• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Missk: Hade varit riktigt tillfredsställande! Nu har karln åkt dit för att snacka med dom, får han inte någon vettig hjälp tänker jag nog överlägga det där med bajsblöja! ;)

• MariaOchNiklas

Tänker inte ta något vaccin. Den enda gången jag tagit vaccin mot influensa så rubbades hela mitt immunförsvar i 1,5 år med förkylningaroch virus som löste av varandra. Nej tack, inte en gång till. Både jag och mannen är helt överens om det.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Kan jag börja dricka hallonbladste nu? Går in i v 34 (33+0) imorgon.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • gosnosen

Vad är det som inte funkar med Fks hemsida? Jag ansökte om föräldrapenning i söndags på hemsidan, då verkade allt funka....

• moruri

Har provat på massa olika datorer och telefon men de har nå problem med deras e-legitimation. Står på förstasidan. Jag kan logga in på min men min Karl kommer inte in på sin. (han som ska föra över sina pappadagar till mig)

• Felinne
    siolina skrev 2013-10-31 09:29:00 följande:
    Att bebisen inte hinner få antikroppar av vaccinet.
    Men det får den väl via moderkakan om jag har förstått det rätt. Är väl inte direkt flera veckors fördröjning på det, eller är det jag som är ute och cyklar nu?
  • Felinne
    MariaOchNiklas skrev 2013-10-31 12:44:04 följande:
    Tänker inte ta något vaccin. Den enda gången jag tagit vaccin mot influensa så rubbades hela mitt immunförsvar i 1,5 år med förkylningaroch virus som löste av varandra. Nej tack, inte en gång till. Både jag och mannen är helt överens om det.
    Tänker ni på samma sätt kring vaccin mot polio, hepatit A, B, stelkramp, difteri, TBE, tuberkolos etc eller är det bara just olika typer av influensa-vaccin? Jag kände inte till att vissa fick de biverkningar som du beskriver (har bara hört tals om kortare biverkningar och några enstaka specialfall av narkolepsi) - hur fastställdes det rent medicinskt?
  • gosnosen
    moruri skrev 2013-10-31 13:43:30 följande:
    Har provat på massa olika datorer och telefon men de har nå problem med deras e-legitimation. Står på förstasidan. Jag kan logga in på min men min Karl kommer inte in på sin. (han som ska föra över sina pappadagar till mig)
    Men problemet gäller ju bara Internet Explorer verkar det som? Installera Chrome eller liknande istället! :)
  • Repan
    Felinne skrev 2013-10-31 14:47:58 följande:
    Tänker ni på samma sätt kring vaccin mot polio, hepatit A, B, stelkramp, difteri, TBE, tuberkolos etc eller är det bara just olika typer av influensa-vaccin? Jag kände inte till att vissa fick de biverkningar som du beskriver (har bara hört tals om kortare biverkningar och några enstaka specialfall av narkolepsi) - hur fastställdes det rent medicinskt?
    Nej, känns som helt olika saker att vaccinera sig mot dödliga sjukdomar/allvarliga sjukdomar vs. att vaccinera sig mot kraftig förkylning mer eller mindre?

Alltså, inte för o vara sån, men "enstaka fall" av narkolepsi känns lite respektlöst mot typ 120 pers som fått det kopplat till vaccinet :/
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/vaccinerade-loper-storre-risk-for-narkolepsi/

Det är ju dessutom merparten barn...

MEN detta vi talar om ni är ju ett vanligt influensavaccin - oavsett - så är det klart allmänhetens förtroende för massvaccinering har minskat. Men det repar sig igen.

För mig handlar det som sagt bara om att jag inte tar influensavaccin i vanliga fall. :)
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013