• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • pyysen

Jag drömde nått väldigt konstigt en natt. Jag drömde att vi var på ultraljud jag och min sambo. Men när vi fick se bilden av lilla tösen så var det ett helt vanligt foto med en ca. 20-årig pojke/man på. Han var skäggig och så helt ovårdad ut :D vilken shock vi fick när vi fick fotot i handen. Usch dåå... Lite sötare drömmar tack! :D

• siolina

Jag har inte drömt några konstiga drömmar, men jag hade gärna gjort det :)
    Sover däremot dåligt, vilket bidrar till att jag får så lite gjort om dagarna. Orkar med hushållsbestyren. dammsuger dagligen och håller snyggt omkring oss men sedan tar kraften slut. Har rätt ont i svanskotan också så jag orkar inte gå så bra. Men cykla funkar.
    Väntar på att få in pengar så jag kan köpa lite grejer som jag skulle vilja få ordning innan bebisen kommer. Vi skulle ha hit en hantverkare förra veckan men han sjukanmälde sig och nu är det fortfarande inte fixat, vilket stör mig. Inbillar mig att jag skulle kunna få gjort mer på andra pln om hantverkandet och inköpen var fixade. Kommer behöva jobba in i det sista, speciellt om jag jobbar så långsamt som jag gör nu. Fy vilket tråkigt inlägg. Sorry.

Ni som har barn sedan innan, påverkas relationen till era barn av graviditeten? Jag upplever att vår dotter tyr sig lite mer till sin andra mamma än hon gör normalt, men det kan ju gå i faser oavsett om man är gravid eller inte.

• sarak

Jag drömmer alltid konstiga drömmar, även när jag inte är gravid. Fast det konstigaste jag drömt om just graviditeten är nog att jag inte hade tid att åka med till förlossningen. Så min sambo fick ta med livmodern och så fick dom göra kejsarsnitt. Sedan kom han hem med bebisen och jag frågade om dom inte skulle vara kvar på BB. Men det hade inte varit någon idé eftersom jag inte var med. Typisk dröm när jag är stressad...

BM-besök idag. Vecka 35+4 och EXAKT 1 MÅNAD till BF
    SF-mått 34. Bebis fixerad även denna gång. Men hon trodde att magen snart skulle sjunka, livmodern når just nu långt långt upp mot revbenen. Bebis rumpa och fötter är långt uppe nästan under mina revben. Jag kan ju också känna det, kan i princip inte sitta eftersom det blir för trångt om jag inte sitter helt käpprätt upp. Mycket bekvämare att stå eller ligga.

• corky
    FiaFunderar skrev 2013-11-04 18:30:09 följande:

Nu har jag fått hem mitt te med 100% hallonblad... Bara att börja pimpla :) phpqbeo3P41656.jpg

Jag har också börjat hälla i mig! Har läst att vattnet inte ska koka, men kommer inte ihåg varför. Hur mycket ska man egentligen dricka?
  • Repan

Hur snabbt kan man få läkartid för att bli sjukskriven? Hur får man akuttider, får man det för sånt här?

Jag klarar inte mer eftersom universitetet inte kan tänka sig låta mig skriva ett arbete individuellt i stället för i grupp (=sitta i skolan, jag måste ligga ner hemma och ha mycket vila och paus) och måste sjukskrivas. Men om det tar flera veckor att få läkartid så förlorar jag ju en hel månadslön på det så att säga. Blir stor tyngd ekonomiskt för mig personligen.

Bebis BF 20 december 2013
  • FiaFunderar
    corky skrev 2013-11-04 20:15:46 följande:
    Jag har också börjat hälla i mig! Har läst att vattnet inte ska koka, men kommer inte ihåg varför. Hur mycket ska man egentligen dricka?
    1-2 koppar per dag till att börja med och sen kan man öna successivt
  • Repan

Hur fungerar det vid sjukskrivning för foglossning?

Jag kommer inte klara av att fortsätta studierna, eftersom jag idag fick reda på att läraren inte kommer tillåta mig ha anpassade uppgifter (= individuellt arbete istället för grupp) under e här fem veckorna. Då kan jag, trots hennes skepsis, inte fungera då jag måste ligga ner och vila stora delar under en dag. Och alltså inte kan befinna mig i skolan på grupparbeten flera timmar varje dag. Det går helt enkelt inte, det gör för ont.

Men nu är jag panikslagen då jag måste få läkartid och hur får man det så snabbt som möjligt? Min BM är jätteloj och även om jag har tid där i morgon är jag rädd att de bara ska rycka på axlarna o säga att jag får väl vänta två veckor på den tiden... veckor som jag då inte sen får ersättning för? Samtdiigt som jag inte kan gå i skolan...  Det förstör min ekonomi ganska grovt alltså.

För sjukskrivningen gäller från den dagen läkaren skrivit intyget, om den alls går igenom dvs.? 

Bebis BF 20 december 2013
  • Lina1990

Åk till vårdcentralen på deras öppna mottagning imorgon och prata med en läkare? Så gjorde jag hon sjukskrev mig från den dagen jag var där

Svar på tråden December bebis 2013