• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Samma som jag har!

FiaFunderar skrev 2013-11-04 18:30:09 följande:
    Nu har jag fått hem mitt te med 100% hallonblad... Bara att börja pimpla :)

Drömde att vi åkte till BB. Föde. Sen lämnade vi bebisen där och åkte på semester en vecka. Sen ville jag skynda mig hämta bebisen. Läkaren var lite sur och visade brun sondvälling som bebisen hade fått. Sluta tjata sa jag då. Nu tänker jag börja amma...

Helt knäppt..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Du ringer Mvc.dom ger tid. Glöm inte medela CSN

Repan skrev 2013-11-04 20:27:12 följande:
    Hur snabbt kan man få läkartid för att bli sjukskriven? Hur får man akuttider, får man det för sånt här?

Jag klarar inte mer eftersom universitetet inte kan tänka sig låta mig skriva ett arbete individuellt i stället för i grupp (=sitta i skolan, jag måste ligga ner hemma och ha mycket vila och paus) och måste sjukskrivas. Men om det tar flera veckor att få läkartid så förlorar jag ju en hel månadslön på det så att säga. Blir stor tyngd ekonomiskt för mig personligen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Går göra retroaktivt om man känner pt. Dvs inte om det är första besöket.

Repan skrev 2013-11-04 20:41:25 följande:
    Hur fungerar det vid sjukskrivning för foglossning?

Jag kommer inte klara av att fortsätta studierna, eftersom jag idag fick reda på att läraren inte kommer tillåta mig ha anpassade uppgifter (= individuellt arbete istället för grupp) under e här fem veckorna. Då kan jag, trots hennes skepsis, inte fungera då jag måste ligga ner och vila stora delar under en dag. Och alltså inte kan befinna mig i skolan på grupparbeten flera timmar varje dag. Det går helt enkelt inte, det gör för ont.

Men nu är jag panikslagen då jag måste få läkartid och hur får man det så snabbt som möjligt? Min BM är jätteloj och även om jag har tid där i morgon är jag rädd att de bara ska rycka på axlarna o säga att jag får väl vänta två veckor på den tiden... veckor som jag då inte sen får ersättning för? Samtdiigt som jag inte kan gå i skolan...  Det förstör min ekonomi ganska grovt alltså.

För sjukskrivningen gäller från den dagen läkaren skrivit intyget, om den alls går igenom dvs.? 

• Repan
    MissKaos skrev 2013-11-04 21:11:03 följande:
    Går göra retroaktivt om man känner pt. Dvs inte om det är första besöket.
    känner pt?

pt = personlig tränare i min värld :)
    Har sjukanmält mig på FKs hemsida, det räcker väl som meddelande till csn?

usch aldrig varit sjuk, får panik av sånt här. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Nej. Ring upp csn! (Mamma har jobbat där jag vet bara att det kan bli problem med dom)

Pt patienten. Slarv. Tänker onte på att alls inte fattar sjukhusförkortningar..

Repan skrev 2013-11-04 21:44:12 följande:
    känner pt?

pt = personlig tränare i min värld :)

Har sjukanmält mig på FKs hemsida, det räcker väl som meddelande till csn?

usch aldrig varit sjuk, får panik av sånt här. 

• moruri

Någon som fråga hur graviditeten påverkar nuvarande barn.
    Just nu ligger jag utslagen på soffan efter att ha kräkts upp hela frukosten. Känner mig kass som inte orkar leka runt på golvet med Ferdinand. Han kryper dessutom snabbare än mig nu och det är tungt att bära honom.

• MissKaos

Jag är grinigare och orkar mindre. Tröttare.

Magen ivägen osv. Tänker dock att bebisen kommer ta massa tid sen så det blir mindre tid för Isak ändå. Jag är ingen lekmammma. Har aldrig varit kommer aldrig bli. Kryper inte runt på golvet nämnvärt ofta ändå..

• moruri

Haha okej, ja jag är ju en "lekmamma". Får alltid dåligt samvete när inte orken finns. Magen är helt i vägen här också, svårt att ställa sig upp från sittande/liggande. Ferdinand har dessutom kommit in i en period då han sover oroligt och vaknar flera gånger per natt. Svårt för mig att vagga honom till sömns nu med magen, så mest Papi som har fått tagit nätterna nu.. Är nog allmänt mera pappig nu för han är roligare än mig.

• siolina

Jag är inte heller någon lekmamma, men är ännu tråkigare nu än annars. Vissa dagar, som idag har jag ingen energi alls. Borde hållit henne hemma från förskolan på grund av sjukdom (alltså inte för att hon är sjuk utan för att hon inte ska bli smittad!) men jag orkar helt enkelt inte. Får bli som det blir. Orkar inte ens städa upp efter morgonstöket.
    Min målsättning ligger på en annan nivå nuförtiden, vill bara undvika att bli arg typ, försöker ta mig genom dagarna utan att den trevliga stämningen ska förstöras. Hon får t ex kolla på tv oftare än hon brukar. Känner mig frånvarande. Har jätteproblem att få något gjort över huvudtaget.

• FiaFunderar

39 dagar kvar :)

Nu känns det som att nedräkningen kan börja på riktigt :)

Ps: jag vill se mer magbilder :) Det är så kul att se!

Svar på tråden December bebis 2013