• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Jag vaccinerar mig inte!

Har inte lidit av nån kraftig influensa tidigare så jag känner inget behov av något vaccin...

• siolina
    Felinne skrev 2013-10-31 14:41:22 följande:
    Men det får den väl via moderkakan om jag har förstått det rätt. Är väl inte direkt flera veckors fördröjning på det, eller är det jag som är ute och cyklar nu?
    Jo, det tar tydligen för lång tid, har jag fått höra.
  • siolina
    sarak skrev 2013-10-31 18:53:21 följande:

Kraftig förkylning, hmm... Sist jag hade influensan hade jag över 40 graders feber i flera dagar och var övertygad om att jag skulle dö. Om det är ännu värre som gravid så skulle jag nog dö på riktigt. Och en bebis i magen med så mycket feber... Öm på armen ett par timmar känns för mig väldigt lindrigt i sammanhanget.

Låter jobbigt. Det som kan bli värre för en gravid kvinna är andningen som redan är ansträngd, har jag fått höra. Men inte så att gravida i allmänhet drabbas hårdare.
  • MissKaos

Har så kass koll nu. Vsccinrrsr inte öängre går därmed inte årliga utb.. vet intevilka stammar det har varit o vilka som kommer. Hsr msn haft en stsm drabbas man ju inte lika hårt av den iom imunisering. Har man inte varit i kontakt då blir man just "dödssjuk".

Ska hasa ner till vc och ta sprutan. Med astma är det väl bäst. Har haft mkt ptoblrm med luftvägarna pga dålig arbetsmiljö.

. Och gravid på det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har så kass koll nu. Vsccinrrsr inte öängre går därmed inte årliga utb.. vet intevilka stammar det har varit o vilka som kommer. Hsr msn haft en stsm drabbas man ju inte lika hårt av den iom imunisering. Har man inte varit i kontakt då blir man just "dödssjuk".

Ska hasa ner till vc och ta sprutan. Med astma är det väl bäst. Har haft mkt ptoblrm med luftvägarna pga dålig arbetsmiljö.

. Och gravid på det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Sitter med ett fat nybakade hallongrottor slö tittar på star wars medan jag syr filt och mössa till lillbebben, Ferdinand får matchande byxor och mössa också ! :)
    Mysig kväll!
    Ska nog gå och hämta ett glas julmust!

• Felinne

Angående vaccinationsdebatten: Det var inte min mening att uttrycka mig respektlöst mot de som drabbats hårt av biverkningen. Kanske uttryckte jag mig lite klumpigt, men min fråga var faktiskt uppriktigt menad och inget annat.

Jag förstår absolut att folk som drabbats hårt tidigare känner stor misstro till ett nytt influensavaccin även om det är framtaget på ett annat sätt och för en annan influensa.

För mig som typ aldrig har influensa känns det lika omotiverat att vaccinera mig den här gången som när jag vaccinerade mig förra gången. Men jag försöker tänka på de som av olika anledningar inte kan/får vaccinera sig och då känner jag att jag i alla fall gör något för att minska risken att de blir smittade, så känns det lite mer meningsfullt. Dessutom har jag ganska hög tilltro till sjukvården i Sverige och tror inte att de går ut med rekommendationer "för skojs skull" (med risk för att uttrycka mig klumpigt igen) utan litar på att de har rätt mycket fakta bakom sina beslut...

Oavsett hur folk väljer är det intressant att höra vad de baserar sina val på, men nu ska jag sluta älta om det :) Är inne i v.33 nu, har 6 veckor kvar att jobba och längtar till jag får gå hem i julstöket och förbereda bebisens ankomst. För även om jag hoppas på att det inte blir den 24:e så måste december ändå vara en härlig tid att födas på.

• sarak

33 dagar till BF. Har tagit semester idag. Sedan bara 2 veckor kvar att jobba. Känns overkligt, snart är bebis här

• Lina1990

Ni som har barn sen innan vilka blöjor rekommenderar ni att man köper hem nu som första? Märke och storlek :)

• Tuttiluttan

Wohoo v.34 nu! 6v kvar.. Tyckte tiden gick så sakta men vips så sprang den iväg

Börjar känna lite tryck ner mot "snuttan" eller va vi ska kalla henne Emellan åt känns de lite som om bebis är påväg ut! Förmodar att liten håller på att fixera sig!

Ska bli skönt att snart få gå på ledigt, vet inte när bara.. Skulle ha gått på söndag nästa vecka, men kanske får jobba 1v extra då chefen fortfarande inte hittat ngn ersättare för mig...

Tycker de är så fantastiskt, är ju ingen hemlighet att jag är gravid och chefen har vetat sen maj månad...

Visst, de är inte lätt att hitta ngn ny till min arbetsplats, men han har ju haft väldigt god tid på sig att leta... :-/

Svar på tråden December bebis 2013