surfade på trädgårdsmöbler... eh, tänkte vi. Varför berättar hon det?

Hon bokar in besök var tredje vecka, inte varannan och jag lämnar varken urinprov och inte heller sockerprov vad jag vet, om inte stick i fingret när de mäter mitt järnvärde också visar sockernivån? 

• Sanktb

Har varit på förlossningen. Fått bricanyl då sammandragningarna ökat. v.34 idag.

• Repan
    Sanktb skrev 2013-10-23 15:24:48 följande:

Har varit på förlossningen. Fått bricanyl då sammandragningarna ökat. v.34 idag.

Oj då! Hoppas allt går bra.
    Trodde man lät förlossningen fortgå från vecka 34, men det kanske är från 34 + 0 ? 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-23 14:20:49 följande:
    Man tar bgluc och hb olika besök. Det är olika kuvetter.
    Trist bm! Otur min förra var ji med sådär och fötsökte skrämmas ang att föda. Den jag har nu är jättebra! Var går du? Var 3ev är väl standard till precis på slutet?
    Ja lite trist men samtidigt är hon snäll och inkluderande med min fru liksom så lite blandade känslor.

Går på MVC Linné.
    I vår information står det varannan vecka i alla fall, vet inte om det skiljer sig lite åt beroende på hur väl man följer kurvor, vilket barn, etc?

Svar på tråden December bebis 2013