• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-11-03 21:12:23 följande:

Lite sdr har en fördel.. magen sköter sig

*tänker positivt*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Haha ja så kan man också se det hihi
  • FiaFunderar

Jag tror min olydiga unge slet sig loss från fixeringen igår kväll!!

Jag fick såna jäkla stickningar och ilningar i underlivet igår när vi åkte bil så jag kunde inte sitta. Fick även jätte värk i nedre delen av magen. Och likadant inatt.

Jag är osäker men nu tycker jag att hon ligger på tvären... Som sin storasyster *suck*

• Förstaförsökaren26

Fiafunderar - kan dom ofixera sig?! Jag var säker på att min låg på tvären för det liksom spretar från olika håll men BM förklarade att huvudet var neråt å benen åt höger å så rumpan på vänster sida. Så ja antar att de små liven har det trångt där inne nu.

• FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-04 11:14:00 följande:

Fiafunderar - kan dom ofixera sig?! Jag var säker på att min låg på tvären för det liksom spretar från olika håll men BM förklarade att huvudet var neråt å benen åt höger å så rumpan på vänster sida. Så ja antar att de små liven har det trångt där inne nu.

Ja de kan ofixera sig
  • Äntligengravid

Varit hos bm nu på fm. Är i vecka 35+0 och har nu gått upp 14 kg. Helt okej tyckte bm. Med dom andra har jag gått upp 16 kg varje gång men lär väl bli lite mer den här gången. Magen var 36 cm. Översta kurvan fortfarande. Huvudet neråt men gott om plats att röra sig i magen och det känns ju. Känner av henne lite överallt i magen

Börjar bli riktigt less nu på att vara gravid. Orkar typ inte göra nånting alls. Får ont och yrsel när jag gör nåt. Får ont av att sitta, ont av att ligga och ont av att gå. Tur det inte är så långt kvar nu. Även om det känns som en hel evighet.

• MissKaos

Vattengympat. När jag klev ur bassängen kändes det jättekonstigt i underlivet. Tryck neråt, eller snarare tyngd neråt. Hoppas den skruvar sig ner ner ner! Ju kortare väg ut vid fl desto bättre..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oh nej! Dom brukar väl inte göra så? Drt börjad med egen vilja tidigt?

FiaFunderar skrev 2013-11-04 09:17:22 följande:
    Jag tror min olydiga unge slet sig loss från fixeringen igår kväll!!

Jag fick såna jäkla stickningar och ilningar i underlivet igår när vi åkte bil så jag kunde inte sitta. Fick även jätte värk i nedre delen av magen. Och likadant inatt.

Jag är osäker men nu tycker jag att hon ligger på tvären... Som sin storasyster *suck*

• moruri

Någon som drömmer lika mycket som jag?
    Känner mig oftast utmattad när jag vaknar, som jag har hållit igång hela natten. Sjuka sexdrömmar, otrohet, åker läskiga karuseller utan bälte. URK!

• gosnosen
    moruri skrev 2013-11-04 15:17:05 följande:
    Någon som drömmer lika mycket som jag?

Känner mig oftast utmattad när jag vaknar, som jag har hållit igång hela natten. Sjuka sexdrömmar, otrohet, åker läskiga karuseller utan bälte. URK!

Drömmer också jättemycket och konstiga saker! Är ibland tröttare när jag ska upp än vaf jag var när jag gick och lade mig :/
  • moruri

Drömt läskiga hissdrömmar också, att den inte går att stoppa och det inte finns nå tak så jag är på väg att flyga rakt upp luften. Idag drömde jag att hissen stängdes och åkte iväg med Ferdinand i! Så jäkla hemskt!!!

Svar på tråden December bebis 2013