• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ireth81
    Cornelia 084 skrev 2013-11-02 17:30:31 följande:

Känns som jag ska tappa magen & rörelser känns i muffen, inte så behagligt ;) Har ni märkt ifall era magar sjunkit ngt? För visst måste min ha gjort det? phpGtdlsD24336.jpg

Min mage har också sjunkit, och jag känner samma symtom som du hahaha med risk att verka förvirrad hur långt gången är du?
  • Cornelia 084

MissKaos: jag föredrar nog att ha magen lite längre upp.. Ibland känns det som att bebis ska gräva sig ut :) och sexbiten känns lite olustig ;)

• MissKaos

Drt har varit rätt kört ett tag med sexbiten här..

Jo fast sist vrt jag att tunt v 36 så tryckte det sjukt uppåt på lungorna gick inte andas.. och fogarna är bättre efter fixering. Nu vilö jag snart ha ut bebisen!

Cornelia 084 skrev 2013-11-02 19:18:26 följande:
    MissKaos: jag föredrar nog att ha magen lite längre upp.. Ibland känns det som att bebis ska gräva sig ut :) och sexbiten känns lite olustig ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

35+0 imorgon!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Känner mig litr låg deppig. Allt är trist. Hormoner och höst? Är det bsra jag?

Sista hantverkaren på måndag. Äntligen!

• Förstaförsökaren26

Är det någon som har börjat med några metoder för att påskynda förlossningen lite?! Tänkte ananas, sex osv?! Om 3.5 veckor vill jag mer än gärna ha min skatt här! :)

• MissKaos

Te. Med extra allt! Hallonblad +kanel+nejlika +basilika.

Tror inte det hjälper men det blir gott.. även lagt i lite ingefära (färsk) pch honung en gång.

Ananas hsr jag ifs ätit färsk men man ska ju ju i sig sju för effekt..

Sex är det dåligt med här. Är tappen mogen rek tydligen bm det. Kanske funkar? Fotmassage kan jag tänka mig lite!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-02 20:34:44 följande:
    Är det någon som har börjat med några metoder för att påskynda förlossningen lite?! Tänkte ananas, sex osv?! Om 3.5 veckor vill jag mer än gärna ha min skatt här! :)

• sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-02 20:34:44 följande:

Inget annat än sex. Gäller att passa på när bonusbarnen är på höstlov i Spanien  
    Har haft några sammandragningar ikväll, men dom gör inte ens lite ont, så det är nog inget som är på gång  
Svar på tråden December bebis 2013